کاهش هزینه ها و بهبود کارایی در حمل و نقل
انتشار: مهر 28، 1403
بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1404

کاهش هزینه ها و بهبود کارایی در حمل و نقل


موفقیت و توسعه شرکت های حمل و نقل هم مانند تمام کسب وکارها وابسته به رضایت مشتریان و بهبود خدمات رسانی به آن هاست. از آن جا که بازاریابی و اطلاع رسانی پیامکی یکی از ابزارهای اصلی برای ایجاد تعامل سازنده با مشتریان به شمار می رود، بازاریابی پیامکی لجستیک هم با استقبال خوبی مواجه شده است. در این مقاله، به مزایای استفاده از پیامک برای شرکت های حمل و نقل می پردازیم و از امکانات پنل پیامکی برای بهبود خدمات صنعت لجستیک خواهیم گفت.

مقدمه ای بر بازاریابی پیامکی در صنعت حمل و نقل

هدفی که انواع مختلف شرکت های لجستیک دنبال می کنند بسیار ساده و واضح است:

جابه جایی با حداقل هزینه، کمترین میزان ریسک و بیشترین میزان رضایت مشتریان.

اما اگر به عنوان یک مشتری خدمات لجستیک به این فرآیند نگاه کنیم، دنبال دریافت چه اطلاعاتی هستیم؟ احتمالاً می خواهیم اطلاعاتی را در رابطه با راننده و وسیله نقلیه، زمان رسیدن راننده و زمان رسیدن به مقصد را دریافت کنیم. امکان ردیابی راننده هم احتمالاً باعث ایجاد احساس اطمینان بیشتری نسبت به فرآیند باربری خواهد شد.

استفاده از سیستم اطلاع رسانی پیامکی از بهترین راهکارهایی\u200e ست که به شرکت های حمل و نقل کمک می کند تا تمام اطلاعاتی که مشتریان احتیاج دارند را به سرعت به روز کنند و در اختیار آن ها قرار دهند. گفتنی ست که می توان این پیامک ها را صرفاً به زمان فرآیند باربری و بهبود تجربه مشتری محدود نکرد و از سایر امکانات یک سامانه پیامکی برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی، مدیریت رانندگان و بسیاری از موارد دیگر بهره مند شد.

درک دقیق از این که بازاریابی پیامکی چیست و چگونه می تواند کسب وکار ما را رشد دهد، کلید اصلی افزایش رضایت مشتریان و افزایش سوددهی است.

بازاریابی پیامکی لجستیک چه مزایایی دارد؟

با ارسال پیامک های زماندار، از همان گام اول می توانید سفارش مشتری را با ارسال یک پیامک تایید کنید. سپس اطلاعات راننده و وسیله نقلیه را برای او ارسال کنید و زمان رسیدن راننده را به او اطلاع دهید. یا امکان ردیابی راننده را ایجاد کنید و در پایان نظر مشتری درباره کیفیت خدمات ارائه شده را دریافت کنید.

از طرفی می توانید همین فرآیند را برای مدیریت رانندگان نیز پیاده کنید و آدرس مشتری، فاصله زمانی بین مبدا تا مقصد و هر اطلاعات دیگری را از طریق پیامک برای او بفرستید.

\xa0برخی از مهم ترین مزایای بازاریابی پیامکی لجستیک به شرح زیر هستند:

بازاریابی پیامکی لجستیک

1. کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری

شرایطی را در نظر بگیرید که مشتریان سیستم های لجستیک شما به هر دلیلی به اینترنت دسترسی نداشته باشند. به علاوه امکان پیگیری از طریق پیامک نیز برای آن ها فراهم نشده باشد. در این حالت، در صورت بروز هر مشکلی، از طریق تماس تلفنی پیگیری ها را انجام خواهند داد. تصور کنید حتی اگر روزانه بخواهید پشتیبانی برای هر موضوع کوچکی را برای حداقل 100 کاربر به صورت تلفنی انجام دهید، چه صورتحساب های بالا بلندی در انتظار شما خواهند بود! اما استفاده از سامانه های پیامکی برای انجام فرآیندهای پشتیبانی، می تواند به میزان قابل توجهی از هزینه های شما بکاهد. همچنین با توجه به دسترسی اکثر افراد به تلفن همراه و نرخ بالای خوانده شدن پیامک ها، می توانید مطمئن باشید که توانسته اید پاسخ مشتریان را به دست شان برسانید.

