درصد سختی معماهای موجود در انواع سناریوهای دیاموند روم تقریبا 60 تا 80 درصد است و همین امر به پیچیده گی و مهیج کردن بیشتر بازی ها کمک کرده است. اتاق فرارهای ترسناک سرشار از جلوههای ترسناک برای غافلگیری مخاطب هستند، یعنی افزون بر غافلگیریها، تم و طراحی اتاق فرار هم قیمت اسکیپ روم وحشت انگیز میباشد. در نظر داشته باشید که اتاق فرار در درجه اول یک بازی معماییه.
معرفی انواع اتاق فرار
سوالات عمومی اولین و بزرگترین مجموعه اتاق فرار در ایران | allescape
دو مرد، درحالیکه خود را بستهشده با زنجیر مییابند، در اتاقی متروک در دو طرف یک جنازه بیدار میشوند. در جیب هریک از آنها دستگاهی گذاشته شده که پیامی از فردی ناشناس را که نقاب زده، و بعدها معلوم میشود که همان «قاتلِ ارهای» است، پخش میکند. در این پیام، این مرد به آنها اطلاع میدهد که درگیر یک نوع «بازی اجباری» هستند.
بله، اتاق فرارهای ما فعالیتهایی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت، تقویت کارگروهی و بررسی عملکرد افراد است و شعب مجموعه قابلیت سرویسدهی همزمان به گروههای تعداد نفرات بالا را دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم اسکیپ روم یک باز ی گروهی می باشد. این تیم می تواند از دوستان، خانواده، همکاران و یا همکلاسان دانشگاه شما باشد. برای انتخاب هم تیمی نیازی نیست که دوستان شما دارای شرایط خاصی باشند. فقط لازم است اعضای تیم شما همان افرادی باشند که شما دوست دارید در یک مکان تفریحی کنار شما باشند و شما از وقت گذراندن با آنها لذت می برید.
سوالات عمومی
با توجه به سلیقه خودتون، ژانر، میزان سختی و سناریو بازی های این مجموعه اتاق فرار مورد نظرتون رو انتخاب کنید. اگر با وجود راهنماییها همچنان سردرگم مانده اید، در پایان بازی به بیرون از اتاق هدایت خواهید شد. از نکات جالب بازی این است که زمان به طور شگفتانگیزی سپری می شود. شما اصلا متوجه نخواهید شد که بیش از یک ساعت مشغول یافتن راهی برای خروج از اتاق هستید.
- سلامت شما اولویت اول ماست، لطفا قبل از ورود به مجموعه این مطلب را مطالعه فرمایید.
- بیشتر این بازیهای برای اشنایی بیشتر شما با فضای کلی اتاقهای فرار است.
- اگر اعضای تیم شما تجربه اتاق فرار ندارند در مرحله اول پیشنهاد اسکیپ مگ انتخاب بازیهای غیر ترسناک می باشد تا شما بتوانید در اولین تجربه از این بازی با اتاق فرار و شرایط بازی به طور کامل اشنا شوید.
- بعد از اینکه با اسکیپ روم آشنا شدید و دانستید که اتاق فرار چیست اول از همه یک تیم تشکیل دهید و با توجه به سلیقه دوستان خود یک سناریو مناسب انتخاب کنید.
تاکائو کیوتو مردی ۳۰ ساله از کیوتو ژاپن بود که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت بازی های معماگونه و ترسناک را در محیط های رمزآلود طراحی و پیاده سازی کند. این بازی ها به صورت گروهی انجام میشوند، در مدت زمان محدود لازم است افراد گروه جواب معماها را با کمک خلاقیمت و نشانه هایی که در اتاق موجود می باشد بدست آورده و در نهایت از شرایط ترسناک نجات پیدا کنند. مجموعه اسکیپروم دات آیآر به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه سرگرمی آفلاین در تابستان 1394 با هدف طراحی و اجرای بازیهای فکری معمایی و اتاق فرار در قالب یک تیم دو نفره شکل گرفت. در بهار سال 1395، اولین اتاق فرار ایران با نام نجات شهر توسط این مجموعه در عمارت تاریخی دبیر الملک افتتاح شد. در سال 1396 هسته اصلیِ چهارنفره تیم اسکیپروم تشکیل شد و روند توسعه اتاق فرار در تهران و دیگر شهرهای ایران سرعت گرفت. تیم اسکیپ روم دات آی آر، تاکنون بیش از 40 اتاق فرار متفاوت در کشور طراحی و اجرا کرده است.