وقتی صحبت از هرگونه کارزار سیاسی به میان میآید، کارآیی و نمایان بودن تلاش کاندیدا از اهمیت بالاتری برخوردار میشود. به این معنا که ارتباطی دوجانبه و رو در رو با مردم و رای دهندگان برقرار شود. از نظر برخی از سیاستمداران، آنها امید خود را برای پیروزی به جنبه و تاثیر تبلیغات “رودررو با مردم” میبینند. گفتگو با منتخبان شما ضروری است زیرا زمینهای را برای بحث و بازخورد فراهم میکند، که در اصل همان چیزی است که سیاست به آن نیاز دارد. اتفاقی که بهسادگی نیز رخ نمیدهد.
کاندیداهای باتجربهای که در گذشته در انتخابات شرکت کردهاند این واقعیت را تایید میکنند. جمعآوری دادههای زیر میتوانند در موفقیت فعالیتهای تبلیغاتی به شما کمک کنند:
به ویدیوی زیر توجه کنید. در این مصاحبه که از مردم و با سوال بدقولی چه تاثیرات و چه جنبهای از طرف شما دارد آغاز میشود. از مردم سوال میپرسند که مواجهه شما با فرد بدقول در زندگی چگونه است؟ پاسخهایی که به این سوال داده میشود تامل برانگیز است. پیشنهاد میکنیم که حتما آن را تماشا کنید.
انتخابات فرصتی طلایی برای هر سیاستمداری است که بتواند خود را در عرصهی جدیتر (ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس، نمایندگی شورای شهر و روستا) محک بزند. اما همانطور که اشاره کردیم چنین پروسهی سخت و مهمی نیاز به پیروی از یک سری اصول اولیه دارد. اگر بدون هیچ برنامهریزی قبلی و یا مشاوره از افراد خبره این کار را شروع کنید قطعا با شکست روبرو میشوید.
آنچه ممکن است در نگاه اول برای این رویداد سخت به نظر برسد این است که هیچ دیدگاهی نسبت به انتخابات نداشته باشید. برای اینکه بتوانید از این رقابت سربلند بیرون بیاید نیاز دارید که برنامهای مشخص و هدفدار داشته باشید. انتخابات مانند مسابقات المپیک است؛ به همان اندازه طاقتفرسا و مهم. در بسیاری از مسابقات تنها یک مقام اول وجود دارد، اما رسیدن به آن رتبه میتواند یک موفقیت شگفتانگیز و جهانی محسوب شود. به عنوان کسی که خود را در این راه پر پیچ و خم قرار داده باید بدانیم چگونه برای انتخابات برنامه ریزی کنیم و به چه چیزهایی احتیاج داریم که با موفقیت آن را به پایان برسانیم. پس برای چگونگی آمادگی صد در صدی بهتر است موارد و نکات طلایی مربوط به پیروزی در انتخابات را که در ادامه به آنها اشاره میکنیم را به دقت مطالعه و بکار ببرید.
۱. برای کسب تعداد آرای مورد نیاز هدفگذاری کنید
این کار تا آنجا پیش رفته است که شبکههای اجتماعی در انتخابات نقشهای کاملاً جدیدی را در سازمانهای سیاسی ایفا میکند. اکنون صدها فرد مشتاق، باهوش و خلاق را میبینیم که پشت میزهای جهان نشستهاند و توییت میکنند، دادهها را تجزیه و تحلیل می کنند و فیلمهای تبلیغاتی میسازند.
نامزد شما میتواند در میدان مبارزاتی انتخاباتی مقتدر ظاهر شود و هرگز شخصی را که در مقابل وی رقابت میکند را دست کم نگیرید. برای انجام این کار، شما باید چنان مبارزات انتخاباتی خود را پیش ببرید که در پایان چرخهی انتخابات، از دانستن اینکه همهی تلاش و اقدامات خود را انجام دادهاید، احساس رضایت کنید.
نکات تکمیلی و پایانی
البته در مواردی نادر حتی اگر دادهها یا اطلاعات زیادی در مورد حریف خود نداشته باشید، شاید بتوانید در این جدال سیاسی پیروز شوید. اما توصیه ما این است که بدانید چند میتینگ حضوری یا آنلاین برگزار میکنند، چه مقدار پول برای بودجه در نظر میگیرند، حضور آنها در شبکه های اجتماعی چگونه است یا چند حضور خاص دارند. سپس پس از بررسی این موارد تخمین بزنید که ممکن است بیش از اینها باشد. زیرا در چنین رقابتهایی اطلاعاتی اینچنینی به شکل کامل به بیرون درز نخواهد کرد.
برای ارسال پیامک انتخاباتی نیاز به یک سرویس ارائه دهنده این خدمات دارید. اما پیش از آن بهتر است بدانید که چگونه باید به شکلی اصولی و دقیق از امکانات فرآوان این سیستم اطلاع رسانی استفاده کنید.
۷. یک شعار انتخاباتی تاثیرگذار در نظر بگیرید
شما برای اینکه یک حضور رسمی و معتبر در فضای اینرنت داشته باشید، باید یک وب سایت کاربرپسند و کامل دربارهی خود در اینترنت ایجاد کنید. برخی از خبرگزاریها و دیگر افرادی که در جریان انتخابات هستند نیاز دارند تا از منبعی قابل اعتماد به نام وب سایت شخصی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.
بعضی از کاندیداها گمان میکنند که هر روشی که قبلا استفاده شده و منجر به پیروزی شده هنوز هم موثر است. آنچه البته مورد نیاز است، تجزیه و تحلیل نتایج انتخابات گذشته و مشخصات جمعیتی رای دهندگان است. با اینکه این نکته بسیار مهم است این فقط یک نقطه شروع است.
با ارسال پیامک انتخاباتی میتوانید اهداف و برنامههای خود را در سطح گسترده به اطلاع مردم برسانید.
ممکن است فردی هزینههای هنگفتی برای تبلیغات انجام دهد و در نهایت رقابت را ببازد؛ و یا فرد دیگر تنها با چند روش ساده اما تاثیرگذار راز موفقیت در انتخابات را کشف کند و برنده شود.
با ظهور شبکههای اجتماعی و چرخه اخبار بیست و چهارساعته، رای دهندگان بیش از هر زمان دیگری درگیر و علاقهمند به این مسئله مهم هستند. این بدان معناست که حتی پیروزی در انتخابات کوچک و محلی نیز در سالهای اخیر دشوارتر شده است. در نتیجه، مدیران کمپین و دیگر چهرههای مهم کمپین باید سخت کار کنند تا بر مهارت پیروزی در مسابقات سیاسی تنگاتنگ تسلط داشته باشند.
بنابراین استراتژیک فکر کنید و یک تیم خبره و حرفهای برای مبارزات تبلیغاتی و انتخاباتی را جمعآوری کنید. این اتفاق باعث میشود با برنامهای دقیق و حساب شده به استقبال از رویداد انتخابات پیشرو بروید. همچنین مردم نیز متوجه میشوند که شما با هدفگذاری و اصولی از پیش تعیین شده به میدان آمدهاید.
۴. بودجه خود را مدیریت کنید
به عنوان بخشی از یک سازمان خوب تبلیغاتی، همیشه باید بدانید که کجا پول خرج میشود. مواردی مانند هزینه درخواست باید در نظر گرفته شود، تمام موارد مربوط به تبلیغات، هزینههای رفت و آمد اعضای تیم، اجاره دفتر، دستمزد کارکنان، هزینههای خورد و خوراک، هزینههای پذیرایی برای رویدادها، تجهیزات فنی و هر نوع خریدی که در این دوران نیاز است. همه اینها ممکن است هزینههای لازم برای کمپین شما باشد.
در فرهنگ فنآوری امروز، اگر وب سایت شما اطلاعات کافی را نداشته باشد، رای دهندگان احتمالاً این عدم هیجان را با دلایل نامزدی شما مرتبط میکنند. به جای داشتن حقایق اساسی در مورد پیام کمپین خود در وب سایت:
- یک وبلاگ سرگرم کننده با تولید محتوای جذاب داشته باشید.
- مداوم عکسها و ویدیوهای تیم و تبلیغاتی را به طور مداوم بارگزاری کنید.
- بیوگرافی کامل خود و رزومهای از فعالیتهایی که داشتهاید را منتشر کنید.
- سایر عناصر تعاملی با مخاطب را در سایت خود در نظر بگیرید.
همهی اینها محتوای خاص به حساب میآیند که در ذهن مخاطبان ممکن است سالها بماند. از طرفی هر کدام از این شبکهها اعم از اینستاگرام، توییتر، تلگرام و … یک سری متدهای مختلفی برای تولید محتوای تبلیغاتی دارند. لازم است که برای هر یک از آنها استراتژی بخصوصی داشته باشید. با در نظر داشتن این نکات و همچنین راهنمایی گرفتن از یک مشاور تبلیغات انتخاباتی و دیجیتال مارکتینگ میتوانید از چنین ابزارهای آنلاین و اطلاعرسانی رایگان به شکل بسیار کارآمد بهره ببرید.
امتیاز به این مطلب