2. بهبود مدیریت انبار و کاهش خطاهای انسانی

اگر از آن دست شرکت های حمل و نقلی باشید که تمام کالاها ابتدا به انبار شما ارسال می شوند و سپس باید کالاها را به باربری بسپارید، مدیریت انبار برای شما در اولویت است. با استفاده از سامانه های پیامکی می توانید آرشیوی از کالاهای رسیده به انبار تهیه کنید و همچنین وضعیت کالا را نیز به مشتری اطلاع دهید. به این صورت از اشتباهات احتمالی در آمار موجودی های انبار، کالاهای ارسال شده، وضعیت کالاهای مختلف و… جلوگیری خواهید کرد.

اتصال نرم افزارهای انبارداری به سامانه پیامکی چه فوایدی دارد؟

  • ارسال سررسیدهای مالی
  • ارسال لینک محاسبات و گردش های مالی به مدیران مربوطه
  • ارسال موجودی انبار برای تامین کنندگان و مدیران
  • ارتباط آسان با مشتریان

با اتصال نرم افزار انبارداری خود به سامانه پیامکی، شاهد کاهش هزینه ها، جلوگیری از بروز خطاهای احتمالی و بهبود کیفیت انبارداری خواهید بود.

3. بهبود تجربه مشتری و ارتباط با مشتریان

افزایش رضایت مشتریان یکی از مهم ترین عواملی ست که می تواند باعث توسعه کسب وکار شما باشد. بازاریابی پیامکی لجستیک این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که با کمترین هزینه، در هر لحظه پاسخگوی مشتریان باشید، اطلاعات ارسال شده را به روزرسانی کنید و یک تعامل دوطرفه با آن ها ایجاد کنید.

برای اعلام شکایت از تاکسی چند روش وجود دارد، ساده ترین و در دسترس ترین راه، ارسال پیامک به سرشماره سامانه تخلف تاکسی است. برای مشاهده روش های آن به مقاله «شکایت از تاکسی با اس ام اس» مراجعه کنید.

4. افزایش امنیت و کاهش اشتباهات با بازاریابی پیامکی لجستیک

به روزرسانی اطلاعات می تواند امنیت مشتری، راننده و کسب وکار را تامین کند. این موضوع موجب می شود تا هرگونه اتفاق پیش بینی نشده مانند لغو سفارش از سمت راننده یا مشتری، تغییر راننده، تاخیر یا هر مورد دیگری به سرعت اطلاع داده شود. اطلاع رسانی پیامکی کمک می کند تا پیام های مختلف در هر شرایطی به افراد برسند و از اشتباهات احتمالی جلوگیری شود.

5. افزایش سفارشات و تعامل با مشتریان

تبلیغات با استفاده از پیامک، معرفی کسب وکار خود از طریق بازاریابی پیامکی لجستیک و همچنین ارائه خدمات پشتیبانی قوی باعث افزایش مشتریان جدید و وفاداری مشتریان قبلی خواهد شد. می توانید با ایجاد تعامل دوطرفه با مشتریان خود، نظرسنجی پیامکی در رابطه با کیفیت خدمات را برای آن ها ارسال کنید و با دریافت گزارش دقیق از نتایج نظرسنجی، برای ادامه روند فعالیت خود برنامه ریزی کنید. به این طریق می توانید مشتریان را به استفاده بیشتر از خدمات کسب وکار خود نیز ترغیب کنید.

هزینه پیامک فارسی و انگلیسی + (مقایسه هزینه ها در اپراتورهای همراه)حتما بخوانید: هزینه پیامک فارسی و انگلیسی + (مقایسه هزینه ها در اپراتورهای همراه)
بازاریابی پیامکی لجستیک

نمونه های اطلاع رسانی پیامکی و نظرسنجی از مشتریان برای سیستم های لجستیک

6. بهبود تعامل با رانندگان با اطلاع رسانی پیامکی

مدیریت رانندگان در سیستم های لجستیکی با استفاده از پیامک، بسیار آسان تر و سریع تر صورت خواهد گرفت. ارسال اطلاعات مبدا و مقصد هر راننده، اطلاعات مشتریان، وضعیت مسیری که راننده باید طی کند و اطلاع رسانی اتفاقات غیرمنتظره با کمک سامانه های پیامکی به راحتی انجام می شوند. این موضوع می تواند رضایت رانندگان از همکاری با مجموعه شما را افزایش دهد و بهبود کارایی لجستیک را به دنبال داشته باشد.

