خدماتی کردن خطوط | نحوه ، مراحل و شرایط تبدیل

1-آگهی تاسیس شرکت

6- تکمیل فرم تعهدنامه شاتل

خط خدماتی آرین تل:

(لطفا نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل و آدرس ایمیل نماینده در نامه مذکور قید شود)

1- تصویر کارت ملی هوشمند (در صورت قدیمی بودن کارت ملی، تصویر رسید ثبت احوال کارت ملی نیز مورد نیاز است)

با افزایش پیامک‌های تبلیغاتی، ممکن است مشتریان به این پیام‌ها توجه نکنند و این مسئله تأثیر خط پیامکی خدماتی را کاهش دهد. بنابراین، ارسال محتوای جذاب و مرتبط اهمیت زیادی دارد.

نحوه دریافت خط پیامکی در آسانک

3-پروانه کسب یا مجوز اینماد

(لطفا نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل و آدرس ایمیل نماینده در نامه مذکور قید شود)

4- در صورتیکه نماینده معرفی شده یکی از صاحبین امضا نباشد، نامه رسمی معرفی نماینده بر روی سربرگ شرکت به همراه کارت ملی ارسال گردد

خطوط خدماتی مشابه خطوط تبلیغاتی هستند، با این تفاوت که پیامک‌های ارسال از خط خدماتی به شماره‌های موبایل افرادی که دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند، ارسال می‌شود. شما باید از این خطوط به عنوان یک وسیله اطلاع‌رسانی استفاده کنید و متن پیامک‌های شما نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

۱. سرعت و زمان مناسب

تبدیل خط تبلیغاتی به خط خدماتی معمولاً نیازمند ارائه مدارک و مستندات قانونی است. این فرآیند ممکن است زمان‌بر و پیچیده باشد، و همچنین کسب‌وکارها باید متعهد شوند که از خط فقط برای اهداف غیرتبلیغاتی استفاده کنند.

1-آگهی تاسیس شرکت

نیاز به تأییدیه و مستندات برای تبدیل خط:

(لطفا نام و نام خانوادگی، کد ملی،شماره موبایل و آدرس ایمیل نماینده در نامه مذکور قید شود)

برای فعالسازی پنل پیامکی با پیش شماره های 9000 نیازی به فعالسازی سرویس ویپ در آسیاتک نبوده و میتوانید سرشماره 9000 مورد نظر خود را در آسانک درخواست داده و ثبت کنید.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی:

5-تکمیل فرم تعهدنامه آرین تل

خط خدماتی آسیاتک:

4.کاربردهای متنوع

2-تصویر شناسنامه

1- تصویر کارت ملی هوشمند شخص حقیقی (در صورت قدیمی بودن کارت ملی، تصویر رسید ثبت احوال کارت ملی نیز مورد نیاز است)

5-تکمیل فرم تعهدنامه آسیاتک

4- در صورتیکه نماینده معرفی شده یکی از صاحبین امضا نباشد، نامه رسمی معرفی نماینده بر روی سربرگ شرکت به همراه کارت ملی ارسال گردد

4- تکمیل فرم تعهدنامه آرین تل

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی:

4- تکمیل فرم تعهدنامه شاتل

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی:

2- آگهی آخرین تغییرات هیئت مدیره که نام صاحبین امضا در آن قید شده باشد

1-آگهی تاسیس شرکت

3- کارت ملی یکی از صاحبین امضا.

4- در صورتیکه نماینده معرفی شده یکی از صاحبین امضا نباشد، نامه رسمی معرفی نماینده بر روی سربرگ شرکت به همراه کارت ملی ارسال گردد

1-آگهی تاسیس شرکت

3- کارت ملی یکی از صاحبین امضا.

– در صورت بروز هرگونه تخلف از مفاد این تعهدنامه، مالک سرشماره علاوه‌بر متعهد بودن در برابر شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، به‌تنهایی پاسخگوی نهادهای ذیربط و اشخاص حقوق خصوصی و عمومی از هر بابتی خواهد بود.

در آسانک میتوانید انواع خطوط خدماتی را با ارائه مدارک لازم دریافت کنید.

انواع خطوط خدماتی برای کاربران حقیقی و حقوقی آسانک:

  • خط خدماتی شاتل
  • خط خدماتی آرین تل
  • خط خدماتی آسیاتک
  • خط خدماتی تلفن ثابت با پیش شماره 21 و 26

خط خدماتی شاتل

امکان خدماتی کردن خط با پیش شماره 21 و 26 فقط برای کاربران حقوقی مهیاست و درخواست کاربران حقیقی از سوی اپراتور برای سرشماره های مذکور پذیرفته نمی‌شود.

