اگر تنها روش بازاریابی کسبوکار شما از طریق تبلیغات محیطی باشد، بررسی اثربخشی و میزان رضایت یا نارضایتی از برند امکانپذیر نیست. بههمین دلیل، در نتایج بهدستآمده از میزان فروش و جذب مشتریهای جدید از طریق تبلیغات، خطا به وجود خواهد آمد. ازاینرو، استفاده از روشهای دیگر تبلیغات، مانند پنلهای پیامکی و افزونههای وردپرسی، تکمیلکننده اطلاعات بهدستآمده از تبلیغات خواهد بود. یکی از این پلاگین موثر برای ارتباط سریع با مشتری، افزونه چت وردپرس است. با نصب این پلاگین در سایت، راه برقراری ارتباط با مشتری خود را کوتاه خواهید کرد.
هزینههای بالا تبلیغات محیطی؛ صرف بودجه بالا برای کمپین تبلیغات محیطی
با وجود مزایای گفته شده، تبلیغات محیطی معایبی را نیز شامل میشود. در صورت مدیریت کمپین تبلیغاتی نادرست، آثار معکوس روی برندینگ، موجب نارضایتی مردم و از دست دادن مشتریهای جدید یا وفادار خواهد شد. مهمترین معایب تبلیغات محیطی، محدودیت در انتقال پیام است. از آنجایی که فضای مشخص و ثابتی را برای درج تبلیغات خود دارید، باید هوشمندانه عمل کنید و با ایدههای خلاقانه، علاوهبر زیباسازی محیط، پیام تبلیغاتی خود بهدرستی انتقال دهید. افرادی که از کارشناسان متخصص این زمینه بهرهمند نمیشوند، باید با اثرات مخرب این روش تبلیغاتی نیز روبهرو شوند.
تمرکز محدود؛ کاهش تاثیرگذاری با مشخص نبودن جامعه هدف
با وجود آگهیهایی که مردم بهطور مداوم در فضای مجازی با آن روبهرو هستند، تبلیغات خارج از منزل یا اصطلاحاً تبلیغات محیطی، قابل چشمپوشی نیست. هنگامی که نام برند خود را در دید عموم مردم قرار میدهید و عابران پیاده یا سواره هر روز با آن روبهرو میشوند، نام کسبوکار شما در ذهن آنها حک خواهد شد. علاوهبر این، طبق تحقیقات انجام شده، مردم با مشاهده تبلیغات دیجیتال یک برند که تبلیغات محیطی آن را نیز دیدهاند، واکنش بهتری نشان میدهند. پس نصب یک یا چند بیلبورد در مکانهای پررفتوآمد شهر در کنار پنل پیامکی یا افزونه پیامک ووکامرس، نظر مردم را نسبت به برند کسبوکار خود جلب خواهید کرد و موجب افزایش رضایت آنها میشوید.


بهترین روش تبلیغات محیطی، انتخاب مکانهای پررفتوآمد
محدودیت در بررسی اثربخشی کمپین تبلیغات محیطی
تصور کنید افرادی که در ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی، در حال حرکت هستند، شاهد تبلیغات برند شما باشند. هدف از تبلیغات محیطی، شناساندن و معرفی برند کسبوکار به افرادی است که در مکان عمومی جمع شدهاند یا در انتظار اتوبوس و مترو ایستادهاند. کمپین تبلیغات محیطی همیشه برای بیزینسها، مزایا بههمراه ندارد. برای جلوگیری از آسیب آن باید مزایا و معایب تبلیغات محیطی را بشناسید و با شناخت آن در مکان و زمان مناسب برای اثربخشی بیشتر بر شناساندن برند کسبوکار خود استفاده کنید. در این مقاله، به صفر تا صد تبلیغات محیطی و معرفی مزایا و معایب آن میپردازیم.
تبلیغات محیطی و مزایای استفاده از آن برای برندینگ کسبوکار
طراحی تبلیغات محیطی، پر بازدهترین روش جلب نظر مردم
شناسایی بهترین روش تبلیغات؛ آیا استفاده از تبلیغات محیطی برای کسبوکار شما مناسب است؟
ایجاد آلودگی بصری؛ تاثیر منفی با نصب بیلبورد بیکیفیت
در این مقاله به بررسی مزایا و معایب تبلیغات محیطی پرداختیم. این روش بهتنهایی کارایی ندارد و بهتر است در کنار سایر روشهای تبلیغاتی پیامکی و دیجیتال استفاده شود تا میزان رضایت یا نارضایتی مشتری و درصد فروش از طریق تبلیغات کاملاً قابل محاسبه باشد. حتی بسیاری از کسبوکارها، نیازی به این نوع تبلیغات ندارند. بلکه با تمرکز بر روی روشهای دیگر تبلیغات، نتیجه بهتری دریافت خواهند کرد. فراز اساماس، با عرضه طرحهای مختلف پنل پیامکی و خط خدماتی، امکان مشخص کردن جامعه هدف برای کسبوکارهای متعدد را فراهم کرده است. اگر سوالی در خصوص بازاریابی پیام کوتاه از طریق پنل پیامکی فراز اساماس دارید، در قسمت نظرات بنویسید تا کارشناسان ما شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.
تبلیغات در مکانهای عمومی، تاثیرگذار بر برندینگ
بازدهی بیشتر نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی
مهمترین معایب تبلیغات محیطی، کنترل نداشتن روی مخاطبین است. زیرا برای دریافت نتیجه بهتر، امکان مشخص کردن جامعه هدف وجود ندارد. ازاینرو، برای دریافت نتیجه موثر از تبلیغات، وقت و هزینه بیشتری نیاز است تا ارتباط با مخاطب بهدرستی برقرار شود.
