به همین دلیل باید ایمیل ها را بصورت هدفمند نوشت تا کاربر را هدایت کند و جذابیت لازم را برای او داشته باشد. بازاریابی اینترنتی که زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ است به بازاریابی با استفاده از کانال ها یا رسانه هایی گفته می شود که به صورت همیشگی به اینترنت متصل هستند. بازاریابی دیجیتال برخلاف بازاریابی آفلاین تعاملیتر و دوسویه است و امکان برقراری ارتباط دو طرفه میان تبلیغدهنده و مخاطبان وجود دارد. دیجیتال مارکتینگ یه دنیاست و بستگی داره شما با چه هدفی واردش میشین و توی کدوم شاخه میخواین فعالیت کنین. اما کسی که تجربهی کاری نداره و داره از صفر شروع میکنه، بسته به قوانین و اصول شرکتی که باهاشون وارد همکاری میشه، میتونه انتظار حقوقی بین ۳ تا ۵ میلیون در ماه رو داشته باشه. یک نکته جالب در مورد بازاریابی B2C این است که مصرفکنندگان انتظار دارند که برند به مزایای محصول اشاره کند تا همهچیز را برای آنها روشن کند.
- از جمله بازاریابی اینترنتی، بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی اینستاگرام، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی موتورهای جستوجو.
- وقتی سطح تعامل مشتریها زیاد میشه و به کاربران فعال شبکه اجتماعی یک برند تبدیل میشن، احساس تعلق بیشتری به اون برند دارن و در نتیجه وفاداری به برند رو افزایش میده.
- در اینصورت باید یک رویکرد مرحلهبهمرحله داشته باشید و با وبسایت، سئو و بازاریابی محتوا شروع کنید.
- بازاریابی پورسانتی در اینترنت یکی از درآمدزاترین روشهای دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی هست.
- به طور کلی نرخ تبدیل کمپینهای ایمیلی حدودا برابر با یک دویستم برآورد شده است، بدین معنا که از هر دویست ایمیل ارسال شده و رسیده به دست مخاطبین، یک ایمیل با کلیک روی لینک مربوطه به صفحه فرود روی وبسایت شما ختم خواهد شد.
اگرچه، در صورتی که تبلیغات پرداختی جزوی از استراتژی دیجیتال شما باشد، نتایج می توانند خیلی سریع تر برای شما رقم بخورند. در نهایت، معمولاً پیشنهاد می شود که روی افزایش دسترسی ارگانیک خود با استفاده از محتوا، سئو و شبکه های اجتماعی برای رسیدن به موفقیت پایدار و طولانی مدت تمرکز کنید. زمانی که شک داشتید، از هر دو استفاده کنید و از پروسه خود همان طور که جلو می روید یاد بگیرید که کدام کانال ها چه پرداختی و چه رایگان بهترین عملکرد را برای برند شما دارند. هر عملی در بازاریابی که موجب جلب توجه کاربران به محصول یا خدمات شود را اصلاحا پروموشن یا پیشبرد فروش گویند. در نتیجه تمام این صحبت ها، برای داشتن توان رقابتی به عنوان یک صاحب بیزینس، باید حداقل یک سری از جنبه های دیجیتال مارکتینگ را در آغوش بگیرید.
بهینهسازی هزینههای بازاریابی
بیشتر پیامهایی که برای بازاریابی یک برند به کار میرود تا مخاطب را جذب کند، جنبه عمومی و یکسانی دارد و نشان از آن دارد بیشتر شرکتها مخاطب شناسی و مشتری شناسی دقیقی ندارند. امروزه وقتی برای کسی سوالی پیش میآید، اولین کاری که انجام میدهد جستوجو در گوگل است و معمولا سراغ سایتهایی میرود که در ابتدا جلو چشمانش باشد و البته با عنوانی جذاب و کاربردی او را به سمت خود بکشاند. چیزی که وبسایت شما به آن نیاز دارد تا بتواند برند خود را در آن معرفی کند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از پرمونطرح، با مفهوم دقیق ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم. روی آوردن به این سبک به شما کمک میکند که با استفاده از پیشنهادهای گوگل، تسلط بیشتری بر روی بر فضای بازاریابی داشته باشید و با این کار کسبوکارتان را رونق ببخشید. بنابراین میتوان گفت که عکسالعملها و تبادل نظر در دیجیتال مارکتینگ فضا را برای رشد و پیشرفت و یا حتی شکست در کسبوکار فراهم میکند.
