حال بسته به اینکه شماره شما چه باشد و چه خدماتی را ارائه دهد، این خط در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در برخی موارد میتوانید با فعال کردن ماژول خط خدماتی ایده پردازان، خط خدماتی سریع را دریافت نمایید. دقت کنید که در این موارد، خط خدماتی به صورت امانی و موقت تحویل شما داده میشود تا به وبسایت یا اپلیکیشن خود متصل کنید. نکتۀ مهم این است که ارسال پیامک تبلیغاتی با خط خدماتی ممنوع است.
شرایط استفاده از خط خدماتی چیست؟
شمارههای خدماتی متعلق به شرکتها، دفاتر و سازمانهایی است که پیامکهایی با محتوای کلی و مشخص در حوزۀ تخصصی همان مجموعه ارسال میکنند. این افراد خود مخاطب و داوطلب دریافت چنین پیامهایی هستند. اگر صاحب یک ارگان تخصصی و حقوقی هستید مراحل زیر را برای دریافت این خط باید سپری کنید. برخی از کاربردهای خطوط خدماتی شامل موارد زیر هستند:
- ارسال پیامک از طریق وبسایت و اپلیکیشن برای ارسال کد فعالسازی یا تشکر بابت خرید و ثبت نام
- ارسال پیامکهایی برای یادآوری پرداخت بدهی از طریق پنل یا سرویس وبسایت پیامک
- اطلاع رسانی دانشگاهها، مدارس و آموزشگاهها برای تشکیل کلاس و دیگر موارد
- ارسال پیامک یادآوری تمدید بیمه برای شرکتهای بیمه گزار
- پیامکهای تبریک تولد که به صورت اتوماتیک توسط دفترچه تلفن ارسال میشوند.
- پیامکهایی که جنبۀ اطلاع رسانی داشته و کاربر برای ورود به سرویسهای مختلف باید منتظر آن باشد.
شرایط دریافت و استفاده از خطوط خدماتی
خط خدماتی اشتراکی مخصوص افرادی است که شرکت ثبت شده حقوقی نداشته و صرفاً صاحب یک وبسایت یا اپلیکیشن هستند. در صورتی که این افراد بخواهند به مشتریان خود پیامک بفرستند لازم است از خطوط خدماتی اشتراکی استفاده نمایند.
برای بسیاری از ما این سؤال پیش میآید که چگونه میتوان پیامکهایمان را به لیست سیاه ارسال کنیم؟ چطور میتوانیم به افرادی که شمارۀ ما را برای ارسال تبلیغات مسدود کردهاند پیامک بفرستیم؟ پاسخ این سؤال مشخص بوده و یکی از بهترین راهها برای این کار، استفاده از خط خدماتی است. مطابق با ابلاغیۀ شرکت مخابرات، سرشمارههای ارسال پیامک به دو شاخۀ تبلیغاتی و خدماتی تقسیمبندی میشوند. شمارههای تبلیغاتی را که همۀ ما میشناسیم. همان شمارههایی که اغلب روی گوشیهای خود با دریافت پیامک تبلیغاتی شناختهایم. این شمارهها برای ارسال پیامک تبلیغاتی به کار میروند و میتوانند توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مورد استفاده قرار بگیرند. در مقابل، شمارۀ خطوط خدماتی است که متعلق به شرکتها و سازمانهای خصوصی و دولتی است.
خط خدماتی چیست؟
پیامکهای خط خدماتی میتواند شامل موارد زیادی باشد. از تخفیفهای فروشگاهها گرفته تا اعلام نوبت درمانگاه و بیمه تا اطلاع رسانی در مورد خلافی ماشین و بسیاری موارد دیگر. هرگونه ارسال پیامک که بدون رضایت صاحب شماره باشد و بدون اطلاع او صورت گیرد به عنوان پیامک تبلیغاتی شناخته میشود. به این ترتیب افراد میتوانند خواستار لغو این پیامها و عدم دریافت آنها باشند. خط خدماتی در واقع حالتی از خطوط اختصاصی است که با دریافت مدارک حقوقی از اپراتورها تحویل میشوند. در خط خدماتی، ارسال تبلیغات و اس ام اس تخفیف و بسیاری موارد دیگر ممنوع است. در این پیامها صرفاً باید اقدام به اطلاع رسانی به کاربران نمود.
خط خدماتی چه کاربردی دارد؟
خط خدماتی برای شرکتها و سازمانهایی تعریف میشود که پیامکهایی برای اطلاع رسانی و ارائۀ خدمت به افراد خود ارسال میکنند. مخاطب این نوع پیامها همیشه افرادی هستند که با رضایت خود قصد دریافت پیامک دارند.
کاربردهای خط خدماتی چیست؟
- ارسال کد فعالسازی
- ارسال کد تأیید هویت دو مرحلهای
- خرید از فروشگاه اینترنتی
- یادآوری سررسید بیمه و قسط
- تبریک روز تولد از طرف فروشگاه
- یادآوری نوبت دکتر یا آزمایشگاه
- دانشگاهها و مدارس
- دریافت و واریز وجه به حساب بانکی
خط خدماتی اشتراکی چیست؟
اگر قصد استفاده از سامانۀ پیامکی برای ارسال پیامک خدماتی و اطلاع رسانی به مشتریان دارید با ادامه این مطلب همراه باشید. اغلب فروشگاههای اینترنتی و بانکها برای ارسال کد تأیید، اطلاع رسانی برداشت و واریز وجه، رمز یکبار مصرف و بسیاری موارد دیگر از خطوط خدماتی استفاده میکنند. اخذ خطوط خدماتی صرفاً برای ارگانها و سازمانهای دولتی و خصوصی میسر است و فعال کردن آن مستلزم عبور از مراحل قانونی و تأییدیههای دولتی است. به همین دلیل فعالسازی آن برای افراد عادی امکانپذیر نیست.
اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی تا کنون با سامانۀ پیامکی کار کرده باشید متوجه ارسال کد فعالسازی یا پیامکهای مهم به افرادی که شماره را مسدود کردهاند شدهاید. این حالتی است که سرویس پیامک تبلیغاتی شما از طرف این افراد بلاک شده است. در این حالت با تبدیل کردن خط تبلیغاتی به خدماتی میتوانید نسبت به فعالسازی امکان ارسال پیامک به آنان اقدام نمایید.
خط خدماتی برای شرکتها و سازمانهایی تعریف میشود که پیامکهایی برای اطلاع رسانی و ارائه خدمت به افراد خود ارسال میکنند. مخاطب این نوع پیامها همیشه افرادی هستند که با رضایت خود قصد دریافت پیامک دارند. مثلاً ممکن است به یک فروشگاه لباس رفته باشید و فروشنده از شما بخواهد که شماره تماس، تاریخ تولد و مواردی از این دست را به آنها بدهید. وقتی چنین کاری میکنید به این معناست که با رضایت خودتان قصد دریافت برخی از پیامکها را دارید.
پیامهای مشخصی با محتوای اطلاع رسانی از طریق مجموعهها برای افرادی که خود قصد دریافت چنین پیامهایی دارند ارسال میشود. محتوای کلی پیامکهای خط خدماتی نیز اطلاع رسانی و ارائۀ خدمات به مخاطبین و مشتریان خود است. طبق ابلاغیۀ شرکت ارتباطات سیار ایران از اول اردیبهشت سال ۱۳۹۲، سرشمارههای ارسال پیامک به دو شاخۀ خدماتی و تبلیغاتی دستهبندی شد.
امتیاز به این مطلب