تبلیغات و بازاریابی پیامکی چیست؟ + تاثیر آن بر کسب و کار
با هدفگیری درست پیامک، شما فقط مشتریان واقعی خود را مخاطب قرار خواهید داد.
ارتباط دو طرفه
شما نه تنها به مشتریان پیامک ارسال میکنید، که میتوانید از آنها پیامک هم دریافت کنید.
اتوماسیون پیامکی
کسب و کار شما نیاز به فروش بیشتر دارد. برای این منظور باید:
- مشتریان فعلی را به برند خود وفادار نگه دارید. شاید برایتان جالب باشد بدانید آمارها نشان دادهاند که 40% از درآمد ثابت ماهیانۀ شما توسط مشتریان وفادارتان تامین میشود.
- همواره مشتریان جدیدی برای خود بدست آورید. بدون جذب مشتریان جدید، شما هیچوقت نمیتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید.
پیشنهادی وسوسهکننده به مشتری بدهید. مثلاً یک کوپن تخفیف برایش ارسال کنید.
خدمترسانی
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملیپیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
در نگاه کلی، پیامک دو کارکرد برای شما خواهد داشت، کارکرد تبلیغاتی و خدماتی. اما اگر دقیقتر شویم، میتوانیم کاربردهای مختلفی برای پیامک پیدا کنیم:
تبلیغات
هیچ چیزی نمی تواند بهتر از آمار جهانی مربوط به پیامک باشد. آماری که میتواند چشمهایتان را از تعجب گشاد کند و البته، نشان دهد که چرا پیامک واقعاً میتواند موثر باشد.
- 96% دارندگان گوشیهای هوشمند، از پیامک استفاده میکنند.
- یک فرد معمولی، روزی 150 بار به تلفن همراه خود نگاه میاندازد.
- 98% از پیامکهای ارسالی به ظرف همان 90 ثانیه اول خوانده میشوند.
- میانگین وصول کوپنهای پیامکی 20% است. این یعنی بعد از ارسال 100 کوپن تخفیف از طریق پیامک، به طور متوسط 20 نفر از آن استفاده خواهند کرد.
- نرخ مشارکت مخاطب با پیامک، 6 الی 8 برابر بیشتر از ایمیل تبلیغاتی است.
- پیامکهای تبلیغاتی که حاوی کوپنهای تخفیف هستند، 10 برابر بیشتر از کوپنهایی که از سایر روشها منتشر میشوند، مورد استفاده قرار میگیرند.
- 68% از مشتریان میخواهند پیشنهادات پیامکی دریافت کنند.
- با توجه به گزارشMAIL CHIMP، تنها 2/4% از تمامی ایمیلهای ارسالی منجر به کلیک بر روی لینک محتوا میشود، در حالیکه پیامک با نرخ کلیک 19% در این زمینه نیز پیشتاز است.
- 43% از مصرفکنندگان، از طریق پیامک با یک برند در ارتباط هستند.
- 22% از پیامکهای دریافتی به دوستان و آشنایان ارسال میشوند.
- حداقل 90% از کاربران تلفنهای همراه که شماره موبایل آنها در لیست بانک شماره برند محبوبشان قرار داشته، عنوان کردهاند که از امتیازات مادی و معنوی محسوسی در قالب پیامکهای دریافتی بهرهمند شدهاند.
یک مسابقه برگزار کنید تا برند شما بیشتر شناخته شود و فروش شما افزایش پیدا کند.
وب سرویس
خدمات متنوعی ارائه دهید. مثلاً اصالت یک کالا را بعد از دریافت کد آن تائید کنید.
نظرسنجی
میخواهیم ببینیم که آیا بازاریابی پیامکی واقعاً میتواند تاثیری در کسب و کارتان داشته باشد یا نه؟
بر خلاف روشهای سنتی (مثل تبلیغ در تلویزیون)، شما به آمار دقیق پیامکهای ارسالی خود دسترسی دارید.
پیامک چه کارکردهایی برای کسب و کارها دارد؟
چرا پیامک یک ابزار ارتباطی موثر است؟
بازاریابی پیامکی چیست؟
اتصال پیامک به نرم افزار و وبسایت و فروشگاه اینترنتی به کمک وب سرویس اس ام اس به سادگی انجام می گیرد.
آمار مربوط به بازاریابی پیامکی
اخبار، اطلاعات و هشدارها را به سرعت به دست مشتریان خود برسانید. حتی میتوانید.
ارائه پیشنهاد
تبلیغ شما در کسری از ثانیه ارسال و معمولاً همان لحظه توسط مخاطبان دیده میشود.
تبلیغات هدفمند
ارسال هر پیامک تنها چند ریال هزینه دارد و ارسالهای شما میتوانند دهها برابر بازگشت خواهند داشت.
امکان ارزیابی نتایج
شکی نیست که استفاده از پیامک برای ارتباط با مشتریان، یک امر حیاتی برای بسیاری از کسب و کارها (به خصوص کسب و کارهای خدماتی) است. اما چه چیزی باعث شده پیامک تا این حد در تجارت اهمیّت داشته باشد؟ بیایید با هم، دلیل این موضوع را بفهمیم:
ارتباط مستقیم
به کمک سامانه پیامکی میتوانید خدمترسانی اتوماتیک پیامکی راه بیندازید.
هزینه ارسال پایین
با پیامک، شما بدون واسطه به شخصیترین ابزار ارتباطی افراد، یعنی تلفن آنها دسترسی دارید.
سطح پوشش بالا
امروزه دیگر، همه گوشی همراه دارند و شما میتوانید با تمام جامعه در ارتباط باشید.
ارسال پیامک در لحظه
از مشتریان بخواهید در مورد کیفیت محصولات و خدمات شما یا … نظر بدهند.
مسابقه
با پیامک میتوانید محصولات و خدمات خود را تبلیغ و برند خود را به مخاطبها معرفی کنید.
اطلاعرسانی
بازاریابی پیامکی راهکاری است که میتواند در هر دو مورد به شما کمک کند. با پیروی از اصول درست، پیامک میتواند به یکی از سادهترین، موثرترین و البته، کمهزینهترین روشهای بازاریابی شما تبدیل شود.