مراجعه حضوری به شعبههای بانک برای انجام امور بانکی یکی از دغدغههای مهم افراد است؛ چراکه باتوجهبه سبک امروزی و ترافیک مسیر، بسیاری از افراد زمان لازم برای مراجعه به بانک را ندارند. ازآنجاییکه مراجعه حضوری به بانک حداقل چند ساعت وقت ما را میگیرد؛ بسیاری از بانکهای دولتی و خصوصی برای رفاه حال مشتریان خود، برخی از خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه میدهند. یکی از این خدمات، فعالسازی پیامکهای بانکی است که نحوه فعالسازی آن در بانکهای مختلف، متفاوت است. در این مقاله به توضیح سوال «چگونه اس ام اس بانک را فعال کنیم» برای هر بانک میپردازیم. فقط کافی است چند دقیقه به مطالعه این متن و آشنایی با روش فعالسازی اختصاص دهید.
پرداخت هزینه اشتراک اس ام اس بانک؛ اقدامی مهم برای فعال کردن خدمات پیامکی
استفاده از موبایل بانک برای فعالسازی پیامک بانک تجارت
مراجعه به شعب؛ روش فعال کردن اس ام اس بانک ملی
در این مقاله به بررسی پاسخهای «چگونه اس ام اس بانک را فعال کنیم» پرداختیم؛ هر بانک روشهای ویژه خود را دارد که در این مقاله شرح دادیم. برای برخی از بانکها به روش حضوری و برخی دیگر با مراجعه به عابربانکها انجام میشود. اگر سوالی در مورد فعالسازی خدمات پیامکی در هر بانک دارید، در قسمت کامنتها بپرسید.
بانک ملی برای توسعه بانکداری الکترونیکی و ارائه خدمات بهتر به مشتریان خدمات پیامکی ارائه میدهد. برای استفاده از خدمات وب سرویس پیامکی در بانک ملی مشتریان باید به یکی از شعب این موسسه مالی مراجعه کنند. همراه داشتن مدارک شناسایی برای ثبت درخواست فعال کردن اس ام اس بانک الزامی است. بعد از تکمیل و امضای فرم مربوطه فعالسازی پیامک در همان روز انجام میشود.
تکمیل فرم درخواست در هنگام افتتاح حساب؛ روش استفاده از خدمات پیامکی بانک ملت
بررسی نحوه فعالسازی سرویس پیامکی در بانکهای مختلف
مشتریان بانک ملت باید در هنگام افتتاح حساب فرم مربوط به فعالسازی خدمات پیامکی را تکمیل کنند. در این فرم، مشتری شماره همراه فعال را یادداشت میکند تا در صورت انجام تراکنشهای مالی مختلف از طریق پیامک مطلع شود. البته مشتریان بعد از افتتاح حساب نیز میتوانند برای دریافت خدمات پیامکی و رفع مشکلاتی مثل «چرا اس ام اس بانک نمیاد» به یکی از شعب بانک ملت مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند.
مشتریان بانک تجارت که از قبل خدمات اینترنت بانک یا موبایل بانک را فعال کردهاند، مزیتی در فعالسازی اسام اس بانک تجارت دارند. این افراد بدون مراجعه حضوری به بانک و از طریق بانکداری الکترونیک امکان فعال کردن اساماس بانک را دارند. فقط کافی است تا در قسمت sms banking گزینه مربوطه را فعال کنند. بانکها و موسسات مالی با خرید پنل پیامکی همراه اول و اپراتورهای دیگر خدمات پیامکی ارائه میدهند. مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک تجارت و تکمیل فرم یکی دیگر از پاسخهای «چگونه اس ام اس بانک را فعال کنیم» به شمار میرود.
فعالسازی اساماس بانک پاسارگاد با تکمیل فرم درخواست
مشتریان بانک پاسارگاد برای فعالسازی اس ام اس بانک باید به یکی از شعبههای حضوری این موسسه مالی مراجعه و سپس فرم درخواست دریافت خدمات پیامکی را تکمیل کنند. سپس برای فعالسازی، رمزی که شعبه بانک داده است را مطابق فرمت «رمز ac شماره مشتری» به شماره 1000900 ارسال کنند. (به عنوان مثال درصورتی که شماره مشتری (نام کاربری) شما 12345 بوده و رمز مربوطه 123456789 باشد، پیامک مربوطه به شکل 12345ac123456789 خواهد بود.)
فعال کردن خدمات پیامکی با استفاده از سرویسهای ارسال پیام کوتاه
طبق مصوبه استفاده از خدمات بانکی مشتریان باید برای استفاده از خدمات اس ام اس بانک درخواست بدهند. شرایط درخواست برای استفاده از خدمات پیامکی در بانکهای مختلف کمی متفاوت است. برای آشنایی با «چگونه اس ام اس بانک را فعال کنیم» ادامه متن را مطالعه کنید. در بخشهای بعدی به نحوه فعالسازی SMS بری تراکنشهای بانکی، ویژگیهای سامانه هر موسسه مالی و نحوه استفاده از api ارسال پیامک را توضیح خواهیم داد.
مشتریان باید هزینه استفاده از خدمات پیامکی بانک را بپردازند. این مبلغ سالیانه و از حساب فرد کسر میشود؛ مبلغ آن در بانکهای مختلف، تفاوت دارد و تقریبا مبلغ ناچیزی به شمار میرود. در جلسه شورای هماهنگی بانکها مبلغ حق اشتراک استفاده از خدمات پیامکی تقریبا ۳۰ هزار تومان برآورد شده است. این هزینه اشتراک بهعنوان کارمزد بانک برای ارسال پیامک از سامانه پیامک انبوه دریافت میشود.