اگر از این شکستها و اشتباهات بهصورت صحیح و درست درس بگیرید و در کمپینهای جدیدتان استفاده کنید، بسیار هدفمندتر خواهید بود و در مسیر درست رسیدن به خواستههایتان قرار میگیرید. مثال بالا برای درک اهمیت هدف و هدفگذاری کافی است و فکر نمیکنم که نیازی به توضیح بیشتر باشد؛ اما هدفگذاری خود یک مهارت مهم است که هر انسان عادی اعم از بازاریاب و… باید برای رسیدن به خواستههایش بلد باشد. منبع باید علاوه بر معنادار بودن برای مخاطب از نظر ظاهری و فیزیکی جذاب بوده و مرتبط با فعالیت های شما باشد. بنابر یک تئوری رفتار انسان، مانند الاکلنگ است اما الاکلنگی از ترس و نیاز.
- وقتیکه از تبلیغات هدفمند استفاده کنید بهسادگی میتوانید خودتان را بهصورت صحیح به مخاطبان هدفتان معرفی کنید و تصمیمگیریهای سخت را به بهترین شیوه به سرانجام برسانید.
- به زبان سادهتر میتوانید پرسونای مخاطب ایدهآل برای کسب و کارتان را هدفگیری کنید.
- براساس آمار کسبوکارهایی که از بازاریابی پیامکی استفاده کردهاند، 40 درصد از سود خود را مدیون مشتریان ثابتشان هستند.
هدفگیری زمانی هم در حقیقت همان زمانی است که شما تعیین میکنید که تبلیغ شما نمایش داده شود. مثلا اگر محصولات هنری میفروشید ممکن است حدس بزنید که کاربران شما اکثرا آخر شب تا صبح خرید میکنند و میتوانید تعیین کنید که تبلیغ شما صرفا در این زمانها نمایش داده شود. در تبلیغات هوشمند، هوش مصنوعی با توجه به دیتایی که جمعآوری میکند بهترین زمان برای نمایش اپلیکیشن و یا بازی شما را تعیین میکند و از این جهت تبلیغ شما در بهترین زمان ممکن به کاربران موردنظر شما نمایش داده میشود. وقتیکه از تبلیغات هدفمند استفاده کنید بهسادگی میتوانید خودتان را بهصورت صحیح به مخاطبان هدفتان معرفی کنید و تصمیمگیریهای سخت را به بهترین شیوه به سرانجام برسانید. این نوع تبلیغات به شما کمک میکند تا با کمترین هزینه ممکن، بیشترین بازدهی را دریافت کنید و از هدر رفتن منابعتان بهصورت فوقالعادهای جلوگیری کنید. در مجموع؛ بسیاری از شرکت ها (کوچک، متوسط و بزرگ)، پول زیادی را صرف تلاش برای رساندن پیام های خود و رشد کسب و کار خود میکنند.
تبلیغات هدفمند چیست؟
اگر کارهای خودتان را بهصورت دقیق برنامهریزی نکنید هرگز به موفقیتی دست نخواهید یافت. در فضای تبلیغات و بازاریابی رقیبان شما بهشدت در حال تلاش برای به دست آوردن مشتریان بالقوه شما هستند و چیزی که میتواند یک تمایز بزرگ بین شما و آنان ایجاد کند همین برنامهریزیهایی است که انجام میدهید. برای آن که بتوانید در تبلیغات های آینده خود به موفقیت های بیشتری برسید باید از تجربه های کمپین ها و کارهای قبلی خود استفاده کنید و با تحلیل و بررسی آن ها مخاطبان هدف بیشتری را مورد پوشش قرار دهید. با بررسی کمپین های قبلی، شما می توانید رفتار مشتریان خود را بررسی کنید تا در برنامه های آینده با توجه به موارد واقعی تر، به سراغ هر کدام از آن ها بروید.
پر امتیازترین محصولات
گرچه بحثی در مورد اخلاق مجله خبری ارسال پیامک 24 و استفاده از داده های شخصی برای اهداف تبلیغاتی وجود دارد، تبلیغات هدفمند کارایی خود را به عنوان یک کانال بازاریابی ثابت کرده اند. در این مقاله، با این ابزار بیشتر آشنا می شویم و تاکتیکهای اصلی و نمونه های موفق کمپینهای تبلیغاتی هدفمند را بررسی میکنیم. به دست آوردن مشتریان جدید اغلب هدف اصلی راه اندازی کمپین های تبلیغاتی هدفمند است.
به همین دلیل معمولاً برندها از تبلیغات هدفگذاری شده برای تبلیغ محصولاتی که کاربران از سایت برند دیدن کردند، استفاده میکنند. این روش که ریتارگتینگ هم نامیده میشود، میتواند به افزایش احتمال خرید توسط مشتری بالقوهای که سایت شما را ترک کرده، منجر شود. ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از ارزانترین روشهای بازاریابی محسوب میشود. با استفاده از تبلیغات هدفمند پیامکی میتوانید شخصی که یکبار از شما خرید کرده است را به مشتری دائم و وفادار تبدیل کنید. برای انجام این کار باید متن پیامک خود را بهگونهای بنویسید که برای مشتریان جذاب باشد.