مدارک مورد نیاز:

  • فرم تعهدنامه تعریف شماره خدماتی را دانلود کنید؛
  • آن را روی سربرگ شرکت پرینت بگیرید؛
  • فرم کامل‌شده را به‌همراه تصویر سفته و لیست شماره اکسل در پنل بارگذاری کنید؛
  • برای این منظور وارد تب «درخواست شماره خدماتی» در منوی «شماره‌های من» شوید؛
  • منتظر بررسی کارشناسان آسانک و تایید مدارک بمانید؛
  • پس از تایید، اصل مدارک را به آسانک ارسال کنید؛
  • درخواست شما پس از دریافت اصل مدارک به اپراتور ارسال خواهد شد؛
  • شماره‌های واجد شرایط خدماتی سازی خطوط پس از بررسی کارشناسان اپراتور در لیست شماره های خدماتی (لیست سفید) قرار خواهند گرفت.

شرایط خدماتی کردن خطوطدر تبدیل خط تبلیغاتی به خدماتی این نکات را حتماً مدنظر داشته باشید

2- تصویر شناسنامه

خط پیامکی خدماتی به شماره‌ای اطلاق می‌شود که کسب‌وکارها می‌توانند از آن برای ارسال پیام‌های متنی به مشتریان استفاده کنند. این خط به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که پیام‌های مربوط به خدمات، اطلاع‌رسانی و پاسخ به سوالات مشتریان را ارسال کنند. پیام‌های ارسالی از این خطوط معمولاً محتوای مشخص و ماهیتی اطلاع‌رسانی دارند و بیشتر برای تعامل با مشتریان قبلی طراحی شده‌اند. با در اختیار داشتن خط خدماتی پیامکی میتوانید هر ساعت از شبانه روز به مشتریان خود، حتی مشتریانی که در بلک لیست هستند، پیامک ارسال کنید. برای مثال وقتی در یک اپلیکیشن یا سایت ثبت‌نام می‌کنید و شمارهٔ همراه‌تان را وارد می‌کنید، یک پیامک حاوی نام کاربری یا رمز عبور برای شما می‌آید. هدف این پیامک اطلاع‌رسانی است و از خط خدماتی ارسال می‌شود. پیامک‌های واریز و برداشت پول از حساب بانکی، کد پیگیری، ارسال نام کاربری و رمز عبور، پاسخ‌گویی تیکت و پیگیری سفارش هم پیامک‌هایی هستند که از طریق خطوط خدماتی ارسال می‌شوند.

4- در صورتیکه نماینده معرفی شده یکی از صاحبین امضا نباشد، نامه رسمی معرفی نماینده بر روی سربرگ شرکت به همراه کارت ملی ارسال گردد

سرشماره های پیامکی اپراتور شاتل خدماتی هستند و در صورت تمایل میتوانید سرشماره تبلیغاتی با پیش شماره شاتل هم دریافت کنید.
برای دریافت خط خدماتی شاتل لازم نیست که حتما شخص حقوقی باشید. با اطلاعات حقیقی هم میتوانید از این اپراتور خط خدماتی دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی:

– برای خدماتی کردن خطوط نام فایل شماره مخاطبان و تصویر اسکن‌شدۀ فرم به نام شماره تلفن ایجاد و ارسال شود.

– صندوق‌های قرض‌الحسنه، شرکت‌های بورسی و… جهت درخواست خدماتی کردن خطوط ملزم به ارائۀ مجوز از بانک مرکزی هستند.

2- آگهی آخرین تغییرات هیئت مدیره که نام صاحبین امضا در آن قید شده باشد

3.ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان

– جریمه ۱۰ ریالی به‌ازای هر پیامک

3-پروانه کسب یا مجوز اینماد

4- تکمیل فرم تعهدنامه آسیاتک

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی:

خدماتی کردن خط پیامکی یک‌سری نکات دارد که حتماً باید بدانید. با ما همراه باشید تا شرایط خدماتی کردن خطوط را بخوانیم.

