جواب شما تبلیغات کلیکی گوگل، گوگل ادز، رپورتاژ آگهی و استفاده از شبکههای اجتماعی است. بازاریابی دیجیتال به دیده شدن برند، پیدا کردن مشتری هدف و تعامل با مخاطب کمک شایانی میکند. در ادامه با دو روش مهم بازاریابی دیجیتال بیشتر آشنا میشویم.
شبکههای اجتماعی
حالا باید روی بازار هدف یعنی مشتری و روشهای فروش تمرکز کنید. به زبان ساده، باید از راههای موجود برای رسیدن به مشتریان بهترین استفاده را ببرید.
بنابراین، قبل از هر چیز بگذارید مخاطب حرفهایش را بزند. بگوید چه چیزی لازم دارد. چه رنگ و طرحی میخواهد. بعد با توجه به نیازش، محصولاتی را که مناسب است، معرفی کنید. به جای سود یکشبه، به نیاز مشتری توجه کنید. مطمئن باشید که نتیجۀ رضایت خریدار، سود بلندمدت است.
مشتری را دوست داشته باشید!
اگر میخواهید کسبوکارتان همیشه پررونق باشد، دربارۀ روشهای جذب و حفظ مشتری بخوانید. این استراتژیها را به برنامه ثابت کارتان تبدیل کنید. هنوز افراد زیادی هستند که از خدمات شما آگاهی ندارند. حتی برخی مشتریانی که از شما خرید کردند، شاید برندتان را فراموش کنند. پس باید با این استراتژیها هم در ذهن مشتری قدیمی بمانید، هم مشتری بیشتری جذب کنید.
اما نکتۀ دوم، مزایای محصولتان را بزرگنمایی کنید. اگر مشتری نیازی دارد، طوری تبلیغات کنید که انگار این نیاز فقط با محصولات شما برطرف میشود.
تمرکز روی مخاطب
در بستهبندی محصول و ویژگیهایی مثل وزن، رنگ، اندازه محصولات خلاقیت به خرج دهید. اصل مهم در فروش و بازاریابی خلاق بودن است.
تا اینجا بهصورت خلاصه به چگونه مشتری هایمان را افزایش دهیم پاسخ دادیم.
به زبان ساده، اگر از متخصصان حوزه مارکتینگ بپرسید، چگونه مشتری هایمان را افزایش دهیم ؟ میگویند تحقیق و بررسی امروز شما، مشتری بیشتر و فروش بالاتری برایتان همراه خواهد داشت. پس تحلیل و آنالیز دادهها را پشت گوش نیندازید.
دیجیتال مارکتینگ
اولین جواب من به سوال چگونه مشتری هایمان را افزایش دهیم رصد بازار و مشخص کردن اهداف فروش است. مثلاً در کار پوشاک، از بازار هدفتان درک کاملی دارید؟ دربارۀ نیازهای روز، تقاضای بازار و مشتریان اطلاع کافی دارید؟! یا بیایید کمی متفاوت به قضیه نگاه کنیم! مزیت برند شما نسبت به رقبا چیست؟
فیلیپ کاتلر میگوید فروش محصول به مشتری راضی صد بار آسان تر از پیدا کردن مشتریان جدید است. مشتریان راضی با بازاریابی دهان به دهان شما را رایگان به دیگران تبلیغ میکنند.
حتماً دیدید که با تغییر فصل، برندهای مشهور دنیا کالکشن جدید ارائه میدهند. برای این محصولات مفصل تبلیغات میکنند. برای رونمایی هم افتتاحیه میگیرند. این موارد باهم، در فروش و جذب مشتری جدید، غوغا میکند.
در همین مرحله باید قیمت مناسب برای کالاهای خود انتخاب کنید. با توجه به هزینههای تولید و بازاریابی مبلغ نهایی و بهای تمام شده کالا را حساب کنید و تعرفه نهایی را تعیین کنید. یادتان باشد قیمت یکی از فاکتورهای مهم در پاسخ به سوال “چگونه مشتری هایمان را افزایش دهیم” است. قیمت مناسب و منطقی مشتری فعلی را نگه میدارد و مشتری جدید برایتان میآورد.
فهرستی از مشتریان داشته باشید
امکانات بازاریابی دیجیتال مثل شبکههای اجتماعی و بازاریابی پیامکی در جذب مشتری تاثیر دارد. روشهای بازاریابی و مارکتینگ هم باید برای موفقیت در بازار استفاده شود تا فروش و درآمد شما را بیشتر میکند.
اگر شما هم صاحب کسبوکارید یا میخواهید وارد دنیای تجارت شوید، از تجربههایتان برایمان بنویسید. اگر سوالی دارید، برایمان کامنت بگذارید. امیدواریم تجارتتان رونق بگیرد و حسابی افزایش مشتری داشته باشید.
