هدف از تبلیغات گسترده برقراری ارتباط با گروه بزرگی از مخاطبان و جامعه است. کسبوکارها باتوجهبه نوع خدمات و محصولاتی که دارند، ممکن است از یک ابزار خاص برای تبلیغات گسترده استفاده کنند. هریک از این روشها و ابزار مزایای مختلفی برای کسبوکارها دارند. در ادامه به مهمترین مزایای تبلیغات بهصورت گسترده اشاره خواهیم کرد.
- افزایش فروش و سودآوری: با بهرهگیری از این مدل تبلیغات برندها و کسبوکارها این فرصت را خواهند داشت تا محصولات و خدمات خود را به تعداد بیشتری از مخاطبان معرفی کنند. درنتیجه میزان فروش و سودآوری افزایش مییابد.
- ایجاد و تقویت شناخت برند: بهکارگیری تبلیغات گسترده و نمایش تبلیغات متعدد در رسانههای مختلف منجربه شناخت و آگاهی بیشتر درباره یک برند، محصول یا خدمت میشود.
- ترویج و ارتقای آگاهی: با استفاده از تبلیغات از نوع گسترده میتوانید سهم بسزایی در ترویج و ارتقای آگاهی عمومی درباره مسائل اجتماعی، محیط زیست، بهداشت عمومی و دیگر موضوعات مهم داشته باشید. با این نوع تبلیغات میتوانید اطلاعات لازم را به جامعه منتقل کرده و افراد را به عملکرد بهتر و تغییر رفتار تشویق کنید.
- ارتباط و تعامل با مشتریان: استفاده از تبلیغات گسترده به برندها کمک میکند تا با مشتریان خود ارتباط و تعامل نزدیکتر و بهتری داشته باشند.
یکی از شبکههای اجتماعی که انجام تبلیغات گسترده از طریق آن محبوبیت و اثربخشی بالایی دارد، اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی در حالحاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد؛ بنابراین باتوجهبه تعداد بالای کاربران و قابلیتهای گسترده اینستاگرام برای تبلیغات، بسیاری از برندها و کسبوکارها از این پلتفرم برای ارتباط با مخاطبان و جذب مشتریان استفاده میکنند. از طریق تبلیغات گسترده اینستاگرامی کسبوکارتان بهصورت یکپارچه در فضای این شبکه معرفی خواهد شد. این تبلیغات توسط چند پیج و اینفلوئنسر بهطور همزمان انجام میشوند. با برنامهریزی دقیق و اجرای بهموقع نتیجه بسیار مطلوبی از تبلیغات گسترده از طریق اینستاگرام خواهید گرفت.
تبلیغات پیامکی انبوه؛ روشی مناسب برای تبلیغات گسترده
تنوع مدلهای تبلیغات گسترده موجب شده است تا ابزارهای مختلفی نیز برای اجرای این نوع از تبلیغات بهوجود بیاید. بیلبوردهای تبلیغاتی، پنل پیامکی، شبکههای اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام برخی از این ابزار هستند که در ادامه به نحوه بهرهگیری از این ابزار برای اجرای تبلیغات گسترده اشاره خواهیم کرد.
تبلیغات گسترده اینستاگرامی؛ تبلیغات در پلتفرمی با 1 میلیارد کاربر فعال
آشنایی با بهترین ابزارها برای تبلیغات گسترده
یکی از عوامل مهمی که منجربه کسب نتیجه مطلوب از تبلیغات گسترده اینستاگرامی میشود، تولید محتوای ارگانیک است. تبلیغات از طریق اینفلوئنسر، ایجاد پست و استوریهای ارگانیک، از انواع روشهای تبلیغات گسترده بهوسیله اینستاگرام است. در تعریف بازاریابی به زبان ساده باید گفت که هر تلاشی با هدف جلب نظر مشتری و افزایش فروش انجام میشود؛ بنابراین برای جلبتوجه مخاطبان در تبلیغات گسترده اینستاگرامی بهتر است از ویدیوها و تصاویر خلاقانه و باکیفیت، کپشنهای کوتاه و جذاب و محتوای کاربردی استفاده کنید. همچنین شناخت سلیقه مشتری در طراحی تبلیغات نقش موثری دارد.
تبلیغات گسترده تلویزیونی؛ انتخاب تبلیغات مناسب باتوجهبه نوع کسبوکار
انواع تبلیغات گسترده؛ روشهای موثر برای آشنایی مخاطبان با کسبوکارها
در این مقاله با تبلیغات گسترده و ابزارهای آن آشنا شدیم. هر کسبوکار برای انتخاب ابزار مناسب باید به حوزه کاری و گستردگی فعالیتهایش توجه کند. تنوع ابزارها در تبلیغات گسترده باعث میشود که این روش به نسبت بسیاری از روشهای تبلیغاتی و بازاریابی مقرونبهصرفهتر و سریعتر باشد. بهعنوان مثال اگر کسبوکار کوچکی دارید، بهجای تبلیغات پرهزینه بیلبوردی و تلویزیونی میتوانید از ابزار اینستاگرام و پنل پیامکی استفاده کنید. با تهیه پنل پیامکی فراز اس ام اس امکان ارسال پیامک انبوه و هدفمند به مخاطبان را خواهید داشت.