7. ارسال یادآوری های پرداخت و فاکتورها

ارسال صورت حساب و پیگیری پرداخت ها نیز از طریق سیستم های اطلاع رسانی پیامکی امکان پذیر است. اگر از نرم افزارهای حسابداری استفاده می کنید، می توانید از امکان اتصال نرم افزار حسابداری به پنل پیامکی نیز استفاده کنید و مدیریت پرداخت ها را آسان تر از قبل انجام دهید. با استفاده از پیامک های یادآور نیز می توانید نزدیک شدن به پایان موعد پرداخت را برای مشتریان ارسال کنید. برای این که بتوانید پیامک خود را برای تمام مشتریان و رانندگان بفرستید (حتی افرادی که پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده اند)، خرید خط خدماتی را فراموش نکنید.

8. گزارش گیری و پیگیری آسان

پنل های پیامکی گزارش های دقیقی را در اختیار شما قرار می دهند که این موضوع می تواند در بازاریابی پیامکی لجستیک بسیار سودمند باشد. با استفاده از این ویژگی می توانید پیام های ارسال شده و پیام های خوانده شده را مشاهده کنید. همچنین در صورت ارسال لینک در پیامک خود، می توانید با استفاده از لینک ترکر گزارش دقیقی از افرادی که روی لینک کلیک کرده اند به دست بیاورید.

با توجه به فوریت بسیاری از پیام ها در سیستم های لجستیک، با استفاده از گزارش های لینک ترکر، در صورتی که مخاطب روی لینک متن پیامک کلیک نکرده باشد، می توانید به سرعت از روش های دیگری برای پشتیبانی استفاده کنید.

نمونه پیامک های تبلیغاتی و اطلاع رسانی برای شرکت های حمل و نقل

می توانید از نمونه پیامک های زیر برای ارسال پیام تبلیغاتی و اطلاع رسانی به مشتریان و رانندگان مجموعه خود ایده بگیرید:

متن sms حمل و نقل برای راننده ها

تخفیف های تابستانه اسنپ کارفیکس
کاربر راننده عزیز،
فقط تا پایان مرداد فرصت دارید تا 30 درصد در خرید لنت، 10 درصد در خرید لاستیک نسبت به قیمت دولتی و تا 30 درصد جهت خرید باتری تخفیف بگیرید.
سایر ملزومات خودرویی مانند لوازم یدکی، خدمات کولر و روغن موتور نیز با تخفیف ویژه در دسترس شما قرار دارد.
شروع خرید:

کاربر راننده عزیز،
شنبه 4 بهمن از ساعت 14 الی 24 طرح تشویقی زیر برای شما فعال است:
انجام 5 سفر: پاداش 100 هزار تومانی
انجام 10 سفر: پاداش 250 هزار تومانی
باشگاه رانندگان اسنپ

راننده عزیز،
باشگاه مشتریان برای کاربران iOS فعال شد.
ثبت نام کنید و گوشی Huawei جایزه بگیرید:
loyalty.tapsi.cab

متن پیامک لجستیک برای مشتریان

۱۴۰۰۰تومان تخفیف اسنپ برای ۴سفر
در سفر اول ۶۰٪(تا سقف ۵۰۰۰تومان) و ۳سفر بعدی ۳۰٪(هربار تا سقف ۳۰۰۰تومان) تخفیف بگیرید
کدتخفیف:
TDiDC-14
اعتبار تا ۲۵ آذر
برای ترددهای ضروری ۲۴ساعته می توانید اسنپ بگیرید؛ لطفا ماسک فراموش نشود.

