برگزاری بهترین کمپینهای تبلیغاتی با ارسال پیامک انبوه توسط فراز اس ام اس
به عبارت دیگر، بازاریابان با استفاده از کمپینهای تبلیغاتی پیام خود را به مشتریان بالقوه میرسانند. یک کمپین تبلیغاتی میتواند مجموعهای از آگهیهای فردی مختلف با استفاده از پنل اس ام اس یا تبلیغ در رسانهها از جمله رادیو، تلویزیون و اینترنت باشد که همه هدف یکسانی را دنبال میکنند. در برخی موارد، از مجموعهای از ابزارها برای کمپینهای تبلیغاتی استفاده میشود.
آشنایی با انواع کمپینهای تبلیغاتی
در این مقاله به طور خلاصه و البته جامع راهنماییتان کردیم که کمپین تبلیغاتی چیست و چه گزینههایی برای راه اندازی یک کمپین موفق تبلیغاتی پیش روی شماست. یکی از بهترین و موثرترین استراتژیهای بازاریابی، راه اندازی کمپین تبلیغات پیامکی است که دقیقا مشتریان بالقوه شما را موردهدف قرار میدهد. برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق همین امروز برنامه کمپین پیامکی خود را طراحی و با مراجعه بخش فروشگاهی فراز اس ام اس خدمات مدنظرتان را خریداری کنید. فراز اس ام اس همراه فراز و نشیبهای استراتژیهای بازاریابی شماست.
برای راه اندازی کمپین تبلیغات پیامکی باید خلاقیت داشته باشید و دقیقا همان چیزی را ارسال کنید که مخاطب را جذب میکند. برای مثال ارسال یک متن افتتاحیه جذاب به گوشیهای موبایل به سادگی میتواند افراد را به فروشگاه حضوری یا اینترنتی شما بکشاند.
ویژگیها و اصول کمپینهای تبلیغاتی موفق
در دنیای بازاریابی-محور امروزی، منابع زیادی برای تبلیغات وجود دارند و برای موفقیت هر چه بیشتر در کمپینهای تبلیغاتی، باید حداکثر استفاده را از این منابع ببرید. اگر میخواهید اثربخشی کمپین تبلیغاتی خود را به حداکثر برسانید، نکات مختلفی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. این نکات عبارتاند از:
اهداف کمپین تبلیغاتی را پیش از اجرا تعیین کنید
بخش بزرگی از موفقیت یک کمپین مستقیما با انتخاب درست و شناخت مخاطبان هدف مرتبط است. اگر بازار هدف یا مخاطب تعریف شدهای دارید، احتمال موفقیت کمپین تبلیغاتی بیشتر میشود. تعیین مواردی مانند سن، جنس، طبقه اجتماعی، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، علاقهمندیها، عادات و سرگرمیهای جامعه هدف به شما کمک میکند تا بفهمید از طریق استراتژی کمپین تبلیغاتی خود میخواهید به چه کسانی برسید.
در کمپینهای تبلیغاتی پیام واضح و روشنی را به مخاطبان برسانید
اندازهگیری در زمینههای مختلف مهم است، اما در دنیای تبلیغات کاملا حیاتی است. اگر نتایج خود را ردیابی نکنید، نمیدانید چه چیزی خوب پیش میرود یا چه چیزی به بهبود و تغییرات نیاز دارد. در یک کمپین تبلیغاتی، معیارها باید بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند راه اندازی کمپین را تشکیل دهند. تنها راه برای درک کمپین، ردیابی و اندازه گیری معیارها و دادههاست. علاوه بر این، باید به تفاوت بین معیارهای عمومی و KPI توجه کرده و KPIهایی را تعریف کنید که دقیقا مطابق با استراتژی کسب و کار شما باشد.
کمپینهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و در واقع گزینهها و استراتژیهای مختلفی برای راه پیش روی شماست. 4 مورد از پرطرفدارترین کمپینهای تبلیغاتی عبارتند از:
تبلیغات آنلاین و طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ
کمپین تبلیغاتی مجموعهای از فعالیتهای تبلیغاتی است که برای تبلیغ و شناساندن یک محصول یا خدمات به جامعه هدف مورداستفاده قرار میگیرد. در واقع یک کمپین تبلیغاتی حول یک موضوع خاص و منحصر به فرد برای ایجاد آگاهی از برند درباره محصول یا خدمات یک شرکت طراحی و راهاندازی میشود.
یکی از محبوبترین کانالهای تبلیغاتی بسترهای آنلاین است؛ چرا که امروزه اکثریت قریب به اتفاق مردم زمانی که به دنبال محصولات و خدماتی هستند، در اینترنت جستجو میکنند. بنابراین اگر میخواهید درآمد خود را به حداکثر برسانید، باید حضور قوی و پررنگی در فضای مجازی داشته باشید.
به عنوان مثال، میتوانید کمپین تبلیغاتی خود را در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک برگزار کنید و به این طریق، محصول خود را هر چه بیشتر در معرض دید مردم قرار دهید. کمپینهای تبلیغاتی دیجیتال بیشتر به کسانی توصیه میشود که امکان خرید آنلاین محصولات خود و به عبارتی تجارت الکترونیک را نیز برای مشتریان فراهم کردهاند.
