پنل ارسال اس ام اس چیست؟ (+کاربرد آن و نحوه خرید سامانه پیامکی)

مطمئناً کسی دلش نمی‌خواهد در هنگام خرید، سرش کلاه برود و یک پنل پیامکی به‌دردنخور نصیبش شود. برای اینکه همچین بلایی سرمان نیاید باید خیلی دقیق نشانه‌های یک پنل پیامکی خوب را بشناسیم. نشانه‌هایی مثل پشتیبانی خوب، کاربری مناسب و …

برای داشتن پنل اس ام اس در ملی‌پیامک، ابتدا یک اکانت کاربری در سایت بسازید. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، برای ورود به پنل اس ‌ام‌ اس ملی‌پیامک ابتدا باید ثبت نام کنید.ثبت نامبعد از ثبت‌نام، پیامکی حاوی نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می‌شود. سپس با واردکردن اطلاعات نام کاربری و رمز عبور در صفحه‌ ورود به سامانه، وارد پنل ملی‌پیامک می‌شوید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب پنل‌های پیامکی، ارسال بر اساس شغل است. این ویژگی زمانی به کار می‌آید که مشتریان جز شغل یا صنف خاصی باشند، در این صورت تبلیغات ارزان پیامکی حتی بهتر از تبلیغات پرهزینه تلویزیونی بازدهی دارد؛ چون دقیقاً با شناسایی مخاطب درست، پیامک را به افرادی که باید می‌رسانید.

فرض کنید شما صاحب یک مهدکودک هستید و می‌خواهید امکانات و آموزش‌هایی را که در مهد ارائه می‌کنید، با بازاریابی پیامکی به گوش والدین برسانید. مشتریان شما در چه بازه سنی قرار دارند؟ آیا منطقی است که برای مردم کل شهر پیامک ارسال کنید؟

پاسخ ما قطعاً برای شما رضایت‌بخش است. در پنل اس ام اس قابلیت گزارش‌گیری با دقت بسیار بالایی وجود دارد. هنگامی که یک پیامک را می‌فرستید، می‌توانید ببینید که پیامک ارسالی در چه وضعیتی قرار دارد. در این حالت با سه وضعیت مواجه می‌شوید:

  1. وضعیت رسیده به گوشی
  2. وضعیت رسیده به مخابرات
  3. نرسیده به گوشی (در این حالت هزینه‌ شما بازگشت داده می‌شود.)

توجه کنید که قبل از خرید پنل اس ام اس مورد نظرتان، گزینه‌های متفاوت را به‌دقت بررسی کنید و امکانات مختلف سامانه‌ها را بسنجید.

همان‌طور که قطعاً خودتان هم می‌دانید زندگی امروز ما بدون موبایل غیر ممکن است. تقریباً می‌توانیم بگوییم که 95% از آدم‌ها از موبایل استفاده می‌کنند، بنابراین بازاریابی که بر اساس موبایل شکل گرفته باشد، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی در سراسر دنیا است. برای همه کسب‌وکارهایی که‌ می‌خواهند در بازار رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشند و صدای بلند برندشان را به مشتریان برسانند، بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است.

یک پنل پیامکی که مناسب کسب‌وکار شما باشد، علاوه‌بر ویژگی‌های پایه مثل ارسال و دریافت پیامک، ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری هم دارد؛ مثلاً می‌تواند به گروه سنی خاصی پیامک ارسال کند یا منطقه خاصی از کشور را تحت پوشش قرار بدهد و پیامک را به صنف یا دستۀ شغلی ویژه‌ای بفرستد. در ادامه همهٔ این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

قابلیت ارسال اس ام اس 

دوباره همان مثال قبل را در نظر بگیرید. فرض کنید که مهدکودک شما در منطقه پونک قرار دارد. به نظرتان منطقی است کسی‌که نه ساکن آن منطقه است و نه محل کارش نزدیک پونک است، بخواهد بچه‌اش را در مهد شما ثبت‌نام کند؟
مسلماً باز هم نه! با استفاده از قابلیت ارسال منطقه‌ای می‌توانید فقط ساکنین پونک را هدف بگیرید و همچنین با به‌کارگیری امکان ارسال از دکل مخابراتی(BTS) می‌توانید تنها برای کسانی‌که به پونک رفت‌وآمد دارند، پیامک ارسال کنید. برای آشنایی بیشتر با ارسال BTS مقالۀ «ارسال پیامک از طریق آنتن مخابراتی» را بخوانید.