حتی اگر آنها بازار هدفتان نیستند یا نیازی به محصولات شما ندارند، اما حتماً کسانی را میشناسند که مایل به خریداز شما هستند. دوستانی دارند که این محصولات را نیاز دارند و بهنوعی به کارتان مرتبط هستند. پس با تبلیغات دهان به دهان برندتان را به دیگران معرفی میکنند.
هوای مشتری قدیمی را داشته باشید
در ضمن پنل محیط کاربری آسانی دارد. ملی پیامک هم آموزش تصویری و محتوایی تمامی ابزارهای پنل را برای کاربران آماده کرده است. میتوانید در آپارات ویدئوهای آموزشی را ببینید. کتاب بازاریابی پیامکی را بخوانید. اگر هم دربارۀ ارسال پیام سوالی داشتید، با 02163404 تماس بگیرید.
پیگیر مشتری باشید!
اول با مشتریان شخصی شروع میکنیم. اگر صاحب کسبوکارید، اولین مشتریان شما خانواده، دوستان و اقوام هستند.
آخرین پاسخ به سوال چگونه مشتری هایمان را افزایش دهیم با روشهای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی پیامکی است. با پنل پیامکی ارتباط مداوم و موثری با مشتریان قدیمی و جدید دارید. میتوانید با هزینه مناسب تبلیغات کنید. در مورد کیفیت کالا و خدمات خود نظرسنجی کنید. از طریق ارسال انبوه برای بانک شمارههای پنل مشتری جدید جذب کنید. اخباری مثل جشنواره فروش و تبلیغات را به گوش مشتری برسانید.
سامانه ملی پیامک
البته طراحی استراتژی ارائه محصولات جدید پیچیده و زمانگیر است. به همان اندازه هم مزایای قابل توجهی در جذب مشتری دارد. دنیا رو به پیشرفت است. هر برندی باید خودش را با این جریان هماهنگ کند. پس بهتر است روال کارتان را اصلاح کرده و محصولات جدید برای ارائه به مشتریان داشته باشید. مثلاً اگر در کار پوشاک هستید، کالشکن بهاره شما باید با طرحها و رنگهای ترند یا به اصطلاح مدروز باشد.
جمعبندی
هر برندی هر چقدر معروف، همیشه به نظرسنجی، تحقیق و آنالیز بازار نیاز دارد. همیشه از مشتریان قدیمی و جدید در مورد کالاهای مورد نیاز و دغدغههای خریدشان سوال کنید. بازار و رقبا را تحلیل کنید. دربارۀ نقاط قوت و ضعف فروشتان بدانید.
اگر کسبوکاری راهاندازی کردید یا از میزان فروشتان راضی نیستید، اول از همه باید بدانید چگونه تعداد مشتری ها را افزایش دهید ؟ صاحبان مشاغل همیشه دنبال افزایش مشتری و بالطبع افزایش فروش هستند.
تصور کنید قصد ترتیب دادن مهمانی بزرگی را دارید. آیا بدون لیستی دقیق از مهمانان میتوانید مقدمات مهمانی را ترتیب دهید؟ قطعاً خیر!
پس برای افزایش فروش و مشتری، لیستی از مشتریان تهیه کنید. شاید بگویید تهیه این لیست ساده نیست. نگران نباشید! چون میخواهیم قدمبهقدم آماده کردن فهرست مشتریان را برایتان بگویم.
مشتریان شخصی
مثلاً در اینستاگرام میتوانید تصاویر محصولات را پست کنید. در توییتر و یوتیوب با مخاطب مستقیم صحبت کنید. بازار را بررسی و مشتری را نیازسنجی کنید. از همه مهمتر با تهیه ویدئو و عکس از محصولات، حس نیاز را در مشتری بیدار کنید تا از شما خرید کنید. اینجاست که به اهمیّت ویدئو مارکتینگ برای تبلیغات در شبکههای اجتماعی پی میبرید.
بازاریابی پیامکی
افزایش سطح فروش از بحثهای مهم بازاریابی و مارکتینگ است. برای همین میخواهیم دربارۀ تکنیکهای مهم و اساسی افزایش مشتری بیشتر صحبت کنیمَ. مطمئن باشید که در انتهای این متن تحولی به تبلیغاتِ کسبوکارتان خواهید داد.
