به زبان سادهتر میتوانید پرسونای مخاطب ایدهآل برای کسب و کارتان را هدفگیری کنید. بسته به اینکه کاربران با لپتاپ، تبلت و یا گوشی در حال گشتن در اینترنت هستند، تبلیغات موردنظر آنها هم تغییر میکند. مثلا میتوانید تعیین کنید تبلیغ شما فقط به کسانی نمایش داده شود که با تبلت در اینترنت میچرخند. مثلا اگر شارژر تبلت میفروشید میتوانید تبلیغاتتان را فقط به کاربران تبلت محدود کنید.
مزایای انواع سایت تبلیغات هدفمند
به جای قرار دادن یک تبلیغ عمومی در هر نقطه از سايت، یک تبلیغ هدفمند به صورت استراتژیک قرار می گیرد تا بر اساس رفتار مشتریان گذشته و سایر داده ها به مخاطبان مشخصی دست یابد. در عصر دیجیتال مارکتینگ امروزی، مشتریان به قدری به دیدن تبلیغات در طول روز عادت کرده اند که اغلب به طور کامل تبلیغات را مشاهده نخواهند کرد. به همین دلیل، برندها باید استراتژیهای بازاریابی را توسعه دهند تا مشتری را با محتوای شخصی سازیشده و پیامهایی که منعکسکننده درک خواستههای مصرفکننده در ارتباط با یک محصول خاص هستند، برسی کنند.
تمام این مزایای اشاره شده باعث شد که تبلیغات هدفمند اینترنتی به یکی از تاکتیکهای محبوب برای رشد کسب و کارهای آنلاین و غیر آنلاین تبدیل شود. در دنیای امروز، شبکههای اجتماعی به یکی از بسترهای اصلی تبلیغاتی تبدیل شده است که توانسته در جذب مشتری، برندسازی و افزایش فروش بسیار موفق عمل کند. وقتی تبلیغات را در این بستر به صورت هدفمند اجرا کرد، بدون شک این تبلیغات، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. پلتفرمهای تبلیغاتی دادههای خود از کاربران را از چند منبع و روش مختلف جمعآوری میکنند که روش رایج آن، استفاده از کوکیهای وبسایتهایی است که کاربران به آنها سر میزنند. کوکیها فایلهای بسیار کوچکی هستند که اطلاعاتی از عملکرد شما در سایتها و مرورگرها را در خود ذخیره کرده و به سرویسهایی مثل شبکههای تبلیغاتی ارسال میکنند. منبع دیگر جمعآوری دادهها، موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی هستند که در ایران کمتر استفاده میشود و مباحث پیچیده و گستردهای را شامل میشود.
- از این مقاله نتیجه میگیریم که از 40 نوع تبلیغات مختلف برای جذب مشتریان استفاده کنیم و میخواهید نتیجه سریع بگیرید از تبلیغات محیطی استفاده کنید که مردم بیان و عکس بگیرند و در کل شبکههای اجتماعی سریع وایرال شوید.
- کسب و کارهایی مثل رستورانها، مطب پزشکان، آموزشگاهها و … را میتوان در این ارتباط مثال زد که هدفگذاری جغرافیایی تبلیغات در مدت زمان کوتاه، مشتریان زیادی را برای آنها جذب خواهد کرد.
- تبلیغ به شما کمک میکند تا در مسیر صحیح با هزینه کاملاً مشخص و برآورد شده بتوانید سریعتر، سادهتر و کم هزینهتر به قلههای موفقیت و کسب سود از فروش دست پیدا کنید.
- گرچه بحثی در مورد اخلاق جمع آوری و استفاده از داده های شخصی برای اهداف تبلیغاتی وجود دارد، تبلیغات هدفمند کارایی خود را به عنوان یک کانال بازاریابی ثابت کرده اند.
به عنوان مثال، نمایه فیسبوک هر شخص شامل اطلاعات بیوگرافی خاصی است که تبلیغکنندگان دوست دارند بدانند. مثلاً یک پروفایل مربوط به کاربر زنی جوان و تحصیل کرده آموزشگاه هنر است که در یک شهر بزرگ زندگی میکند. علاوه بر آن، توسط موتورهای جستجو دیگری مانند بینگ نیز انجام شده و نرخ تبدیل مناسبی را ثبت کرده اند. قیف بازاریابی قیف بازاریابی مجموعه ای از مراحل برای هدایت مشتریان بالقوه است یعنی ما آنها را وارد یک سفر جذاب میکنیم. اینکه چه نقشه تبلیغاتی را در پیش بگیریم همه به میزان هزینه ها رابطه مستقیم دارد.
سایر تبلیغات هدفمند
بهاینترتیب مجله خبری ارسال پیامک 24 همیشه نسبت به دریافت پیامهای بعدی مشتاق خواهند بود. براساس آمار کسبوکارهایی که از بازاریابی پیامکی استفاده کردهاند، 40 درصد از سود خود را مدیون مشتریان ثابتشان هستند. استوری اینستاگرام بخش پربازدیدی محسوب میشود که روزانه افراد بسیاری با آن درگیر میشوند. به دلیل جذابیتهایی که میتوان به محتوای استوری افزود و مهمتر از همه لینک وبسایت خدمات یا محصولاتتان، این مدل بسیار بازخوردهای خوبی در تبلیغات هدفمند اینستاگرام برای شما خواهد داشت. استوریها با اینکه ماندگاری 24 ساعته در پیج مورد نظر دارند ولی تاثیر طولانیمدتی در ذهن مخاطب ایجاد میکنند؛ اکثر اینفلوئنسرها به این شیوه تبلیغ میکنند؛ بنابراین این مدل از تبلیغات را حتماً مدنظر داشته باشید. در پلتفرم جریان کمپینهای استوری-بازدیدی میتواند مخاطبان بسیاری را به سمت برند شما جذب کند.