ارسال بر اساس شغل

ارسال پیامک انبوهاگر هنوز در مورد بازاریابی پیامکی و خرید پنل اس ام اس تردید دارید پیشنهاد می‌کنم سایر مقاله‌های ما را در وبلاگ ملی‌پیامک مطالعه کنید. مخصوصا مقاله چگونه با بازاریابی پیامکی مشتریان خود را درگیر نگه داریم، می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

مطمئناً باید ابزاری وجود داشته باشد که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان، این امکان را به شما بدهد تا به همهٔ کاربران‌ یکجا پیامک بفرستید. پنل ارسال اس ام اس قرار است دقیقاً همین‌ کار را انجام دهد. در این مقاله همه‌چیز را دربارهٔ پنل اس ام اس توضیح می‌دهیم.

پنل اس‌ ام‌ اس چیست؟

کاربرد پنل اس ام اس

بالاخره پنل اس ام اس چیست؟

اگر راهنمایی و مشاوره‌ نیاز دارید، کافیست تلفن خود را بردارید و شماره 02163404 را بگیرید. اگر علاقه دارید تا یک کمپین پیامک تبلیغاتی راه‌اندازی کنید، کارشناسان فنی ملی‌پیامک می توانند بر اساس نوع فعالیت و تجارت شما، روش‌ها و شیوه‌های تبلیغاتی متنوعی را پیشنهاد دهند و برای کسب درآمد بیشتر کمک‌تان کنند.

از آنجایی‌که نحوهٔ ثبت‌نام در سامانه‌های مختلف متفاوت است، مراحل ثبت‌نام در سامانه ملی‌پیامک را در ادامه برای شما توضیح می‌دهم.

ارسال اس ام اس انبوهاگر بخواهید در مقیاس‌های بالا و برای افراد زیادی (مثلاً همهٔ مشتریان فروشگاه‌ یا همهٔ خانم‌های زیر 20 سال تهران و یا هزاران موارد مشابه دیگر) اس ‌ام ‌اس‌های تبلیغاتی یا خدماتی ارسال کنید، قطعاً نمی‌توانید یک موبایل دست‌ بگیرید و برای همه اس ام اس بفرستید!

همان‌طور که شما می‌توانید از طریق پنل اس ام اس به مشتریان‌ پیامک ارسال کنید، آن‌ها هم می‌توانند برای شما اس ‌ام ‌اس بفرستد!

مسلماً نه! با استفاده از قابلیت بالا، شما فقط برای کسانی‌ که در بازه سنی 20 تا 40 سال قرار دارند پیامک می‌فرستید و به این شکل مشتریان واقعی خودتان را هدف می‌گیرید.

ارسال منطقه‌ای و ارسال BTS

شما می‌توانید در لحظه به شماره همهٔ مشتریان، ارسال انبوه انجام دهید. اگر بانک شماره‌های شما کوچک است یا به‌تازگی کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کردید و هنوز مشتریان زیادی ندارید، شاید جالب باشد که بدانید در سامانه پیامکی، بانک شماره‌های حاضر و آماده‌ای وجود دارد، تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن بازاریابی پیامکی‌ را شروع کنید.

امکان دریافت پیامک

از طرفی دیگر، کسب‌وکار شما از جهت خدمات و تبلیغات نیاز به یک راه ارتباطی سریع و بی‌واسطه دارد. سامانه پیامکی امکان این را می‌دهد که در مقیاس‌های مختلف (مثلاً محله، شهر و …) کسب‌وکار خودتان را تبلیغ کنید. چه روشی بهتر از داشتن یک پنل اس ام اس وجود دارد که هم ارزان باشد و هم در سریع‌ترین زمان ممکن پیام  را به مخاطبان برساند؟

پنل اس ام اس در حقیقت یک نرم‌افزار در فضای اینترنت است، که به شما اجازه می‌دهد تا مشتریان‌ را مدیریت کنید و برای آن‌ها پیامک‌های انبوه ارسال کنید.

