نرمافزارهای مخصوص این روش هم از زمانی شکل گرفت که صاحبان کسبوکارها پی بردند که رقابت برای جذب مشتری به متفاوت بودن محصول و نحوه ارائه خدمات وابسته است. به زبان ساده داشتن مخاطب وفادار موقعیتی نادر و کمیاب است که به راحتی برای هر برندی حاصل نمیشود.
شماره مشتریان را هم میتوانید در قسمت دفترچهتلفن پنل ثبت کنید، آنها را دستهبندی کنید و هر زمان که لازم بود برایشان پیام بفرستید. از طرف دیگر یادتان باشد که حتماً راه خروج از خبرنامه را هم در اختیار مشتریان قرار دهید تا مثلا با فرستادن عدد 1 یا کلمه OFF از لیست خارج شوند.
کدهای تخفیف و بن خرید اگر اصولی و استاندارد نباشد، کسبوکار را دچار آسیب جدی میکند. بنابراین اگرچه این روشها باعث جذب مشتری میشود اما اگر بیرویه و بدون برنامه باشد قطعاً به نتیجه خوبی نمیرسد.
یادتان باشد کیفیتی که با محصولات و خدمات به بازار عرضه میکند، بخشی از اعتبار شماست! مهمترین چیزی که سود بازار را به طرفتان بر میگرداند و باعت میشود تا همیشه انتخاب خریداران باشید، توجهی است که به آنها نشان میدهید.
معایب باشگاه مشتریان چیست؟
نرمافزار باشگاه مشتریان این قابلیت را دارد تا شما بتوانید مخاطبان را دستهبندی کند. از این طریق، کسانی که از شما کمتر خرید میکنند، از مشتریانی که همیشه در حال خرید از برندتان هستند، جدا میشوند.
قانون باشگاه این است که مشتری وفاداری که از کالاها و خدمات یک سازمان یا فروشگاه بیشتر استفاده میکند، باید سهم بیشتری هم از امتیازات اقتصادی آنجا داشته باشید. این امیتیازدهی هم باید به نحوی صورت گیرد که دیگر برندهای مشابه، نتوانند به سادگی مشتری وفادار را به سمت کالاهای خودشان جذب کنند.
باشگاه مشتریان اگر بر اساس اصول بازاریابی و تبلیغات باشد، میتواند سکوی پرتاب خوبی برای برندتان باشد و به نتایج خوبی در بازار منجر شود. برای همین ما کتاب بازاریابی پیامکی را تهیه کردیم تا صاحبان کسبوکار بیشتر با این روش نوین مشتریمداری آشنا شوند.
این اطلاعات هم میتواند امکان ارتباط با مخاطب برای بازاریابی را آسان کند، هم زاویۀ دید دقیقی از رفتار، نیازها و خریدهای اعضا را در اختیار کسبوکارها قرار دهد تا آنها بتوانند مدیریت بهتری بر محصولات و عرضۀ آن داشته باشند.
حالا که مزایا و معایب باشگاه مشتریان را میدانید، بد نیست این بار از بازاریابی پیامکی کمک بگیرید، از خبرنامه پیامکی استفاده کنید، از مشتری بخواهید در صورت تمایل با شما در تعامل باشد و در خبرنامه عضو شود تا پیامهایتان را بگیرد و با این ترفند تازه از رقبای بازار جلو بزنید.
مثلاً به برند محبوب جینوست دقت کنید! بعد از خرید از شما تشکر میکند و اگر عضو باشگاه باشید برایتان کدهای تخفیف، بن خرید کالا و جشنوراههای فروش ویژه ارسال میشود! هر کدام از این آفرها چقدر شما را برای خرید بیشتر وسوسه میکند؟
کاهش مشتریهای کم سود
باشگاه مشتریان جایی برای مشتریهای وفادار، دادن پاداش و امتیاز خرید به آنهاست تا برای خرید بیشتر تشویق شوند و امتیاز بگیرند. هدف اصلی باشگاه تبدیل مخاطب فعلی به مشتریهای وفادار و همیشگی است، برای همین به بهانههای مختلف کد تخفیف، بن خرید، تبریک مناسبتهای تقویم و تبریک تولد برای اعضا ارسال میشود.
نگهداری مشتری یکی از اصول تجارت است. در مانیفست تجارت حفظ مشتریان قبلی و تبدیل آنها به مشتری وفادار، علاوهبر سود همراه با نوعی بازاریابی و معرفی به دیگران هم هست. کاری که خیلی از ما هم انجام میدهیم و اگر از برند یا فروشگاهی راضی باشیم، آن را به دوستان و خانواده هم معرفی میکنیم.
با ثبت نام فرد در باشگاه مشتریان، اطلاعات شخصی او یعنی نام و نامخانوادگی همراه با ایمیل یا تلفن در پایگاه دادهها ثبت میشود.
در حقیقت وفاداری زمانی شکل میگیرد که خریدار حامی کسبوکاری باشد، به آنجا اعتماد کند و برای خرید مجدد دوباره برگردد. اما علاوهبر این هدف و ترغیب به خرید بیشتر و بیشتر، این باشگاهها چه مزایای دیگری دارند؟
ذخیره بانک اطلاعاتی و خرید بیشتر
برای همین کمکم برای مشتری مداری در دنیای کسبوکار حضوری و آنلاین، مفهومی به نام باشگاه مشتریان شکل گرفت و ما به همین بهانه میخواهیم درباره مزایا و معایب این روش مشتریمداری صحبت کنیم!
باشگاه مشتریان چیست؟
مزایا و معایب باشگاه مشتریان چیست؟