چگونه یک اپلیکیشن را تبلیغ کنیم؟ (معرفی بهترین روش ها)
این روزها بلاگرها و اینفلوئنسرها نقش مؤثری در رونق بازاریابی داشتهاند. بر این اساس در زمینه تبلیغ اپلیکیشن نیز میتوان از بلاگرها استفاده کرد. به این صورت که بلاگر مربوط به حوزه اپلیکیشن خود را پیدا کنید و از او بخواهید در جهت معرفی و نقد اپلیکیشن شما اقدام کند.
شبکههای مربوط به تبلیغات نصب اپلیکیشن
روشهای پرداخت هزینه تبلیغات اپلیکیشن به سه روش مختلف قابل انجام است. در هرکدام از این روشها میزان مصرف شارژ با توجه به متفاوت بودن استراتژی نمایش متفاوت است.
پرداخت به ازای اقدام کاربر (CPA)
از قابلیتهای جذاب این روش، تنوع نوع تبلیغات است. به عنوان مثال تبلیغات ویدئویی، پاپ آپ و بنری انواع مختلفی از این تبلیغات هستند. در تبلیغات ویدئویی، هرچه ویدئو جذابتر باشد، امکان جذب مخاطب بیشتر است. در واقع ویدئو شما باید آنقدر جذاب و گیرا باشد که در همان چند ثانیه اول تأثیر خود را بگذارد و مخاطب را تحریک به نصب اپلیکیشن کند.
به عنوان مثال اگر اپلیکیشن شما، خدمات مربوط به گوشی را ارائه میدهد، در صورتی که کاربر، کلمه موبایل را جستجو کند، اپلیکیشن شما در بالای اپلیکیشن موبایل نمایش داده میشود. در این تبلیغ اپلیکیشن موبایل اگر مخاطب نسبت به اپلیکیشن شما کنجکاو شود، نه تنها توانستهاید اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید بلکه مخاطب اپلیکیشن رقیب را هم جذب کردهاید.
تبلیغ اپلیکیشن در سایتهای نقد و بررسی
تبلیغات ویدئویی در جایگاه خود به عنوان یکی از بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن در نظر گرفته میشود. در تبلیغات ویدئویی شما میتوانید یک ویدئو جذاب و کوتاه در رابطه با اپلیکیشن خود بسازید. به طوری که نحوه کار و اهداف اپلیکیشن به طور مختصر بیان شده باشد. با نمایش این ویدئو در آپارات، یوتیوب و اپلیکیشنهای دیگر امکان تبلیغ برای شما فراهم میشود. این نوع تبلیغات به سه دسته تبلیغات ویدئویی همسان، تبلیغات ویدئویی به همراه پاداش و ویدئویی ساده تقسیمبندی میشوند.
تبلیغ در سایت و شبکه های اجتماعی
تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل (UAC) از بزرگترین روشهای نصب اپلیکیشن است که امکانات و قابلیتهای بینظیری دارد. گوگل با فراهم آوردن یک بخش جهت ایجاد کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشن در گوگل ادز باعث جذب طرفداران بسیاری شده است.
یکی از روشهای تأثیرگذار تبلیغ، بعد از ساخت اپلیکیشن، قرار دادن آن در مارکتهای بزرگ است. به عنوان مثال جهت قرارگیری آن در دو مارکت بزرگ گوگل پلی و اپ استور، استفاده از گوگل ادز است.