شناسایی مخاطب هدف دیجیتال مارکتینگ
مدیر شبکههای اجتماعی در درجه اول مسئول نظارت بر تصویر آنلاین بوده و باید یک برند را از طریق رسانههای اجتماعی به دیگران معرفی کنند. با استفاده از ابزارهایی مانند Hootsuite مدیر شبکههای اجتماعی باید محتوای لازم را در اینستگرام، فیس بوک، لینکدین و توئیتر برنامه ریزی و اجرا کنند. هنگامی که یک کمپین تبلیغاتی به پایان میرسد، مدیر شبکههای اجتماعی با استفاده از دیتایی که از کاربران جمع آوری کرده باید تجزیه و تحلیل خود را از این موقعیت برآورد کرده و به باقی تیم گزارش دهد. گفتیم که سئو یکی از جنبههای حیاتی شاخه های دیجیتال مارکتینگ بوده و یک متخصص سئو بهترین شیوههای بهینه سازی موتور جستجو را برای وب سایتهای مختلف پیاده سازی میکند. یکی از هزاران مزیت مهمی که سئو داشته این است که باعث میشود تا برند به خوبی در میان مخاطبان دیده شده و سایت نیز بیشترین بازدید را داشته باشد. متأسفانه اشتباهترین نوع تبلیغات اینترنتی، استفاده و بهرهگیری از آن بدون داشتن هیچ استراتژی مدون و مکتوب و تنها برای فروش یک یا چند محصول خاص است.
SMM که مخفف عبارت Social Media Marketing که به معنای بازاریابی شبکه های اجتماعی است، یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکهها، میتوانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسبوکار خود رونق ببخشید. پسازآن، مسئول بازاریابی شبکههای اجتماعی از طریق پستهای معمول و روشهای پولی به تبلیغ این مجموعه در حسابهای شرکت در رسانههای اجتماعی میپردازد. در این میان، مسئول ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی میتواند یک کمپین ایمیلی به راه بیندازد و مثلاً برای آنهایی که کتاب مزبور را دریافت کرده اند، اطلاعات بیشتری را در رابطه با شرکت یا محصول ارسال کند.
شما نمیتوانید در دنیای بزرگ دیجیتال فعالیت کنید و وبسایت نداشته باشید یا وبسایت مناسبی نداشته باشید! باید بدانید نتیجه کلیه فعالیتهایی که در دنیای تجارت الکترونیک انجام میدهید باید به وبسایت ختم شود. استفاده و بهرهگیری از شبکه های اجتماعی و سایر رسانههای آنلاین و آفلاین در دنیای بازاریابی دیجیتال بدون داشتن وبسایت یا نتیجهای برای شما نخواهد داشت و یا نتیجهای زودگذر رقم خواهد زد.
در ابتدا بهمنظور شناسایی آن دسته از اهداف و چالشهای مشتری هدف که با کسبوکار شما ارتباط پیدا میکنند باید تعریف دقیقی از خریدار ایدئالتان داشته باشید، یا همانطور که قبلاً ذکر شد، «پرسونا»ی مشتری هدف را مشخص کنید. اساساً محتوایی که تولید و منتشر میکنید باید با هدف کمک به این پرسونا در جهت تحقق اهدافش و همچنین غلبه بر چالشهایی که در پیش رو دارد تهیه شود. بازاریابی دیجیتال بر خلاف بیشتر روشهای سنتی و آفلاین، امکان مشاهده نتایج دقیق در هر لحظه را برای بازاریاب فراهم میکند. اگر در یک روزنامه تبلیغ گذاشته باشید به خوبی میدانید که تخمین تعداد افرادی که به آن صفحه مراجعه و به تبلیغ شما توجه کردهاند، چقدر دشوار است. درواقع، هیچ روش مطمئنی برای اطلاع از اینکه آیا آن تبلیغ مسبب به سرانجام رسیدن هیچ فروشی بوده یا خیر وجود ندارد.
بازاریاریابی ربایشی، جاذبهای یا درونگرا، نوعی از بازاریابی است که در آن فعالیتهای بازاریابی برای گروه دقیقی از مخاطب انجام میگیرد که به آن مخاطب (مشتری) هدف یا تارگت مارکت گفته میشود. این فعالیتها عموما زمانی انجام میگید که نیاز دسته مشخصی از افراد شناسایی شده و برای برطرف کردن آن نیاز از سمت بیزنس، راهکار یا راهکارهایی ارائه شده که به نظر میرسد برای گروه هدف جذاب است. از اینباند مارکتینگ عموماً برای فروش، خدمات پس از فروش، بالابردن وفاداری و موارد از این دست استفاده میگردد. برای برگزاری یک کمپین موفق ایمیلی میتوانید از مشاوره خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید تا شاهد بهترین بازخورد و نتایج مثبت از روند اجرایی پروژه کسب و کار اینترنتی خود باشید. ما درآژانس تبلیغاتیپرمون طرح با شما همراهیم، تا علاوه بر ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ کمک کنیم تا حضورتان در جهانِ دیجیتال اثرگذار باشد.
دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟ به همراه مثال های ایرانی آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان