البته دقت کنید هر تبلیغاتی باعث افزایش در فروش نمیشود؛ به همین دلیل است که تاکید داریم فروش هدفمند محصولات به تبلیغ هدفمند محصول بستگی دارد. در زمانهای قدیم مثل دهه 1990، بهترین راه بازاریابی یک محصول در تلویزیون، رادیو یا بیلبوردهای بزرگراهها بود. تبلیغات هدفمند سال بعد آغاز شد، اما سال 2006 بود که پلتفرمهای رسانههای اجتماعی ناگهان از دادههای انبوه بهره بردند و تبلیغات هدفمند را وارد جریان اصلی بازاریابی کردند. امروزه قسمت بزرگی از 455 میلیارد دلاری که سالانه توسط بازاریابان دیجیتال در سراسر جهان خرج میشود به رسانههای اجتماعی تعلق دارد.
- بهعنوانمثال اگر هدف شما از تبلیغات افزایش فروشتان باشد، نرخ تبدیل میتواند یکی از KPI هایتان باشد زیرا هر چقدر میزان نرخ تبدیلتان بالاتر برود، شما به هدف اصلیتان یعنی افزایش فروش نزدیکتر شدهاید.
- باید بدانیم که جامعه هدف ما چه کسانی هستند، بازه سنی آنان چقدر است، جنسیت، درآمد، شغل و تحصیلات، میزان مصرف، خرید آنلاین یا آفلاین، وفاداری مشتری و …
- شبکه های اجتماعی اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، عقاید، ترجیحات و غیره شما را ذخیره می کنند.
- از دیگر مزایای تبلیغات محیطی میتوان به استفاده برای هدفگیری مشتری در مراکز تصمیمگیری، آگاهیرسانی نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار، معرفی بهتر و بیشتر یک برند به مشتریان و … اشاره نمود.
- یا مثلا اگر سابقه جستجوی شما در یک موتور جستجو مانند گوگل حاوی عباراتی مانند بررسی گوشیهای هوشمند یا آخرین فناوری تلفن همراه باشد، ممکن است برای شما تبلیغاتی برای گوشیهای هوشمند جدید ارسال کنند.
- تبلیغات روش های مختلف و متفاوتی دارد که هرکدام به شکلی به معرفی برند، محصول یا خدمات میپردازند.
برای مثال فرض کنید که شما برگزارکننده مجله خبری ارسال پیامک 24گاه مبلمان هستید، برای دعوت از فعالان این حوزه میتوانید از پنل پیامکی برای ارسال پیامک به صنف موردنظرتان کمک بگیرید. اگر تبلیغات یک سايت عمومی یا ضعیف باشد، مشتریان متوجه اين موضوع خواهند شد. پر کردن مرورگر مشتری با تبلیغاتی که علایق آنها را بیان نمی کند یا چیزی را که بطور شخصي مرتبط نشده است، فقط به درک و شهرت یک سايت در بین مصرف کنندگان لطمه می زند. برعکس، سايت ها می توانند شهرت خود را با ارائه تبلیغات هدفمند و محتوای ارزشمند به مخاطبانی که احتمالاً از آنها قدردانی می کنند، بهبود بخشند. این امر به تقویت شناخت مشتریان با ارزش و ایجاد بهترين سايت تبليغات هدفمند کمک می کند.
کوکی قطعه کوچکی از کد است که به شبکههای تبلیغاتی و سایتها امکان میدهد اطلاعاتی را که شخص مشاهده کرده به اشتراک بگذارند. آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ امروزه به دلیل رشد تبلیغات و بازاریابی در بستر اینترنت و فضای آنلاین شرکتهای بسیاری در قالب آژانس دیجیتا… شخصیسازی خریدهای تکراری را افزایش میدهد، بهطوریکه ۴۴ درصد از مشتریان با شخصیسازی تبلیغات به خریداران تکراری تبدیل میشوند. در تبلیغات هدفمند، معیارهای تقسیم بندی بازار شامل موارد زیر است که باعث دقیق تر شدن مخاطبین هدف شما میگردد. تبلیغات هدفمند نوعی از تبلیغات آنلاین است که بر ویژگی های خاص، منافع و ترجیحات مصرف کننده متمرکز است.
راز افزایش فروش با تبلیغ هدفمند محصولات
با این حال، شش مرحله کلی وجود دارد که امروزه می توانید برای ایجاد بهترين سايت تبليغات هدفمند از ابتدا تا انتها انجام دهید. شبکه های تبلیغاتی در موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که مخاطبان خود را از طریق هدف گذاری مشابه گسترش دهید. این ویژگی مخاطبان سفارشی شما را منعکس میکند و به کاربرانی با همان ویژگیهای تعیینکننده ارائه میکند. به این ترتیب، می توانید تعداد بالقوه های امیدوار کننده ای را که هدف قرار می دهید افزایش دهید. در اجرای کمپین تبلیغاتی و در تمام مراحل آن شما میتوانید از مشاوره و راهنمایی همکاران ما در جریان بهرهمند شوید.
تبلیغات کمک به برندسازی
هدف گذاری جغرافیایی شامل ارائه تبلیغات به یک بازار خاص بر اساس موقعیت جغرافیایی خریداران بالقوه است. با توجه به موقعیتهای جهانی، یک شهر، ایالت یا کشور اغلب میتواند بازار خاصی برای برخی از محصولات یا خدمات در یک زمان خاص باشد. تبلیغ هدفمند در موتور جستجو (تبلیغ در گوگل) یکی از روش های محبوب تبلیغاتی به شمار میرود. این شیوه از سابقه یا History مرورگر شما استفاده کرده تا آگهی های مرتبط با علایق شما را نمایش دهد.