چه عاملی میتواند یک مشتری جدید را به یک مشتری وفادار تبدیل کند؟ پاسخ این سوال، بسیار سادهتر از تمام استراتژیهای پیچیدهایست که در ذهن دارید. ارسال یک پیامک خوشآمدگویی شخصیسازیشده، فرصتی طلایی برای ایجاد یک رابطه اولیه مثبت و ماندگار میان مشتریان و کسبوکار شما را فراهم میکند. در این مقاله به بررسی اهمیت ارسال این دست پیامکها، نمونه متن پیامک خوشآمدگویی، ارسال از طریق پنل پیامکی و نکات نوشتن یک اس ام اس جذاب و تاثیرگذار میپردازیم.
اهمیت پیامک خوشآمدگویی به مشتریان
کیفیت اولین ارتباطی که با مشتریان خود ایجاد میکنید، میتواند مشتری را از خرید مجدد منصرف کند یا او را آنقدر مجذوب کسبوکار شما کند که سراغ رقبای شما نرود و به کسبوکارتان وفادار باشد. این مسئله، میتواند اصلیترین عاملی باشد که شما را متقاعد به ارسال اس ام اس خوشآمدگویی میکند. سایر دلایلی که باعث افزایش اهمیت فرستادن پیامک برای مشتریان جدید میشوند عبارتاند از:
- جلب توجه مشتریان جدید
- افزایش احساس ارزشمندی مشتریان
- افزایش وفاداری مشتری
- افزایش اعتماد مشتریان به کسبوکار
- افزایش نرخ تبدیل با ارائه پیشنهادات ویژه، کدهای تخفیف یا لینکهایی به محصولات و خدمات جدید و ترغیب مشتریان به خرید
نکات مهم برای نوشتن پیامک خوشآمدگویی
ممکن است برای بازاریابی پیامکی برند خود برنامهریزی کنید، پنل ارسال پیامک انبوه را خریداری کنید و حتی اس ام اسهای مختلف از جمله پیامک خوشآمدگویی برای مشتریان جدید را ارسال کنید، اما نتیجه دلخواه شما حاصل نشود. یکی از مهمترین مواردی که در بازدهی پیامکهای ارسالی موثرند، متن پیامها هستند؛ بنابراین بهتر است اصول نوشتن پیامک تبلیغاتی را جدی بگیرید. برخی از نکاتی که به شما کمک میکنند تا پیام موثرتری بنویسید به شرح زیر هستند:
- شخصیسازی و استفاده از نام مشتریان در ابتدای پیام را فراموش نکنید تا صمیمیت بیشتری ایجاد کنید.
- جملات خود را کوتاه، واضح و با زبان ساده و روزمره بنویسید.
- با ارائه یک کد تخفیف یا پیشنهاد ویژه برای خرید اول (یا خرید بعدی)، مشتری را به انجام خرید ترغیب کنید.
- از مشتریان دعوت کنید تا در باشگاه مشتریان یا خبرنامه پیامکی عضو شوند و صفحات برند در فضای مجازی را دنبال کنند.
- لحن پیام را صمیمانه انتخاب کنید.
- اهمیت ارسال پیامک در زمان مناسب را فراموش نکنید.
نمونههای پیامک خوشآمدگویی
به نمونه متنهای اس ام اسهای زیر به عنوان ایدههای پیامک خوشآمدگویی توجه کنید:
پیامک خوشآمدگویی ساده
خوشآمدگویی با ارسال کد ورود به سایت
خوشآمدگویی همراه با ارائه فرصت ویژه
پیامک خوشآمدگویی با کد تخفیف
پیامک خوشآمدگویی برای عضویت در خبرنامه
حتما بخوانید: چطور پنل پیامکیتان مسدود نشود؟ قوانینی که باید جدی بگیرید!
پیامک خوشآمدگویی بعد از خرید
خوشآمدگویی با نظرسنجی از خدمات
خوشآمدگویی هنگام ورود به شهر
استفاده از وبسرویس پیامکی در ارسال پیامک خوشآمدگویی
یکی از روشهای ارسال پیامک خوشآمدگویی به صورت خودکار برای مشتریان و کاربران سایتهای مختلف، استفاده از وبسرویس پیامکی است. وبسرویس با ایجاد امکان ارسال پیامک به بلک لیست مخابرات یا افرادی که دریافت پیامکهای تبلیغاتی را مسدود کردهاند و ارسال پیامک پترن به شما کمک میکند تا اس ام اسهای خدماتی و اطلاعرسانی کسبوکار خود، مانند پیامکهای خوشامدگویی را برای همه کاربران ارسال کنید.
مزایای استفاده از وبسرویس پیامکی
برخی از مهمترین مزایایی که به کارگیری وبسرویس ارسال پیامک در اختیار شما قرار میدهد عبارتاند از:
- امکان تعریف یک پترن یا الگو برای ارسال پیامکها
- دسترسی به بلک لیست مخابرات
- ارسال پیامکها به صورت خودکار
- زمانبندی اس ام اسها، حتی به صورت تدریجی و ارسال پیامکهای یادآور
- ارسال پیامک OTP، کد تایید و رمز یکبار مصرف برای ورود به سایت
- امکان اطلاعرسانی وضعیت سفارشها به مشتریان و مدیر سایت
- ایجاد تعامل دو طرفه میان کاربران و کسبوکار
- ارسال پیام صوتی
- امکان ایجاد دفترچه تلفن دقیق
- ارائه گزارشهای مختلف، حتی گزارش بررسی وضعیت لینکهای ارسالشده در متن پیامک با استفاده از قابلیت لینک ترکر
و…
معرفی افزونههای پیامکی برای ارسال پیامک خوشآمدگویی
برای ارسال اس ام اس خوشآمدگویی به صورت خودکار و از طریق اتصال وبسرویس پیامکی به وبسایت خود، میتوانید افزونههای ارسال پیامک مختلفی را خریداری و در وبسایت خود نصب کنید. برخی از این افزونهها عبارتاند از:
تمام این پلاگینها به عنوان افزونه ورود با شماره موبایل در وبسایت شناخته میشوند و قابلیت سفارشیسازی متنها و ارسال پیامک با استفاده از پترن یا الگو باعث میشوند تا برای ارسال پیامک خوشآمدگویی نیز مناسب باشند.
ارسال پیامکهای گوناگون مثل پیامک مناسبتی، پیامک موجود شدن محصول، اس ام اسهای مختلف اطلاعرسانی، پیامک کد تخفیف و یا پیام بازگرداندن مشتری به سبد خرید رها شده و یادآوری پرداخت در سیستمهای فروشگاهی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که با استفاده از افزونههای پیامکی انجام میشوند.
استفاده از سیستمهای خودکار پیامک
پنل پیامکی به شما کمک میکند تا تمام اس ام اسهای مورد نیاز کسبوکارتان، از جمله پیامک خوشآمدگویی را به صورت خودکار برای مشتریان برند خود ارسال کنید تا خطاهای انسانی احتمالی باعث نشوند که حتی یک مشتری را هم از دست بدهید! با زمانبندی پیامکها، تعریف الگو برای انواع اس ام اس در وبسرویس و استفاده از قابلیتهای مختلف پنل اس ام اس و همچنین نصب افزونههای پیامکی در وبسایت وردپرسی خود، میتوانید از ارسال اتوماتیک پیامکها بهرهمند شوید.
استفاده از پیامک LBS برای ارسال اس ام اس خوشآمدگویی
پیامک LBS یا پیامک زنده، از انواع اس ام اسهای خودکار است که بر اساس مکان فعلی اشخاص برای آنها ارسال میشود. در واقع با استفاده از این سرویس به محض ورود افراد به محدوده مورد نظر شما، پیامک خوشآمدگویی برای آنها ارسال خواهد شد. میتوان از این سرویس در محدوده ورودی شهرها (ترمینالها، فرودگاهها، جادههای ورودی شهر و…) استفاده کنید و ضمن خوشآمدگویی به افراد، پیشنهادات متناسب با کسبوکار خود را برای آنها ارسال کنید.
حتما بخوانید: پنل اس ام اس مخابرات چیست؟ کاربرد و مزایای آن
به دو نمونه پیامک زنده خوشآمدگویی به شهر مشهد توجه کنید:
نتیجهگیری
با ارسال پیامک خوشآمدگویی به مشتریان جدید، میتوانید با ایجاد احساس ارزشمندی در مشتریان، افزایش اعتماد آنها به کسبوکارتان و ترغیب آنها به خرید، شاهد افزایش فروش و وفاداری مشتریان در کسبوکار خود باشید. در صورتی که مایل به اطلاع از تعرفه پنل پیامکی، خرید آن و ارسال اس ام اسهای خودکار به این روش هستید، میتوانید سوالات و دیدگاههای خود را برای ما کامنت بگذارید یا از طریق تماس با شماره 02163404 داخلی 1 از کارشناسان ملی پیامک مشاوره بگیرید.