کمپین تبلیغاتی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ
مسلما هدف اصلی هر کمپین تبلیغاتی فروش بیشتر است، اما هدف کمپینها صرفا به همین مورد ختم نمیشود. متداولترین اهداف شامل جذب مشتریان جدید، تبلیغ محصولات فعلی و شناساندن محصولات جدید است. همچنین میتوانید یک کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید که صرفا به منظور آگاهی مشتریان از برند طراحی شده است. هدف شما هر چه باشد، مهم است که قبل از اجرا آن را شناسایی کنید.
مخاطبان هدف کمپین تبلیغاتی را شناسایی کنید
تبلیغات چاپی نیز در برخی شرایط میتواند مفید باشد. به این منظور میتوانید یک آگهی از محصول یا خدماتتان در مجله یا روزنامههای محلی چاپ کنید. کمپینهای تبلیغاتی با استفاده از ارسال ایمیل نیز در این دسته جای میگیرند. با ایمیل مارکتینگ میتوانید جامعه موردنظرتان و در واقع مشتریان بالقوه را دقیقتر موردهدف قرار دهید اما از طرف دیگر، با تبلیغ چاپی در روزنامه ممکن است افراد بیشتری آگهی شما را ببینند. به هر حال، انتخاب بین این دو گزینه به استراتژیهای بازاریابی کسب و کار شما بستگی دارد.
کمپین تبلیغات پیامکی انبوه
اگر اخیرا محصول یا خدمات جدیدی را طراحی و روانه بازار کردهاید، برای فروش موفق آن باید مطمئن شوید که مردم از آن اطلاع دارند. حتی اگر بهترین محصول یا خدمات را در صنعت خود داشته باشید، اگر افراد حتی از وجود آن اطلاعی نداشته باشند، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. به همین دلیل کمپینهای تبلیغاتی بسیار مهم هستند. انواع مختلفی از کمپینهای تبلیغاتی وجود دارند که هر کدام بسته به نوع کسب و کار شما میتوانند بهترین باشند. در این مقاله کاربردی به زبان ساده توضیح میدهیم که کمپین تبلیغاتی چیست، چه انواعی داشته و یک کمپین تبلیغاتی موفق چه ویژگیهایی دارد. از شما دعوت میکنیم تا انتها همراه ما باشید.
معنی کمپین تبلیغاتی چیست؟
آخرین مدل از کمپینهای تبلیغاتی استفاده از پنلهای اس ام اس و ارسال پیامک به افرادی است که میتوانند مشتریان شما باشند. معمولا سامانههای معتبری مانند فراز اس ام اس بانکی از شمارههای جامعه هدف را بر اساس سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و حتی شغل در اختیار مشتری قرار میدهند و بنابراین با اجرای چنین کمپینهایی میتوانید دقیقا افرادی را موردهدف قرار دهید که مشتریان بالقوه شما هستند.
پیام یک کمپین تبلیغاتی نیز نکته مهمی در میزان موفقیت آن است و باید سازماندهی شده، واضح، مختصر، روان و منسجم باشد. همچنین از ارسال پیامهای طولانی که مخاطب را خسته میکند، خودداری کنید. توصیه میکنیم این کار یعنی نوشتن بهترین تبلیغات برای لباس فروشی و کسب و کارهای دیگر را به کارشناسان باتجربه در این زمینه یا کپی رایترها بسپارید.
از انواع کانالهای بازاریابی برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی استفاده کنید
اگر می خواهید محصول خود را هر چه بیشتر در معرض دید افراد قرار دهید، باید از کانالهای بازاریابی بسیار متنوعی استفاده کنید. برای مثال، ممکن است با توجه به کسب و کارتان، کمپین بازاریابی شبکههای اجتماعی بهترین گزینه باشد. سپس، ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که در آن نیاز به استفاده از تبلیغات چاپی داشته باشید. اگر بازار بزرگی را موردهدف قرار میدهید، باید از کانالهای بازاریابی مختلفی استفاده کنید تا مطمئن شوید که هیچ کسی را از دست نمیدهید. البته هر از چند گاهی باید کمپینها را ارزیابی کنید تا ببینید کدام استراتژیهای بازاریابی بهترین عملکرد را دارند.
متریکها و KPIهای کمپین تبلیغاتی را ردیابی کنید
یکی دیگر از انواع کمپینها تبلیغات ویدیویی است که استراتژی بازاریابی نسبتا قدیمی محسوب میشود، اما هنوز هم میتواند در شرایط خاص موثر باشد. به عنوان مثال، میتوانید از تبلیغات تلویزیونی استفاده کنید تا مردم از محصولات و خدمات شما مطلع شوند. باتوجهبه اینکه چنین کمپینهای تبلیغاتی معمولا بسیار هزینهبر هستند، قبل از هرکاری درباره بازار هدف خود تحقیق کنید. یکی از روشهای آگاهی از سلیقه مشتری، ارسال پیامک انبوه حاوی پرسشنامههایی است که کمک میکند بیشتر با مخاطبانتان آشنا شوید. براساس نتایج حاصل از چنین نظرسنجیهایی میتوانید تصمیم بگیرید که آیا کمپینهای ویدیویی برای کسب و کار شما مناسب هستند یا نه.