دوباره می خوای کلی هزینه ی پیک بدی؟
با دیجی کالا جت ارسالت رایگانه!
به همراه ۱۲ هزار تومان تخفیف اولین خرید از سوپرمارکت های اطراف
کد: GFP6
مهلت استفاده تا جمعه | به جت بسپر:
dgkl.me/A2Fpvw
لغو: ۱

دیجی کالا
احسان عزیز
همکار ما تا چند ساعت آینده کالای «کپسول فلیپ\xa0 های» رو به شما تحویل میده.
لطفا در صورتی که از گرفتن کالا مطمئن شدین کد تحویل رو به مامور ارسال ارائه کنین.
کد تحویل: 36116
شماره سفارش: 417287988

سفیر پیک تپسی، تا دقایقی دیگر برای تحویل بسته به مقصد شما می رسد.
تلفن: ۰۹۱۹۱۲۲۹۱۳۷
پلاک: ۴۷۸س۹۲-ایران۲۰

نگین عزیز
از تأخیر پیش آمده برای سفارشتان از سوپرمارکت سورنا 1015 (فاطمی) عذر می خواهیم. در تلاشیم تا هر چه سریع تر آن را به دست شما برسانیم.
پشتیبانی اسنپ اکسپرس

برای بهبود ارتباط میان خود و مشتریان و رانندگان، می توانید برای آن ها پیامک انگیزشی ارسال کنید.

معرفی افزونه حمل و نقل ووکامرس برای بازاریابی پیامکی لجستیک

تنظیمات متن پیامک در افزونه حمل و نقل بر اساس ارسال پیامک از طریق پترن

تنظیمات متن پیامک در افزونه حمل و نقل بر اساس ارسال پیامک از طریق پترن

تخفیف ویژه سامانه پیامک برای انتخابات شورای شهر و روستاحتما بخوانید: تخفیف ویژه سامانه پیامک برای انتخابات شورای شهر و روستا

افزونه حمل و نقل ووکامرس به صاحبین کسب وکارهای اینترنتی این امکان را می دهد تا وضعیت سفارش مشتریان و کد رهگیری سفارشات را برای آن ها ارسال کنند. همچنین امکان انتخاب شیوه ارسال برای مشتریان را نیز فراهم می کند. می توانید با استفاده از قابلیت ارسال پیامک پترن، یک الگوی خاص برای پیامک ها تعریف کنید و متغیرها (مانند نام، شماره سفارش، کد رهگیری و...) را شخصی سازی کنید.

مرسوله 756489767665523149980 در مورخ 14 مهر 1403 ساعت 12:42 به گیرنده تحویل داده شد.

امکانات پلاگین ارسال پیامک حمل و نقل در ووکامرس

با استفاده از این افزونه به امکانات زیر دسترسی خواهید داشت:

  • انتخاب بین چهار روش ارسال پیشتاز، سفارشی، تیپاکس و پیک موتوری
  • اتصال به پیشخوان مجازی پست برای ارسال کد رهگیری سفارشات
  • ارسال پیامک وضعیت سفارشات به مشتریان
  • قابلیت ارسال پیامک به لیست سیاه مخابرات (اتصال به وب سرویس خدماتی)
  • قابلیت شخصی سازی قیمت ها برای همه آدرس های پستی واردشده
  • قابلیت افزودن هزینه ثابت یا درصدی به قیمت نهایی
  • محاسبه اتوماتیک هزینه پست پیشتاز و سفارشی بر اساس وزن (تعرفه سال 1398)

نتیجه گیری: چرا بازاریابی پیامکی ابزاری مؤثر برای لجستیک است؟

تحقیقات نشان می دهند که 48٪ از مشتریان تجارت های الکترونیک ترجیح می دهند به روزرسانی های لازم در حمل و نقل را از طریق پیامک دریافت کنند. به علاوه، سامانه های پیامکی اطلاعات ارسال شده را به شیوه ای قابل بازیابی برای کسب وکار ذخیره می کنند و\xa0 احتمال بروز خطاهای انسانی را به شدت کاهش می دهند.

در صورتی که اطلاع رسانی پیامکی را برای کسب وکار خود مناسب می دانید، می توانید از طریق سایت ملی پیامک پنل های موجود را بررسی کنید و برای اطلاعات بیشتر از طریق تماس با 02163404 داخلی 1، با کارشناسان فروش ارتباط بگیرید. ضمناً می توانید سوالات خود در رابطه با خرید پنل پیامکی و تجربیات و دیدگاه های خود را برای ما کامنت کنید.