برای به دست آوردن نتایج مطلوب برای کمپین های تبلیغاتی هدفمند خود، باید از طریق آزمون و خطا یاد بگیرید. با پیروی از نکاتی که برای شما انتخاب کردهایم، می توانید روند را تسریع کنید و برخی از اشتباهات را حذف کنید. جریان برحسب نوع کمپین (بازدیدی یا تعرفهای) و نوع محتوای آن (پست یا استوری) به شما گزارشی ارائه میدهد. مثلاً تعداد تعامل، تعداد بازدید، نرخ تعامل و تعداد کلیک روی لینک، مواردی هستند که برای یک کمپین بازدیدی-استوری گزارش میشود.
ایده سایت تبلیغات آگهی
مجله خبری ارسال پیامک 24 کیوردهای مورد جستجو و عادتهای کاربران را تجزیهوتحلیل میکنند تا از این دادهها برای نمایش تبلیغات پولی در صفحه نتایج موتور جستجو استفاده کنند. پلتفرمهای تبلیغاتی میتوانند دادهها را از منابع مختلف جمعآوری کنند. رایجترین آنها کوکیها در وبسایتهایی هستند که شما مرور کردهاید. کوکیها فایلهای کوچکی هستند که اطلاعات مربوط به اقدامات یا خریدهای شما در محل را ذخیره میکنند.
- بنابراین اگر میخواهید در مورد آن بدانید و برای کسب و کار خود بکار ببرید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.
- این مدل تبلیغ که اصطلاحا ژئوتارگتینگ نامیده میشود خیلی ساده و در عین حال کاربردی است و بیشتر به درد کسب و کارهای محلی میخورد.
- ابتدا لازم است در مورد محصول و یا خدماتی که قصد انجام تبلیغ در مورد آن را دارید اطلاعات کافی کسب کنید.
- تبلیغات اینترنتی شامل انواع تبلیغات ویدئویی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات در گوگل، تبلیغات آگهی گزارش، تبلیغات بنری در سایتها و… میشود.
- اگر تبلیغات یک برند عمومی یا ضعیف باشد، کارایی زیادی برای یک برند به همراه نخواهد داشت.
چون شما میتوانید مخاطبان ایدهآلتان را هدفگذاری کنید و روی آنها تمرکز کنید. مثلا اگر لوازم کوهنوردی میفروشید میتوانید کاربرانی را تارگت کنید که به کوه و طبیعتگردی علاقه دارند و در نتیجه بیشتر در دیدرس این مخاطبان باشید. مثلا کلیدواژههایی که شما در گوگل جستجو میکنید کاملا روی تبلیغاتی که در یوتیوب و یا جاهای دیگر میبینید تاثیر میگذارند یا حتی سایتهایی که بازدید میکنید و محصولاتی که چک میکنید. تبلیغات هدفمند نوعی از تبلیغات شخصیسازی شده است که دیتای رفتاری هم شامل آنها میشود.
این مدل تبلیغات که بهصورت پست اینستاگرامی است میتواند از نوع عکس یا ویدیو باشد. عاملی که باعث بیشتر دیده شدن پستها میشود، جذابیت و منحصربهفرد بودن آنهاست که بتواند توجه مخاطب را در نگاه اول جلب کند. پستهای تبلیغاتی در پیجهای میزبان، یک منبع بیپایان از مشتری است که میتواند روزانه افراد بسیاری را به برند شما جذب کند. شما میتوانید از اینفلوئنسرهایی که در جامعه تبدیل به چهرههای مشهور و محبوب شدهاند جهت تبلیغ هدفمند محصول خود کمک بگیرید. با این کار طرفداران آنها به واسطه اعتمادی که به اینفلوئنسر خود دارند به راحتی از شما خرید خواهند کرد. مثلا برای کاربران انگلیسیزبان تبلیغ انگلیسی بگذارید و برای فارسیزبانها از تبلیغات فارسی استفاده کنید، حتی میتوانید لحن و تصاویر تبلیغتان را برای سگمنتهای مختلف مخاطبان شخصیسازی کنید.
توضیحات نحوه اجرا شدن تبلیغات هدفمند در 3 مرحله
رایج ترین آنها کوکی ها در وب سایت هایی هستند که شما مرور کرده اید. کوکی ها فایل های کوچکی هستند که اطلاعات مربوط به اقدامات یا خریدهای شما در محل را ذخیره می کنند و آنها را به CRM یا خدمات شخص ثالث منتقل می کنند. با توجه به ماهیت تبلیغات بازدیدی و فرآیند اجرای آن، این نوع تبلیغات برای بیزنسهایی مناسب خواهد بود که هدف آنها از تبلیغات، دیده شدن و آگاهی از برند است و مخاطبانشان هم عموم افراد جامعه هستند. اما برای دستیابی به این مهم باید یکسری روشها و اصول را بلد باشیم تا بتوانیم استراتژی تبلیغات هدفمند خودمان را برنامهریزی کنیم تا بیشترین بازدهی ممکن را برای ما داشته باشند.
هدف از تبلیغات چیست؟