اجازه بدهید که قبل از جواب دادن به این سوال، یک گفت‌وگویی بین خودمان داشته باشیم که اصلاً چه نیازی است که پنل اس ام اس برای کسب‌وکارتان بخرید؟

چرا باید پنل اس ام اس داشته باشم؟

علاوه‌بر امکانات بالا، پنل‌های پیامکی قابلیت‌های دیگری هم دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا با دقت بیشتری تبلیغ کنید و فروش خودتان را به بالاترین حد ممکن برسانید. برای آشنایی با امکانات متنوع سامانه ملی‌پیامک می‌توانید پنل‌های چهارگانه ملی پیامک را بررسی و پنل مورد نیاز را تهیه کنید.

یک پنل اس ام اس خوب چه ویژگی دارد؟

حالا مشتری می‌تواند یک نفر باشد یا کل شاگردان یک مدرسه و یا در مقیاسی بزرگ‌تر، اهالی شهر یا کشوری را شامل شود. به عبارت دیگر شما بدون نیاز به سخت‌افزار یا برنامه جانبی خاصی می‌توانید مشتریان را دسته‌بندی کنید و پیامک‌های متناسب با هر دسته را ارسال کنید.

پنل ارسال اس ام اس چه قابلیت‌هایی دارد؟

خب! وقتش رسید تا برویم سراغ اصل مطلب! برای اینکه خوب با ماهیت پنل ارسال اس ام اس آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنم تا اول به مثال زیر توجه کنید:

توجه داشته باشید در صورتی که پیام به دست مشتری نرسیده باشد هزینه آن عیناً بازگشت داده می‌شود و حتی می‌توانید گزارش هزینه برگشت داده شده توسط سامانه را هم داشته باشید.محیط کاربری پنل ملی پیامک

ارسال بر اساس سن و جنسیت

در واقع پنل اس ام اس یک قابلیت فوق‌العاده برای برقراری تعامل میان شما و مشتریان است. از طریق سامانه پیامکی، می‌توانید نظرات مخاطبان را دربارهٔ کسب‌وکار خود جویا شوید، مسابقه پیامکی ترتیب دهید و خیلی موارد دیگر که می‌تواند برای کسب‌وکارتان مفید باشد.

قابلیت گزارش گیری

با سرچ کردن عبارت خرید پنل اس ام اس به احتمال زیاد با سامانه‌های متفاوتی مواجه می‌شوید، که پنل پیامکی ارائه می‌دهند.

شاید تا اینجای داستان این پرسش پیش آمده باشد، که حالا چگونه می‌توانید بفهمید چند درصد از پیامک‌ها به دست مشتریان رسیده‌ است؟ آیا اصلاً چنین امکانی در پنل اس ام اس وجود دارد؟

پس از ورود به پنل، امکانات مختلف سامانه مانند ارسال تکی، ارسال انبوه، ارسال تدریجی، منطقه‌ای هدفمند، ارسال هوشمند، زماندار و …. را می‌بینید. با توجه به نوع پنلی که انتخاب کردید، دسترسی ماژول‌های مختلف نیز مثل نظرسنجی، مسابقه، آزمون، تحلیلگر، منشی و … برای شما فعال می‌شود.

نتیجه گیری از پنل ارسال اس ام اس

حتماً شما هم تجربه ساختن ایمیل و استفاده از پنل آن را دارید. این پنل به شما اجازه می‌دهد تا ایمیل‌های خودتان را ارسال و دریافت کنید. کار کردن با پنل اس ام اس هم به همین سادگی است.

پیشنهاد من این است که حتماً قبل از خرید نگاهی به مطلب «راهنمای خرید پنل پیامکی با نان اضافه» بیندازید تا با این نشانه‌ها و ویژگی‌ها آشنا شوید.

چگونه پنل ارسال اس ام اس برای کسب‌وکارم تهیه کنم؟