  • قسمت «موضوع و محتوای پیامک خدماتی» در فرم تعهدنامه، حتماً باید به‌صورت کامل و واضح کامل شود. به‌کاربردن عناوین کلی مانند اطلاع‌رسانی و… پذیرفته نخواهد بود. به‌عنوان مثال: اعلام کد پیگیری خرید، ارسال جزئیات خرید بلیط و… نمونه‌های صحیح هستند.
  • در قسمت «جامعۀ هدف» باید کاربران مورد نظر خود را برای دریافت پیامک خدماتی مشخص کنید. به‌عنوان مثال: مشتریان شرکت، کاربران سایت و… .
  • متقاضی خدماتی سازی خطوط باید سایت اختصاصی داشته باشد. ضروری است که نام کامل و صحیح شرکت، و حوزۀ فعالیت آن در سایت ذکر شده باشد.
  • متقاضی باید ایمیل سازمانی با دامنه اختصاصی سایت خود داشته باشد. توجه داشته باشید که ایمیل‌هایی مانند یاهو، جی‌میل و از این دست پذیرفته نخواهند شد.
  • متقاضی باید زمینه فعالیتی خود را به‌صورت دقیق مشخص کند.
  • متقاضی خدماتی کردن خط اختصاصی باید اصل فرم تعهدنامه را در سربرگ شرکت پرینت بگیرد. توجه داشته باشید که تداخل مطالب فرم با طراحی سربرگ شرکت ایرادی ندارد. این فرم کامل‌شده باید با مهر و امضاء در قالب فایل JPG و به‌همراه سفته به آسانک ارسال شود.
  • تبصره: متقاضی باید یک فقره سفتۀ ۱۰۰ میلیون ریالی (مطابق نمونه زیر) در وجه شرکت پیام‌افزار پیک‌آسا تهیه کرده، همراه با مهر و امضاء صاحبان امضای شرکت (مطابق روزنامه رسمی) به آسانک ارسال کند.
  • فهرست شماره‌های مخاطبان باید به‌صورت دوره‌ای پالایش شده، لیست جدید، پیرو فراخوان آسانک، به آسانک ارسال شود. مخاطبانی که از دریافت پیامک انصراف داده، یا دیگر از خدمات شرکت استفاده نمی‌کنند، باید از لیست شماره‌ها حذف شده، در ادامه مخاطبان جدید به فهرست مذکور افزوده شوند.
  • تبصره اول: لیست شماره‌ها فقط باید شامل شماره‌های اول باشند. شماره‌های تکراری نیز نباید در فهرست باشند.
  • تبصره دوم: فایل شماره‌های مخاطبان را در پنل آسانکی خودتان (منو «شماره‌های من»، تب «درخواست شماره خدماتی») به‌همراه تصویر فرم کامل‌شده و سفته ارسال کنید.

در تبدیل خط تبلیغاتی به خدماتی این نکات را حتماً مدنظر داشته باشید

3- کارت ملی یکی از صاحبین امضا.

– ارسال پیامک تبلیغاتی از خطوط خدماتی به مشترکان لیست سیاه:

5- قرارداد فعالسازی سرویس ویپ در آسیاتک

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی:

1- تصویر کارت ملی هوشمند (در صورت قدیمی بودن کارت ملی، تصویر رسید ثبت احوال کارت ملی نیز مورد نیاز است)

3-پروانه کسب

– در صورتی‌که کاربر به تعهدات خود در زمینه‌ی شماره‌های خدماتی عمل نکند، شماره وی از لیست سفید خارج شده، امکان درخواست مجدد وجود نخواهد داشت.

– اعمال شماره خدماتی بین دو هفته کاری تا یک ماه از زمان ارسال به اپراتور طول می‌کشد. پس از آن، پیامکی با شماره‌ی ۰۲۱۰۰۰۰۰۰ به شماره‌موبایل اعلام‌شده به‌عنوان موبایل نماینده در فرم ارسال خواهد شد تا اعمال شماره خدماتی را اعلام کند.

3- کارت ملی یکی از صاحبین امضا.

در تبدیل خط تبلیغاتی به خدماتی این نکات را حتماً مدنظر داشته باشید

سرشماره های پیامکی اپراتور آسیاتک پیش فرض خدماتی هستند و در صورت تمایل میتوانید سرشماره تبلیغاتی با پیش شماره آسیاتک هم دریافت کنید. برای دریافت خط خدماتی آسیاتک لازم نیست که حتما شخص حقوقی باشید. با اطلاعات حقیقی هم میتوانید از این اپراتور خط خدماتی دریافت کنید.

سرشماره خدماتی با پیش شماره 9000آسیاتک

سرشماره های پیامکی اپراتور آرین تل خدماتی هستند و در صورت تمایل میتوانید سرشماره تبلیغاتی با پیش شماره آرین تل هم دریافت کنید.
برای دریافت خط خدماتی آرین تل لازم نیست که حتما شخص حقوقی باشید. با اطلاعات حقیقی هم میتوانید از این اپراتور خط خدماتی دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی:

5- تکمیل فرم تعهدنامه آسیاتک

سرشماره خدماتی با پیش شماره 9101 و 9130 آسیاتک

2- تصویر شناسنامه

– علیرغم ارسال لیست مشترکان، درصورتی‌که مشترکی از دریافت هرگونه پیامک شکایت کرده باشد، ولی تمهیداتی در خصوص انصراف مشترک از دریافت پیامک دیده نشود، شماره از لیست سفید خارج شده، مسئولیت عواقب بعدی برعهده مالک شماره خواهد بود.

با توجه به این که استفاده از تلفن‌های همراه در جامعه بسیار فراگیر است، پیامک‌ها به راحتی به دست مشتریان می‌رسند و می‌توانند در هر زمان و مکانی مشاهده شوند.

