حساب کاربری: در ابن بخش تنظیماتی مانند بروز رسانی توکن، تکمیل اطلاعات حساب کاربری را میتوان انجام داد.
مرحله دوم: سپس مطابق با شکل 2 نام کاربری و رمز عبور مربوط به پنل کاربری سامانه ملی پیامک (که پس از خرید پنل پیامکی از طریق پیامک برای شما ارسال شده است) را وارد نمایید و بر روی گزینه ارزیابی کلیک کنید تا عضویت شما در سامانه ملی پیامک بررسی شود.
همانطور که در تصویر فوق مشاهده میکنید، نمونه کدها به همراه توکن مربوط به پنل کاربری مربوطه و آماده برای استفاده قرار داده شده است.
شکل 1
پشتیبانی: در این بخش درخواستهای پشتیبانی نمایش داده خواهد شد.
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملیپیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
مرحله سوم: پس از اینکه ارزیابی شما با موفقیت صورت گرفت، مطابق با شکل 3 در صفحه مربوط به ثبتنام، میتوانید نام کاربری و رمز عبور مربوط به کنسول ملی پیامک را انتخاب کنید و یک شماره همراه نیز جهت ارسال پیامکهای اطلاع رسانی تیکت وارد فرمایید.
در نظر داشته باشید در صورتی که اطلاعات ورود به حساب کاربری کنسول میپیامک با پنل اصلی شما یکسان باشد هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.
دیدهبان: در این سرویس سعی شده است تا وابستگی کاربران به پشتیبانی را تا حد امکان کاهش داد. به همین دلیل از بخش دیدهبان میتوانید دلیل دریافت خطاهای خود در سرویس را با توضیحات کامل مشاهده کنید. مواردی چون کلاس وبسرویس(ارسال یا دریافت)، متد مورد استفاده در وبسرویس (ارسال ساده، پیشرفته و …) ، ip درخواست دهنده به سرورهای ملی پیامک، شرح کامل خطا و زمان رخداد آن را مشاهده کنید. حتی با کلیک بر روی هر رکورد خطای دریافتی در بخش دیدهبان میتوانید برای ارسال به واحد پشتیبانی اقدام کنید.
مرحله اول: پس از تهیه پنل پیامکی در سامانه ملی پیامک در صورتی که اولین بار وارد صفحه کنسول میشوید، ابتدا نیاز است که در کنسول ثبتنام کنید. برای این کار با انتخاب گزینه “ثبتنام کنید” (مطابق شکل 1) کلیک کنید تا وارد بخش ثبتنام شوید.
در راستای بهبود خدمت رسانی به مشتریان و افزایش کیفیت وبسرویس پیامکی، سامانه ملی پیامک محصول جدید خود به نام “کنسول ملی پیامک” را به کاربران ارائه مینماید. این سرویس برای برنامهنویسان و توسعه دهندگان در هر سطحی از دانش برنامهنویسی تولید شده است تا پیادهسازی API پیامکی در پروژههای مختلف را به آسانترین شکل ممکن، میسر گردد.
قبل از هر چیز برای استفاده از کنسول میبایست یک پنل پیامکی در سامانه ملی پیامک داشته باشید، در صورتی که هنوز پنل را تهیه نکردهاید میتوانید از صفحه تعرفهها پنل خود خریداری کنید و یا با شماره 02163404 تماس حاصل فرمایید تا پس از مشاوره با کارشناسان فروش، پنل کاربری مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
یکی از اهداف اصلی در کنسول ملی پیامک ایجاد روندی آسان و سریع برای استفاده از وبسرویس این سامانه میباشد تا تنها با یک عمل کپی و جایگذاری کدها در پروژهی خود، امکان ارسال و دریافت پیامک را فراهم سازید. این سرویس بر اساس معماری REST api پیاده سازی شده و برای ارسال درخواستها از توکن استفاده میشود. دیگر نیازی به استفاده از نام کاربری و رمز عبور در هنگام کار با وبسرویس نخواهید داشت.
شکل 4 – پنل کاربری کنسول
شکل 3 – ثبتنام در کنسول
حالا ثبتنام شما در کنسول ملی پیامک تکمیل شده و میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید.
پنل کاربری کنسول ملی پیامک
برای استفاده از وبسرویس خدماتی (ارسال پیامک از طریق پترن) میتواید مقاله از اینجا وارد مقاله مربوطه شوید.
امکانات ارائه شده در کنسول:
پشتیبانی از معماری REST
استفاده Token به جای نام کاربری و رمز عبور در وبسرویس
ارائه نمونه کدهای آماده برای استفاده برای 5 زبان برنامه نویسی (asp , php, python, java, node.js)
پشتیبانی از وبسرویس ارسال و دریافت پیامکی
وابسته بودن توکن به اطلاعات پنل کاربری اصلی (در صورت تغییر نام کاربری و رمز عبور پنل کاربری پیامکی، توکن فاقد اعتبار خواهد بود)
نمایش تمامی خطاهای دریافتی در پروژهها از طریق پنل کاربری کنسول
نمایش پیامکهای ارسال شده موفق و ناموفق در پنل کاربری کنسول به صورت مجزا
قابلیت تست ارسال پیامک
بهبود خوانایی مقدار برگشتی متدهای وبسرویس
سهولت و سرعت در ارسال تیکت برای پشتیبانی
قابلیت ارسال پیامک متناظر (ارسال پیامک به شماره تلفنهای متفاوت، با متن اختصاصی برای هر گیرنده)
سرعت ارسال پیامک بالا
قابلیت مدیریت کلید API
ثبتنام در کنسول
وبسرویسها: دو کلاس ارسال و دریافت پیامک در حال حاضر به کنسول اضافه شده است.
برای دسترسی به کنسول میتوانید از اینجا یا با استفاده از لینک زیر اقدام فرمایید.
در ادامه به معرفی کامل این سرویس میپردازیم، در زیر ویدیو آموزشی کنسول ملی پیامک نیز برای تسریع در آشنایی قرار داده شده است. با ما همراه باشید.
کنسول ملی پیامک
پس از ورود به پنل کاربری میتوانید از تور آشنایی استفاده کنید.
بخشهای متفاوت کنسول به اختصار شرح داده خواهد.
بخش دیدهبان
ارسال پیامک: متدهای آماده برای ارسال پیامک در این بخش وجود دارند.
ساده: ارسال تکی از طریق شماره اختصاصی پنل کاربری پیامکی
پیشرفته: ارسال تکی و انبوه از شماره خط اختصاصی پنل کاربری پیامکی
از خط خدماتی: ارسال از طریق وبسرویس خدماتی اشتراکی (ارسال به لیست سیاه مخابرات)
با دامنه: ارسال پیامک برای دامنه خاص از طریق شماره ارسال کننده اختصاصی پنل کابری پیامکی
شکل 2 – ارزیابی حساب کاربری
دریافت: در این بخش متدهای مربوط مدیریت پیامکهای دریافتی قرار گرفته.
وضعیت ارسال: مشاهده وضعیت پیامکهای ارسال شده.
لیست پیامکها: مشاهده پیامکهای ارسال شده و یا دریافت در پنل کاربری سامانه ملی پیامک
تعداد پیامکهای دریافتی: برای مشاهده تعداد پیامکهای دریافتی خوانده شده و خوانده نشده.
میزان اعتبار: مشاهده میزان اعتبار باقی مانده در پنل.
تعرفه ارسال: برای اطلاع از مجموع هزینه پیامک ارسالی با توجه به شماره فرستنده موردنظر و نوع سیم کارتهای دریافت کننده آن پیام از این متد استفاده کنید.