حال، همانطور که کمی قبلتر نیز به آن اشاره کردیم، ممکن است زمانیکه در حال استفاده از وب سرویس پیامکی هستید، با خطاهایی روبرو شوید که ما لیست کامل و جامع خطاها و ارورهای وب سرویس پیامک را برایتان در این مقاله قرار دادهایم کردهایم.
لیست خطاهای وب سرویس پیامک
پس از اینکه از وبسرویس ملی پیامک استفاده کردید، عددی را در پاسخ درخواست وب سرویس و API به شما از سوی سامانه ملی پیامک نمایش میدهد، که این اعداد معانی مختلفی دارند.
شما و یا برنامهنویس و توسعهدهنده وبسایت یا نرمافزار شما، با استفاده از وبسرویس میتوانید از انواع وبسرویس ملی پیامک استفاده کنید. ملی پیامک یکی از قدرتمندترین و جامعترین سامانههای پیامکی است که به شما امکان مدیریت پیامکهای ارسالی، smsهای دریافتی، پیامهای زماندار، دفترچه تلفن، پیام صوتی و… را میدهد. با دانستن خطاهای وبسرویس پیامک شما میتوانید در صورت بروز مشکل به راحتی مورد را مرتفع نمائید.
انواع وبسرویس های پیامکی
9: ارسال از خطوط عمومی از طریق وب سرویس امکانپذیر نمیباشد.
یکی از قابلیتهایی که هر وبسایت بزرگی از آن استفاده میکند وبسرویس پیامک است. وبسایتها و اپلیکیشنها از وبسرویس پیامکی برای ارسال اس ام اسهای اطلاعرسانی ثبتنام و ورود کاربران، OTP و فراموشی رمز عبور، ثبت سفارشها و تغییر وضعیت سفارش، تکمیل فرم، حمل و نقل و… استفاده میکنند. در این مسیر برنامهنویسان یا توسعهدهندگان این کسبوکارها ممکن است در هنگام پیادهسازی و استفاده از وبسرویس و API پیامک، با خطا مواجه شوند. در این مقاله قصد داریم لیست خطاهای وبسرویس پیامک را در اختیارتان قرار دهیم، اما قبل از بررسی لیست خطاهای وبسرویس اس ام اس، باید بدانیم که وبسرویس چیست؟
وبسرویس و API چیست؟
35: در هنگام استفاده از REST به معنای وجود شماره موبایل گیرنده در لیست سیاه مخابرات است.
خطاهای وب سرویس ارسال پیامک بر اساس پترن (الگو)
سامانه ملی پیامک علاوهبر اینکه یکی از پیشرفتهترین سامانههای ارسال پیام کوتاه است که در کنار حدود 80 امکان مختلف برای مدیریت ارسال و دریافت پیامک در بستر پنل اس ام اس فراهم کرده است، یکی از جامعترین و قدرتمندترین سامانههای پنل پیامکی است که در حوزه وب سرویس و API پیامکی، برای بیش از 14 زبان برنامهنویسی گوناگون، نمونه کدها را آماده کرده است. برای دریافت نمونه کد مورد نظر خود میتوانید به صفحه گیتهاب ملی پیامک، صفحه مستندات وب سرویس و یا کنسول ملی پیامک(مخصوص برنامهنویسان) مراجعه کنید.
خطاهای وبسرویس پیامک برای شما ناشناخته است؟
4-: کد متن یا همان کد پترن یا همان کد الگو یا همان شماره قالب وارد شده صحیح نیست / کد متن شما توسط مدیر سامانه تایید نشده است.
4: محدودیت در حجم و تعداد ارسال پیامک
5-: تعداد اندیسهای آرایه پارامتر text با تعداد متغیرهای پترن شما مطابقت ندارد. (مثلاً اگر پترن شما 3 متغیر داشته باشد، شما در پارامتر text از چیزی تعریف نکردهاید و یا تعداد اندیسهای آن برابر با عدد 3 نیست، یعنی ممکن است تعداد اندیسهای پارامتر text شما 0، 1، 2 یا 4 یا بیشتر است.)