2- آگهی آخرین تغییرات هیئت مدیره که نام صاحبین امضا در آن قید شده باشد

اپراتورها و نهادهای نظارتی ممکن است بر محتوای پیام‌هایی که از طریق خطوط خدماتی ارسال می‌شود، نظارت دقیقی داشته باشند. هرگونه ارسال پیام تبلیغاتی از خط خدماتی ممکن است منجر به تعلیق یا لغو خدمات شود.

2.7/5 – (71 امتیاز)

از خط پیامکی خدماتی برای ارسال پیام‌های اطلاعتی، یادآوری تاریخ‌های مهم، تسهیل تسویه حساب، اطلاع‌رسانی درباره تخفیف‌ها و رویدادها استفاده می‌شود. همچنین، برخی کسب‌وکارها از این خط برای پاسخ به سوالات متداول مشتریان و انجام نظرسنجی‌ها بهره می‌برند.

استفاده از خط پیامکی خدماتی اگرچه مزایای بسیاری برای ارتباطات غیرتبلیغاتی دارد، اما با چالش‌هایی نیز همراه است که باید به آن‌ها توجه داشت. در زیر به برخی از چالش‌های کلیدی مربوط به خطوط خدماتی اشاره می‌شود:

از آن‌جایی که ارسال پیامک به عنوان یکی از سریع‌ترین روش‌های ارتباطی شناخته می‌شود، مشتریان معمولاً در کمترین زمان ممکن به پیام‌های دریافتی پاسخ می‌دهند. این ابزار ارتباطی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به سرعت با مشتریان خود در ارتباط باشند و آنها را از خدمات یا تغییرات جدید مطلع کنند.

2- آگهی آخرین تغییرات هیئت مدیره که نام صاحبین امضا در آن قید شده باشد

– ۵۰ میلیون ریال جریمه

– خارج شدن شماره متخلف از حالت خدماتی برای همیشه

(لطفا نام و نام خانوادگی، کد ملی،شماره موبایل و آدرس ایمیل نماینده در نامه مذکور قید شود)

– درخواست‌هایی که موارد بالا در آنها رعایت نشده باشد مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها این است که خطوط خدماتی مجاز به ارسال پیام‌های تبلیغاتی نیستند. این مسئله می‌تواند برای کسب‌وکارهایی که به دنبال تبلیغ محصولات و خدمات خود هستند، محدودیت‌هایی ایجاد کند و نیاز به استفاده از خطوط تبلیغاتی به صورت جداگانه باشد.

در دنیای امروز، برقراری ارتباط سریع و موثر با مشتریان به یکی از اولویت‌های اصلی کسب‌وکارها تبدیل شده است. در این راستا، خط پیامکی خدماتی به عنوان ابزاری کلیدی، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا ارتباطات خود را بهبود بخشند، خدمات مشتری را ارتقا دهند و در نهایت فروش خود را افزایش دهند.در این مقاله، به بررسی مفهوم خط پیامکی خدماتی، مزایا، کاربردها، و چالش‌های آن می‌پردازیم و به بررسی تفاوت‌های آن با خط تبلیغاتی می‌پردازیم.

برای فعالسازی پنل پیامکی با پیش شماره های 9101 و 9130 نیاز است سرویس ویپ سرویس در آسیاتک ایجاد و فعال شده باشد.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی:

از طریق خطوط پیامکی خدماتی، کسب‌وکارها می‌توانند به صورت مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و نظرات و پیشنهادات آن‌ها را دریافت کنند. این نوع تعامل می‌تواند به بهبود خدمات و ارتقای وفاداری مشتریان کمک کند.

کنترل و نظارت شدید بر محتوا:

۲. دسترس‌پذیری بالا

5- مجوز صنفی شرکت

2- تصویر شناسنامه شخص حقیقی

6- قرارداد فعالسازی سرویس ویپ در آسیاتک

خط خدماتی تلفن ثابت با پیش شماره 21 و 26

محدودیت در ارسال پیام‌های تبلیغاتی:

1- تصویر کارت ملی هوشمند (در صورت قدیمی بودن کارت ملی، تصویر رسید ثبت احوال کارت ملی نیز مورد نیاز است)

3-پروانه کسب شخص حقیقی

– چنان‌چه کاربر برخلاف تعهدنامه، کاربری خطوط خود را از حالت تبلیغاتی به خدماتی تغییر داده، با سرشمارۀ خدماتی خود اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی نماید (هرگونه محتوای مغایر با تعهدنامه)، ضمن تغییر کاربری سرشماره، فرد مشمول پیگرد قانونی خواهد بود. جریمۀ تخلف خطوط خدماتی به‌شرح زیر است:

4-تکمیل فرم تعهدنامه آسیاتک

عدم توجه مشتریان: