ایجاد مزیت رقابتی؛ کسب موفقیتی ماندگار برای برند
در دنیای کسب و کار امروز رقابت بسیار شدید شده است؛ اما به هر حال همچنان روشهایی وجود دارد که به کمک آنها بتوان از رقبا متفاوت بود. بهعنوان مثال انتخاب یک لحن خاص و منحصربهفرد در متن تبلیغاتی برای جذب مشتری، یک مزیت رقابتی محسوب میشود که امروزه بسیاری از کسبوکارها سعی در اجرای آن دارند. اما کسبوکاری موفق است که خلاقیت را در این کار سرلوحه ایدههای خود قرار دهد. در ادامه راه و روشهایی را برای تمایز از رقبا به شما معرفی خواهیم کرد.
جذب مشتری با داستانی از برند و کسبوکار؛ شاهکلید موفقیت در ایجاد مزیت رقابتی
در نهایت مشتریان هستند که باید محصول یا خدمات شما را بپسندند؛ بنابراین بهتر است که درصد بیشتری از تمرکز و توجه خود را به مشتریان اختصاص دهید. اگر مشتری وجود نداشته باشد، کسب وکاری هم وجود نخواهد داشت. در نتیجه شناسایی نقاط ضعف رقیب بهتنهایی سازمان شما را از شرایط بحرانی نجات نمیدهد. این مورد به CRM شرکت و کسبوکارتان مرتبط است. اگر نمیدانید crm چیست و چه کاربردی برای کسبوکار دارد، پیشنهاد میکنیم، مقاله فراز اس ام اس را مطالعه کنید تا با این حوزه کاملا آشنا شوید.
با توجه و اهمیت به مشتریان، در مسیر ایجاد مزیت رقابتی کامروا شوید
در بیشتر مواقع ایجاد یک مزیت رقابتی و متفاوت بودن از رقبا، نیاز به استفاده از دانش و توانمندیهای تیم دارد. این نیاز در مواردی که میخواهید یک کار خارقالعاده و منحصربهفرد انجام دهید، بیشتر احساس میشود. دانش و نقاط قوت تیم، مشخص میکند که در چه بخشی از کسبکارتان تمرکز کرده و مزیت رقابتی ایجاد کنید؛ بنابراین وقتی به فکر اجرای یک تبلیغات دیجیتال با روشهای گوناگون هستید، در قدم اول روی نقطه قوت کسبوکارتان خوب فکر کنید.
مایکل پورتر (استاد تمام دانشگاه هاروارد) میگوید: مزیت رقابتی به معنای ویژگی یا ویژگیهایی است که باعث میشود یک کسب و کار بتواند بهتر از رقیبانش عمل کند. تصور کنید که یک کسبوکاری دارید که از رقبایی قدرتمند برخوردار است؛ اما هیچکدام محصولات خود را به شکل رایگان به مردم نمیرسانند. در اینجا حملونقل رایگان، مخاطبان را به خرید از شما ترغیب میکند. برای اینکه بهطوردقیقتر با مفهوم مزیت رقابتی آشنا شوید، ما این مقاله از فراز اس ام اس را به همین مبحث اختصاص دادهایم. به شما قول میدهیم که با مطالعه این مطلب رازهای ایجاد مزیت رقابتی را شناخته و به نحو احسن میتوانید آنها را در کسبوکارتان به کار گیرید.
مزیت رقابتی چیست؟ برگ برندهای برای تمایز از رقبا در کسبوکار
این روزها مردم علاوهبر توجه به نام و لوگو برند، به داستان برند نیز اهمیت بسیاری میدهند. در واقع افراد به دنبال داستان و قصهای هستند که پشت این طراحیها و لوگو برند نهفته است. افراد در تبلیغات شرکتها به دنبال داستانی هستند که ارزشهای خودشان را ببینند، بشنوند و تحت تاثیر قرار بگیرند.
رسیدن به اهداف برند، جلب مشتری وفادار و پیشی گرفتن از رقبا، آرزوی هر کسبکاری است. شما با ایجاد یک مزیت رقابتی اصولی و درست، میتوانید به همه این آرزوها در یک کسبوکار برسید. ایجاد مزیت رقابتی به شما کمک میکند که کسبوکار خود را به نامی معتبر و آشنا میان مشتریان و مخاطبان هدفتان تبدیل کنید. ما در این مقاله رازهایی برای ایجاد یک مزیت رقابتی و متفاوت بودن از رقبا را به شما معرفی کردیم. با شناسایی و بررسی این راه و روشها، قطعا کسبوکاری موفق خواهید داشت.
برای ایجاد مزیت رقابتی میتوانید از پنلهای تبلیغاتی فراز اس ام اس نیز بهره بگیرید. هر کدام از این پنلهای تبلیغاتی و پیامکی، ویژگیها و مزایای بسیاری دارند که با استفاده از آنها برندتان در نگاه مشتری، خاص و منحصربهفرد خواهد شد. چنانچه در مورد استفاده از این پنلها نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر دارید، با شماره 02171333036 تماس بگیرید.