احتمالا اگر از شما بپرسم کدام یک از پیامکهای بالا نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار است، با من هم نظر باشید که در نمونه اول دلتان بیشتر برای پیتزا پر میزند!
واضح است که متن تبلیغاتی پیامک اول، نتیجه بهتری در فروش دارد، برای همین قصد داریم تا با چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار در انواع کسبوکارها بیشتر آشنا شویم. از همین حالا هم به شما قول میدهم که برای اینکار لازم نیست آنتوان چخوف بشوید و فقط با رعایت چند نکته میتوانید استاد پیامکهای تبلیغاتی بشوید.
مواد لازم، خلاقیت به مقدار زیاد!
“خلاقیت” من عاشق این کلمه هستم و عمیقا آدمهای خلاق را میستایم. بگذارید دلیل این حرفم را با یک خاطره برایتان توضیح بدهم. دوران مدرسه در شهرمان چند کافه کوچک همگی مثل هم، با منوی تکراری، قهوهها و آب هویج بستنیهای همیشگی فعال بودند. سالها شرایط همین بود تا اینکه یک کافه به اسم “بنتیش” وارد شد، از همان روز اول متفاوت عمل کرد و همه را با یک پیامک جالب به افتتاحیه دعوت کرد. از چیدمان تا صبحانههای متفاوت گرم و سرد و حتی تابلوی ورودی کافه اش خاص و تاثیرگذار بود.
همانطور که حدس میزنید بعد از مدتی به حدی از رقبا جلو افتاد که وقتی با بچهها میگفتیم بریم کافه، همه میدانستیم که منظورمان این است که برویم بنتیش! تفاوت بنتیش با بقیه کافهها فقط اضافه کردن چاشنی خلاقیت بود. و تفاوت نتیجه: از زمین تا آسمان!
خب حالا که عمق تاثیر خلاقیت را حس کردید، سوال اینجاست که در نمونه پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار چطور خلاقیت را چاشنی کنیم؟ در مقاله قبلی مفصل از 6 اصل نوشتن موثرترین متن پیامک تبلیغاتی گفتیم، در ادامه یک مرور کلی داریم و سریع سراغ بررسی نمونهها میرویم.
اصول نوشتن نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار
نمیخواهم با آوردن هزاران اصل و نکته یا نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار گیجتان کنم تا چیزهایی که بلدید هم یادتان برود! برای همین کل اصول نوشتن متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار را در 2 دسته قرار دادم و برای هر دسته توضیحاتی خلاصهوار برایتان آوردم.
- اصول نگارشی پیامک
- اصول محتوای پیامک
اصول نگارشی
متن پیامک محدودیت کاراکتری دارد. خوبی این محدودیت 70 کلمهای این است که شما را مجبور میکند در کمترین کلمات موثرترین باشید. البته امکان ارسال متن طولانیتر با 140 کلمه هم وجود دارد، اما اینکار توصیه نمیشود. از طرفی برخی گوشیهای موبایل پیامک 2تایی را به درستی نمایش نمیدهند. خلاصه اینکه مخاطبان در بین این حجم از پیامها و نوتیفیکیشنها و … هیچوقت طوماری از صحبتهای شما را نمیخوانند و در واقع باید بتوانید در همان 70 کلمه مخاطب را هیپنوتیزم کنید! برای این کار، به موارد زیر توجه کنید:
کلمات هدف را برجسته کنید. برای این کار میتوانید از کاراکترهایی مثل ” * { استفاده کنید.
- از کلمات پیچیده و تخصصی استفاده نکنید تا مخاطب معنی آن را بفهمد.
- گاهی برای جذابیت بصری به جای “و” میتوانید از علامت “+” استفاده کنید. استفاده از علامتهای ؟ و ! هم در جای خود خوب است.
- نیازی نیست مانند نامه اداری پیامک را با سلام و عرض ادب و … آغاز کنید! به یاد داشته باشید کلمات اول برای خواندن پیام شما بسیار تعیین کننده هستند، و باید همان اول کار وارد اصل مطلب شوید.
- سعی کنید جملات خود را کوتاه کنید، پس بهتر است هر سطر حدود 4 کلمه باشد.
اصول محتوایی
شاید پیامک با محتوای جذاب، بدون اصول نگارشی هم تاثیر خودش را بگذارد. اما پیامک با نگارش درست بدون محتوای جذاب هیچ است! برای نوشتن محتوایی که با چند کلمه مخاطب را ناک اوت کند، نکات زیر را حتما رعایت کنید:
- شروع جذاب و شروع جذاب! میتوانم بگویم مهمترین کاری که باید انجام دهید، همین است! پیامکتان را جذاب شروع کنید تا مطمئن شوید مخاطب آن را تا آخر میخواند و در ذهنش باقی میماند.
- ضرورت ایجاد کنید و بازه زمانی ذکر کنید. این حس را در مخاطب القا کنید که اگر همین الان نجنبد فرصت شگفتانگیزی که به او دادهاید تمام میشود و سرش بیکلاه می ماند! آدمها چیزهایی که فرصت دارد را به بعدها موکول میکنند و فراموش میشود!
- در متن راهی برای تعامل مخاطب قرار بدهید. یک خواسته مشخص از مخاطب داشته باشید تا بازدهی پیامک خود را افزایش دهید. برای مثال، از مشتری بخواهید برای گرفتن تخفیف، پیامک مذکور را به فروشندگان شما نشان دهد. مثلاً او را به تماس تلفنی، ارسال عدد خاص و یا بازدید از یک سایت دعوت کنید.
- با مشتریان خود صمیمی باشید. صمیمیت یکی از ارزانترین و موثرترین راهها برای ایجاد ارتباط مثبت با مخاطبان است. مثلاً میتوانید نام مشتری را هنگام ثبتنام دریافت کنید و در پیامک او را مورد خطاب قرار بدهید.
- مطمئن بشوید پیامک شما برای مشتری مفید است. در غیر اینصورت ارسال یک پیامک بیفایده که به درد مخاطب نمیخورد به جای تاثیر مثبت، حس منفی ایجاد میکند.
15 نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار
برای ایده گرفتن تعدادی نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار انتخاب کردیم. همیشه در هر کاری دیدن نمونههای مشابه، میتواند باعث جرقه زدن ایدههایی مرتبط با شرایطمان بشود. برای اینکه راحت زمینه کاری خود را پیدا کنید، متنهای پیامکی را به صورت تفکیک شده قرار دادیم. برویم چندتایی را با هم بخوانیم.
نمونه متن فروشگاه پوشاک
نمونه متن پیامک رستوران
نمونه متن پیامک تبلیغاتی خدمات مسافرتی
نمونه متن پیامک سالنهای آرایشی
نمونه پیامک خدمات آموزشی
برخی نمونه پیامک تاثیرگذار
حالا دست به کار شو!
وقتش است که دست به کار شوید و با الهام گرفتن از نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار پیامک خودتان را بنویسید. حتماً به نکات و نمونههای بالا دقت کنید. مواردی که در این مقاله از آن حرف زدیم، فقط در خصوص متن پیامک بود. عوامل دیگری هم مثل زمان ارسال ( پیامک وقتی در ساعات اوج کاری و یا خواب و استراحت مردم ارسال شود مورد توجه کافی قرار نمیگیرد) و نوع دسته بندی مخاطبین هدف ( که در مقاله ارسال پیامک بر اساس شغل شهر جنسیت به طور کامل توضیح دادیم)، هستند که دست به دست هم میدهند تا یک پیامک موثر واقع شود. امیدواریم زیباترین پیامک ها را از شما دریافت کنیم. در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره با همکاران ما در ملی پیامک تماس 02163404 بگیرید.
چگونه با پیامک مخاطب خود را هیپنوتیزم کنیم!؟ + ۱۵ نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیرگذار
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملیپیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.