بهتر است محدوده نسبتاً وسیعتری از مخاطبان را در هر کمپین، انتخاب کنید. اگر قرار است تبلیغات هدفمند داشته باشید، باید برای هر سگمنت منابع و بودجه مشخصی تعریف کنید. اگر نتوانید توازن و تعادل را به درستی برقرار کنید، قطعا خروجی مناسبی به دست نمیآورید. بدون شک منابع تبلیغاتی محدود هستند و باید هدفمند از آنها استفاده کنید. برانگیختن حس کنجکاوی مردم یکی از تأثیر تبلیغات محیطی است که نام برند شما را بر سرزبانها میاندازد و مردم درباره آن با همصحبت میکنند و همین امر نیز باعث بهبود بازاریابی دهانبهدهان برای برند شما میشود.
استفاده از تبلیغات خلاقانه یکی از راه های ایجاد تمایز بین رقبای بازار است. خلاقیت در تبلیغات موجب می شود برند، محصولات یا خدمات شما برای مدت بیشتری در ذهن مخاطب ماندگار باشد. احتمال کمی وجود دارد که مخاطبان سایت با یکبار بازدید از سایت، به مشتری واقعی تبدیل شده و خریدی انجام دهند. تبلیغات هدفمند اینترنتی این امکان را فراهم میکند که پیامهای تبلیغاتی خود را بارها بارها به مخاطبانی که از سایت شما بازدید کردهاند نشان دهید.
فرانسه به فیلم «پلنگ سیاه» حمله کرد/ نمایشی دروغین!
به عنوان مثال، شما می توانید یک چت بات برای پرورش سرنخ ها ایجاد کنید. برای راه اندازی ربات خود برای فیس بوک، SendPulse را امتحان کنید و حداکثر پیام را به صورت رایگان ارسال کنید. فیسبوک به شما امکان میدهد بین گزینههای هدفگیری بسیار زیادی، از موقعیت جغرافیایی گرفته تا مخاطبان مشابه، یکی را انتخاب کنید. در این نوع کمپین شما تعیین میکنید که تبلیغات شما توسط چه تعدادی از افراد در اینستاگرام بازدید شود و به ازای تعداد بازدید دریافتی، هزینه پرداخت میکنید. این تبلیغات باعث بیشتر دیده شدن محصول یک شرکت میشود اما اینکه باعث بهتر دیده و شناخته شدن آن نیز میشود یا خیر بستگی به نوع استراتژی تبلیغات شرکت دارد.
مقالات مرتبط
مجله خبری ارسال پیامک 24 تبلیغتان را با توجه به رفتارها، عادتها، سن، موقعیت جغرافیایی و … شخصیسازی کنید. سعی کنید دیتای مختلف از کمپینهای هدفمند را جمعآوری کنید و ببینید کدام مدل هدفمندسازی برای شما بهتر جواب میدهد. بلاگمهدی عراقی آکادمی دیجیتال مارکتینگبا هدف رشد توسعه افراد به صورت رایگان در زمینه های آموزش سئو وآموزش دیجیتال مارکتینگراه اندازی شده است. هدفگذاری در هر زمینهای از زندگی نتایج حیرتانگیزی را به همراه دارد؛ بهعنوانمثال اگر شما در یک کویر گیر افتاده باشید اما دقیقاً بدانید که کدام مسیر شما را نجات میدهد، حتماً موفق میشوید. این استراتژی به شما یک نقشه راه و استراتژی درست برای موفقیت را میدهد و میگوید که دقیقاً چهکارهایی را باید انجام دهید تا به موفقیت برندتان دستیابید.
از هدفگذاری بیش از حد خودداری کنید.
اهداف شما میتوانند افزایش فالوور، افزایش لید، افزایش فروش یا آگاهی از برند باشد. با آگاهی از اهداف خود نوبت به انتخاب پیجها یا اینفلوئنسرهایی است که مخاطبان شما بیشتر در آنها حضور دارند. نمایشگاههای تجاری نیز مکانی هدفمند برای تبلیغ هدفمند محصول هستند. چرا که ۹۰ درصد افرادی که به نمایشگاههای تجاری میروند، قصد خرید داشته و در نتیجه بازار هدف بسیار خوبی هستند.
- تبلیغات هدفمند راهی برای اجرای تبلیغات بر اساس اطلاعات جمعیتی، تاریخ خرید قبلی مصرف کنندگان یا رفتار آنها است.
- اهداف شما میتوانند افزایش فالوور، افزایش لید، افزایش فروش یا آگاهی از برند باشد.
- علاوه بر این باعث میشود کمپین شما ویژهی گروه خاصی از افراد تعریف شود.
- رشد کسب و کار ارتباط مستقیمی با مخاطبان و سود دهی برند شما دارد.