خلاقیت و توجه به بازار
دیجیتال مارکتینگ یکی از روشهای مدرن تبلیغات و بازاریابیست. بیشتر برندها دنبال تبلیغات دیجیتال و ورود به دنیای وب هستند. اما با دیجیتال مارکنیتگ چگونه مشتری هایمان را افزایش دهیم ؟
محصولات برند هاکوپیان کیفیت بالایی دارند. این برند به نظر و سلیقه مشتری احترام میگذارد. باشگاه مشتریان دارد و از همین طریق جشنوارههای فروش و تخفیفهای ویژه را ارسال میکند. همه این موارد به شهرت امروزی هاکوپیان رسیده است. در واقع کمتر مشتری را پیدا میکنید که از هاکوپیان، ناراضی باشد!
محصول جدید داشته باشید!
مثلاً به برند هاکوپیان دقت کنید. این برند قدیمی کتوشلوار مردانه تقریباً گرانقیمت است. بعد همۀ این سالها هنوز مشتریانش را دارد. چرا؟
برندها برای افزایش مشتری و فروش اول باید از نیاز مشتری بدانند. مثلاً فروشگاه کفش را در نظر بگیرید. فروشنده برای معرفی محصولاتش بهجای توجه به سلیقه و نیاز مشتری، فقط از محصولاتش تعریف میکند. بهنوعی مشتری را وادار به خرید کند.
در قسمت قبل برای پاسخ به سوال چگونه مشتری هایمان را افزایش دهیم به شبکههای اجتماعی اشاره کردیم. اگر میخواهید ارتباطی هوشمندانه با مشتری داشته باشید، مخاطب جدید جذب کنید یا روند تولید محصول را مستقیم به مخاطب نشان دهید، به شبکههای اجتماعی نیاز دارید.
شیوۀ نوینی که امروزه بیشتر استفاده میشود، توجه به نیاز مشتری است. این شیوه نیاز مخاطب را در نظر میگیرد. محصولی را که او بیشتر نیاز دارد، معرفی میکند. به زبان ساده، به حرفهای مشتری گوش میکند.
البته مزایای بازاریابی پیامکی از این لیست کوتاه ما بیشتر است. برای شروع بازاریابی پیامکی، سامانه پیام کوتاه ملی پیامک را پیشنهاد میکنم. این پنل قیمت و تعرفه مناسبی دارد. پشتیبانی سامانه هم همهروزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب در حال پاسخگویی به مشتریان است.
این کار شاید اوایل سود خوبی همراه داشته باشد، اما با گذشت زمان میزان فروشتان کمتر میشود. حتی ممکن است این سمج بودن بین مشتریان مختلف بچرخد و باعث ورشکستگی شود.
همیشه به خاطر داشته باشید، مردم چیزی را میخرند که نیاز دارند. برانگیختن حس نیاز به کالا در مشتری، بر عهده شماست. حالا شاید بپرسید چطور؟
به همین راحتی، گروه جدیدی از مشتری به مخاطبان شما اضافه میشوند. وقتی مشتری از مزایای محصولات یا خدمات شما راضی باشد، فروش سادهتر از قبل است. به زبان ساده، هر مشتری راضی کانال تبلیغاتی شماست.
تحقیق و جمعآوری آمار
چگونه مشتری هایمان را افزایش دهیم ؟ خیلی سادست. کارتان و مخاطبتان را دوست داشته باشید. برند شما برای درآمد به مخاطبانش نیاز دارد. اگر آنها از شما راضی باشند، تاثیر باور نکردنی در میزان فروشتان دارند. به قول معروف، مشتریان طلا هستند! پس نه فقط کیفیت محصولات را باید حفظ کنید. بلکه باید مشتری را دوست داشته باشید و با آنها بازاریابی کنید.
به قول برند ویزلند، ما به جز شما سفیری نداریم. همین شعار تبلیغاتی نشاندهندۀ تاثیر مشتری فعلی در میزان فروش و جذب مشتری جدید است.
پیگیری حسننیت برندتان را نشان میدهد. با پیگیری از مشتریان و آگاهی از میزان رضایتشان میتوانید برای رفع نواقص و مشکلات احتمالی محصولات اقدام کنید. مطمئن باشید بعد از رفع مشکل بازخورد عالی از مشتریان میگیرید.
نیاز مشتری را در نظر بگیرید!
همیشه هوای مشتریان قدیمی را داشته باشید. نیمی از مشتریان قدیمی مجدد از برندتان خرید میکنند.
چند بار برایتان پیش آمده که بعد از فروش محصول با مشتری تماس بگیرید؟ از رضایتش دربارۀ محصول بپرسید؟ این کار همان پیگیریست که رضایت مشتری را همراه دارد. شاید بپرسید با پیگیری چگونه مشتری هایمان را افزایش دهیم ؟
اگر میخواهید بدانید که چگونه مشتری هایمان را افزایش دهیم بگذارید بگویم که راز اصلی تهیه لیستی از مشتریان است.