
بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1404
تبلیغات گسترده چیست و به چه روش هایی انجام می شود؟
هدف از تبلیغات گسترده برقراری ارتباط با گروه بزرگی از مخاطبان و جامعه است. کسب وکارها باتوجه به نوع خدمات و محصولاتی که دارند، ممکن است از یک ابزار خاص برای تبلیغات گسترده استفاده کنند. هریک از این روش ها و ابزار مزایای مختلفی برای کسب وکارها دارند. در ادامه به مهم ترین مزایای تبلیغات به صورت گسترده اشاره خواهیم کرد.
- افزایش فروش و سودآوری: با بهره گیری از این مدل تبلیغات برندها و کسب وکارها این فرصت را خواهند داشت تا محصولات و خدمات خود را به تعداد بیشتری از مخاطبان معرفی کنند. در نتیجه میزان فروش و سودآوری افزایش می یابد.
- ایجاد و تقویت شناخت برند: به کارگیری تبلیغات گسترده و نمایش تبلیغات متعدد در رسانه های مختلف منجر به شناخت و آگاهی بیشتر درباره یک برند، محصول یا خدمت می شود.
- ترویج و ارتقای آگاهی: با استفاده از تبلیغات از نوع گسترده می توانید سهم بسزایی در ترویج و ارتقای آگاهی عمومی درباره مسائل اجتماعی، محیط زیست، بهداشت عمومی و دیگر موضوعات مهم داشته باشید. با این نوع تبلیغات می توانید اطلاعات لازم را به جامعه منتقل کرده و افراد را به عملکرد بهتر و تغییر رفتار تشویق کنید.
- ارتباط و تعامل با مشتریان: استفاده از تبلیغات گسترده به برندها کمک می کند تا با مشتریان خود ارتباط و تعامل نزدیک تر و بهتری داشته باشند.
یکی از شبکه های اجتماعی که انجام تبلیغات گسترده از طریق آن محبوبیت و اثربخشی بالایی دارد، اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد؛ بنابراین با توجه به تعداد بالای کاربران و قابلیت های گسترده اینستاگرام برای تبلیغات، بسیاری از برندها و کسب و کارها از این پلتفرم برای ارتباط با مخاطبان و جذب مشتریان استفاده می کنند. از طریق تبلیغات گسترده اینستاگرامی کسب وکارتان به صورت یک پارچه در فضای این شبکه معرفی خواهد شد. این تبلیغات توسط چند پیج و اینفلوئنسر به طور هم زمان انجام می شوند. با برنامه ریزی دقیق و اجرای به موقع نتیجه بسیار مطلوبی از تبلیغات گسترده از طریق اینستاگرام خواهید گرفت.
تبلیغات پیامکی انبوه؛ روشی مناسب برای تبلیغات گسترده
تنوع مدل های تبلیغات گسترده موجب شده است تا ابزارهای مختلفی نیز برای اجرای این نوع از تبلیغات به وجود بیاید. بیلبوردهای تبلیغاتی، پنل پیامکی، شبکه های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام برخی از این ابزار هستند که در ادامه به نحوه بهره گیری از این ابزار برای اجرای تبلیغات گسترده اشاره خواهیم کرد.
تبلیغات گسترده اینستاگرامی؛ تبلیغات در پلتفرمی با 1 میلیارد کاربر فعال
آشنایی با بهترین ابزارها برای تبلیغات گسترده
یکی از عوامل مهمی که منجر به کسب نتیجه مطلوب از تبلیغات گسترده اینستاگرامی می شود، تولید محتوای ارگانیک است. تبلیغات از طریق اینفلوئنسر، ایجاد پست و استوری های ارگانیک، از انواع روش های تبلیغات گسترده به وسیله اینستاگرام است. در تعریف بازاریابی به زبان ساده باید گفت که هر تلاشی با هدف جلب نظر مشتری و افزایش فروش انجام می شود؛ بنابراین برای جلب توجه مخاطبان در تبلیغات گسترده اینستاگرامی بهتر است از ویدیوها و تصاویر خلاقانه و با کیفیت، کپشن های کوتاه و جذاب و محتوای کاربردی استفاده کنید. همچنین شناخت سلیقه مشتری در طراحی تبلیغات نقش موثری دارد.
تبلیغات گسترده تلویزیونی؛ انتخاب تبلیغات مناسب با توجه به نوع کسب وکار
انواع تبلیغات گسترده؛ روش های موثر برای آشنایی مخاطبان با کسب وکارها
در این مقاله با تبلیغات گسترده و ابزارهای آن آشنا شدیم. هر کسب وکار برای انتخاب ابزار مناسب باید به حوزه کاری و گستردگی فعالیت هایش توجه کند. تنوع ابزارها در تبلیغات گسترده باعث می شود که این روش به نسبت بسیاری از روش های تبلیغاتی و بازاریابی مقرون به صرفه تر و سریع تر باشد. به عنوان مثال اگر کسب وکار کوچکی دارید، به جای تبلیغات پرهزینه بیلبوردی و تلویزیونی می توانید از ابزار اینستاگرام و پنل پیامکی استفاده کنید. با تهیه پنل پیامکی فراز اس ام اس امکان ارسال پیامک انبوه و هدفمند به مخاطبان را خواهید داشت.