۱- مزایای استفاده از ارسال پیامک انبوه برای آژانسهای هواپیمایی چیست؟
در هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی نباید توجه به مواردی مانند ساعت ارسال پیام، متن جذاب، استفاده از کلمات جذاب برای مخاطب مانند تخفیف، توجه به قیمت رقابتی و چک کردن پیامهای دریافتی را از یاد برد.
برخی افراد سؤالات خود را به شکل پیامک به همان سرشمارهای که با استفاده از آن برای آنها اساماس ارسال کردهاید، میفرستند. به همین دلیل باید پیامهای دریافتی خود را چک کنید تا بتوانید پاسخ این افراد را بدهید. بسیاری از این افراد میتوانند تبدیل به مشتریان خدمات و تورهای شما شوند.
چند نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی
یک مجموعه هواپیمایی با استفاده از سرویس پیامکی میتواند اقدامات متفاوتی را انجام دهد تا از مزایای آنها بهرهمند شود. از مهمترین کاربردهای یک سامانه پیامکی برای آژانس هواپیمایی، میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
۱- اطلاعرسانی تورها
ممکن است یک تور به دلایل متفاوت مانند وضعیت آبوهوا، نقص فنی هواپیما و بسیاری موارد دیگر با تأخیر مواجه باشد. شما میتوانید به محض مطلع شدن از این تأخیر، آن را با استفاده از پیامک به مسافران اطلاع دهید تا آنها بتوانند برنامهریزی مناسبی برای زمان رسیدن به محل قرار و فرودگاه داشته باشند. این کار علاوه بر این که باعث میشود تا مسافران از تأخیر به وجود آمده کمتر ناراحت شوند، باعث میشود تا بدانند با یک مجموعه منظم طرف هستند و میتوانند روی اطلاعرسانیهای مناسب آن حساب باز کنند. در ادامه یک نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی برای این مواقع را با هم مرور میخوانیم.
مسافر گرامی تور (نام شهر مقصد)، پرواز شما به دلیل (دلیل تأخیر) با (میزان تأخیر) مواجه است. (نام آژانس هواپیمایی)
نکاتی برای بازاریابی بهتر آژانسهای مسافرتی
علاوه بر موارد گفته شده، توجه به برخی نکات و استفاده مناسب از آنها در بازاریابی پیامکی بهتر آژانسهای مسافرتی نقش دارد. از مهمترین نکاتی که باید به آنها توجه کرد، میتوان از موارد زیر نام برد.
در بازههای زمانی متفاوت، تورهای جدید را به همراه تخفیفهای آن به اطلاع مشتریان خود برسانید.
چند ساعت مانده به زمان حرکت، با ارسال یک پیامک، زمان و محل حضور را به مسافران یادآوری کنید.
چند دقیقه مانده به حرکت با ارسال یک پیامک برای مسافران سفر خوشی را آرزو کنید.
پس از بازگشت از سفر، با ارسال پیامکی از حضور وی در تور تشکر کنید و میزان رضایت او را جویا شوید.
مناسبتها و جشنهای متفاوت را با ارسال پیامک به مشتریان و مخاطبان خود تبریک بگویید.
چند نکته مهم برای تأثیر بیشتر پیامک تبلیغاتی
ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی یکی از ارزانترین روشهای تبلیغات است. این نوع تبلیغات میتواند باعث شود تا افراد بسیاری با خدمات و تورهای یک آژانس مسافرتی آشنا شوند و در صورت علاقه از آن استفاده کنند. در میان تمام روشهای تبلیغاتی، استفاده از ارسال پیامک به صورت انبوه را باید یکی از بهترین، ارزانترین و همچنین موفقترین روشها دانست که میتواند باعث شود مخاطبان زیادی با مجموعه شما، تورهایی که برگزار میکنید و خدمات دیگری که ارائه میدهید، آشنا شوند.
۳- سرعت بالا
اگر میخواهید تورهای جذاب خود را به مشتریان اطلاع دهید، حتماً باید این کار را به موقع و درست انجام دهید. به عنوان مثال بسیاری افراد دوست دارند که در زمان تولد امام رضا به مشهد سفر کنند. روز بعد از تولد امام برای ارسال پیام سفر مشهد برای تولد امام رضا اقدام مناسبی نخواهد بود. پس حتماً پیشنهادهای خود را به صورت بهروز و در زمان مناسب اطلاعرسانی کنید.
۳- استفاده از کلمات جذاب
ارسال پیامک تبلیغاتی به صورت انبوه، این روزها تبدیل به یکی از مناسبترین روشهای تبلیغاتی شده است. استفاده از این روش برای آژانس مسافرتی، مزایای متفاوتی به همراه دارد. در ادامه به برخی از مهمترین مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی برای آژانسهای هواپیمایی اشاره خواهیم کرد.
۱- توجه به مشتریان همیشگی
متن پیامکها تأثیر بسیار زیادی روی مخاطبان دارد. به همین دلیل، زمانی که قصد دارید برای مخاطبان خود پیامک ارسال کنید، حتماً زمانی را برای نوشتن یک متن مناسب و جذاب اختصاص دهید. در انتها این مطلب چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی را خواهیم آورد.
۶- چک کردن پیامکهای دریافتی
با استفاده از پیامک تبلیغاتی میتوان در خصوص کیفیت خدمات و تور نظرسنجی انجام داد. با بررسی و آنالیز نتایج به دست آمده از این نظرسنجی میتوان متوجه نقاط ضعف و قوت مجموعه شوید. زمانی که این نقاط ضعف و قوت را متوجه شدید، میتوانید برای رفع نقاط ضعف و تقویت بیشتر نقاط قوت برنامهریزی کنید تا آژانس موفقتری داشته باشید. همچنین این کار یک استراتژی بازاریابی برای آژانس هواپیمایی نیز هست. با استفاده از این روش به مسافران یادآوری میکنید که پس از سفر نظر او همچنان برای مجموعه اهمیت دارد. این کار باعث میشود در ذهن مسافران هک شوید و همیشه نام مجموعه شما را به خاطر داشته باشند.
کاربردهای سامانه پیامکی برای آژانسهای هواپیمایی
همه افراد قرار نیست با تمام تورهای شما آشنا باشند و زمان آنها را بدانند. آژانسهای هواپیمایی با استفاده از سرویس ارسال پیامک میتوانند تورها و رویدادهای متفاوت را به مشتریان اطلاع دهند. با استفاده از این روش، مشتریان و مخاطبانی که دوست دارند در این تورها شرکت کنند، به راحتی از زمان آنها مطلع میشوند و با مجموعه تماس میگیرند تا اقدامات بعدی را انجام دهند.
۲- اعلام تخفیفها
گاهی آژانس های مسافرتی برای جذب بیشتر مسافر اقدام به ارائه تخفیفهای جذاب روی تور مسافرتی خود میکنند. اما باید بدانید که این تخفیفها به تنهایی باعث افزایش فروش نمیشود. برای اینکه بتوانید افزایش فروش را به بهترین شکل تجربه کنید، نیاز است تا افراد بیشتری از این تخفیفها مطلع شوند. به همین دلیل میتوان این تخفیفها را برای مشتریان خود پیامک کنید. با توجه به این که هزینه ارسال پیامک کم و مقرون به صرفه است، نه تنها افزایش فروش را تجربه خواهید کرد، بلکه یک تبلیغات بسیار مناسب و عالی نیز انجام دادهاید.
۳-اعلام رویدادها به افراد
سرعت بالا در اطلاعرسانی، هزینه پایین و مقرون به صرفه و تأثیر بالا از مهمترین مزایای استفاده از ارسال پیامک به صورت انبوه است.
اگر از یک یا چند نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی استفاده کردهاید، اما هنوز تأثیر مناسب آن را در میزان فروش مشاهده نکردهاید، حتماً توجه به برخی نکات را از یاد بردهاید. علاوه بر نکات گفته شده در قسمت قبل، نکات دیگری نیز وجود دارد که باید به صورت کلی به آن توجه کرد. این نکات عبارتند از:
۱- زمان ارسال
زمان ارسال پیامک تبلیغاتی بسیار مهم است. بسیاری از مجموعهها از یک یا چند نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی که متن جذابی دارند استفاده کردهاند. اما باز هم برایشان سؤال است که چرا نتوانستهاند نظر مخاطبان را جلب کنند. یکی از دلایل عدم موفقیت این مجموعهها، عدم توجه به زمان ارسال پیامک است. بسیاری افراد دوست ندارند در زمان استراحت و خواب، برایشان پیامک ارسال شود. به همین دلیل باید پیامک تبلیغاتی در ساعات مناسب برای مخاطبان ارسال شود. سه بازه زمانی مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی وجود دارد که این بازههای زمانی عبارتند از:
۸ تا ۱۰ صبح
۱۲ تا ۲ ظهر
۴ تا ۶ عصر
۲- ارسال پیشنهادهای بهروز
بر اساس تحقیقاتی که در خصوص آژانسهای هواپیمایی و مسافرتی انجام شده، حدود ۴۰ درصد از درآمد این مجموعهها از مشتریان دائمی تأمین میشود. پس باید بگوییم که حفظ مشتریان همیشگی یکی از مهمترین کارهایی است که هر آژانس هواپیمایی باید به آن توجه کند. بسیاری از کسانی که از خدمات یک مجموعه مسافرتی استفاده کرده و از آن راضی بودهاند، باز هم به آن آژانس مراجعه خواهند کرد. پس اگر یک آژانس هواپیمایی برای این مسافران، یک نمونه پیامک تبلیغاتی آژانس هواپیمایی مانند ارائه تخفیف را به صورت مناسب بفرستد، این افراد دوباره به آنها مراجعه خواهند کرد.
۲- هزینه کم و تأثیر بالا
راهبری نوشته