10: پنل اس ام اس کاربر فعال نمیباشد و یا پنل پیامک کاربر مسدود شده است.
7: متن پیامک حاوی کلمه یا کلمات فیلتر شده است.
3-: سرشماره فرستنده پیامکها در سیستم تعریف نشده است، لطفاً با پشتیبانی فنی تماس بگیرید. / تعداد شماره موبایل گیرنده مجاز نیست.
8: عدم رسیدن به حداقل تعداد ارسال پیامک
در حال حاضر در کنسول ملی پیامک، نمونه کدهای زبانهای برنامهنویسی زیر را دارا میباشد که شما جهت اتصال پنل اس ام اس به وب سایت، نرمافزار یا CRM خود میتوانید استفاده نمائید.
- php
- #C
- Java (اندروید)
- Node.js
- Python
لیست کامل خطاهای وبسرویس پیامک در مستندات وبسرویس ملی پیامک
12: مدارک پنل اس ام اس کاربر کامل نمیباشد.
نحوه نمایش خطاهای وبسرویس در کنسول ملی پیامک
6: سامانه در حال بروزرسانی است.
یکی دیگر از متدهای پرطرفدار ارسال پیامک در سامانه ملی پیامک، ارسال از طریق پترن (الگو) یا همان استفاده اشتراکی از خطوط خدماتی سامانه با استفاده از وبسرویس است. در این روش نیز همانند قبل وبسرویس به شما به واسطه ارسال پاسخ عددی برای رفع مشکل راهنمایی میکند. این خطاهای عددی معمولا به شرح زیر است:
0: پنل اس ام اس امکان اتصال به وب سرویس را ندارد / نام کاربری یا رمز عبور وارد شده صحیح نیست.
رشته اعداد چند رقمی: recId ارسال پیامک که یک مقدار یکتا برای هر ارسال موفق میباشد. (در صورت دریافت recId که یک عدد بیش از 15 رقم است، به معنای ارسال موفق بوده و برای دریافت گزارش و وضعیت ارسال میتوانید از متد دریافت گزارش مانند GetDeliveries استفاده نمایید.)
رشته اعداد چند رقمی: recId ارسال پیامک که یک مقدار یکتا برای هر ارسال موفق میباشد. (در صورت دریافت recId که یک عدد بیش از 15 رقم است، به معنای ارسال موفق بوده و برای دریافت گزارش و وضعیت ارسال میتوانید از متد دریافت گزارش مانند GetDeliveries استفاده نمایید.)
7: متن پیامک حاوی کلمه یا کلمات فیلتر شده است.
0: پنل اس ام اس امکان اتصال به وب سرویس را ندارد / نام کاربری یا رمز عبور وارد شده صحیح نیست.
شاید بپرسید که کنسول ملی پیامک چیست؟! برای پاسخ به این پرسش، پیشنهاد میکنم مقاله کنسول ملی پیامک را مطالعه کنید.
از آنجایی که گردآوری همه خطاهای ممکنالوقوع در وب سرویس اس ام اس خارج از حوصله این مقاله است و تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را در صفحه مستندات وب سرویس پیامک وجود دارد، در زیر و به اختصار فقط خطاهای وب سرویس ارسال پیامک (وبسرویس عادی و ارسال از خط اختصاصی) و خطاهای وب سرویس ارسال پیامک بر اساس پترن و الگو (وبسرویس خدماتی) را لیست کردهایم. برای درک بهتر تفاوتهای ارسال پیامک از خط اختصاصی و و ارسال پیامک از خط خدماتی-اشتراکی، نظر شما به تعریف کوتاه هر کدام جلب میکنم.
اگر همچنان سوالی در ذهنتان باقی مانده و یا برای رفع خطاهای وبسرویس پیامک خود نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، میتواند به طرق مختلف با پشتیبانی فنی در ارتباط باشید. جهت ارتباط با کارشناسان فنی ملی پیامک، ضمن درج تیکت در داخل سامانه، میتوانید با شماره 02163404 داخلی 1 و سپس داخلی 3 تماس بگیرید و یا نظرات خود را در قسمت دیدگاهها با ما به اشتراک بگذارید.