دریافت تخفیف=ارسال عدد 1
نتیجه گیری و جمعبندی
شاید جالب باشد که بدانید که یکی از فاکتورهای انتخاب یک کتاب برای خواندن به صورت ناخودآگاه، حجم کتاب است و در بیشتر مواقع حجم کتاب کفه ترازو را برای انتخاب و یا عدم انتخاب آن کتاب سنگین می کند.
به نظر شما متن بالا شامل چند کاراکتر است؟ اجازه بدهید پاسخ این چالش را آخر متن به شما بگویم.
فکر می کنید پیامک اول چند بخش است؟ 4 بخش! در ضمن مانند تبلیغاتی است که هر روز در تلویزیون میبینیم و با دیدن آن، کانال تلویزیون را عوض کرده و به سراغ شبکه چهار میرویم یا اینکه اگر خیلی از این تبلیغات عاصی نشویم، برنامههایی مثل راز بقا را تماشا میکنیم.
اصولاً برای نوشتن پیامک کوتاه میتوانید از جملات کوتاه و جملاتی که فعل در آنها نیست استفاده کنید. به طور مثال به جای اینکه بگوئید برای دریافت کد تخفیف عدد یک را ارسال کنید به صورت زیر عمل کنید:
در مجموع فرصت نوشتن متون طولانی در پیامک وجود ندارد و شما باید از کلمات مخفف استفاده کنید مثلا فینگلیش(نوشتن متن فارسی با استفاده از کاراکترهای انگلیسی) نوشتن متون پیامکی حجم متن را به شدت کاهش میدهد. در نوشتن پیامک نیز باید از همین روش برای کوتاه تر کردن نوشته استفاده کرد. مثلا بسیار پیش میآید که ما به جای نوشتن salam از slm استفاده می کنیم و حروف کوچک انگلیسی را حذف میکنیم. و یا میتوان space و یا فاصله را از جمله حذف کرد و حروف اول کلمات را با حروف بزرگ نوشت مانند:
یکی دیگر از راهکارهای نوشتن اس ام اس کوتاه نیز استفاده از شکلکها یا همان اموجیها است. شکلکها میتوانند در کوتاهتر کردن جملات ما نقش خوبی ایفا کنند.
آیا متنهای تبلیغاتی طولانی تاثیرگذار است؟
راستی تا یادمان نرفته، تعداد کارکاترهای جمله ای که در ابتدای متن ایجاد کردیم 51 کاراکتر بود 🙂
توجه به زمان مشتری و نگرفتن وقت مشتری برای خواندن پیامکهایی با محتوای طولانی یکی از موارد مهم در بازاریابی است. این امر به قدری مهم است که میتواند موجب از دست دادن یا حفظ مشتری شود. پس لازم است که با روشهایی اقدام به ایجازنویسی کنیم. توسط آنچه که ما در این مقاله به شما گفتیم هم میتوانید پیامک های کوتاهتری بنویسید و هم میتوانید پیامکهای مفیدتری ایجاد کرده و با نحوه بازاریابی پیامکی آشنایی پیدا کنید. با ایجاد پیامک کوتاه که حاوی متن های کوتاه و جذاب هستند، مشتریان خود را حفظ کرده و نیز مشتریان جدید جذب کنید.
اگر تمام موارد بالا را تجربه کردهاید و حس خوشایندی از تصور آن ندارید، پس وقت آن است که استارت تغییر شرایط در تبلیغات پیامکی توسط شما زده شود. نگران نباشید. همچنان هستند کسانی که پیامکهای تبلیغاتی را به امید داشتن یک تخفیف و یا یک پیشنهاد و آفر ویژه استقبال کنند.
what are you doing?
اگر شما نیز برای کسبوکارتان پنل پیامکی تهیه کردهاید و میخواهید ارسال انبوه انجام دهید حتماً باید به تعداد کارکترهای متن پیامک دقت کنید. در پنل ملیپیامک، هر پیام که به فارسی تایپ میشود، 70 کاراکتر است و در انگلیسی 160 کاراکتر است؛ درست مشابه چیزی که در گوشی موبایل خود دارید. چنانچه متن پیامکتان ترکیبی از حروف فارسی و انگلیسی است تعداد کاراکترهای پیامک شما به 70 کاهش پیدا میکند و هر 70 کاراکتر که ترکیبی از فارسی و انگلیسی باشد معادل یک پیامک محسوب میشود.
چگونه پیامک کوتاهتری بنویسیم؟