تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک یا تبلیغ PPC (pay per click) مدلی از تبلیغات دیجیتال است که در آن بازاریابان به ازای هر باری که کاربران روی تبلیغات آنها کلیک کنند، هزینه میپردازند. امکان برگزاری چنین مدل تبلیغاتی در گوگل، بینگ، لینکدین، توییتر، پینترست یا فیس بوک وجود دارد و بازاریابان میتوانند از این طریق، تبلیغات خود را به افرادی که در جستجوی عبارات مرتبط با محصولات یا خدمات هستند، نشان دهند.
بازاریابی وابسته یکی از قدیمیترین اشکال بازاریابی است و اینترنت جان تازهای به این مدل مارکتینگ بخشیده است. با بازاریابی وابسته، اینفلوئنسرها محصولات دیگران را تبلیغ میکنند و هر بار که فروشی انجام شده یا لید معرفی میشود، کمیسیون میگیرند. بسیاری از شرکتهای معروف مانند آمازون برنامههای وابسته دارند که میلیونها دلار در ماه به وب سایتهایی که محصولات آنها را میفروشند، پرداخت میکنند.
7- بازاریابی ویدئویی یا ویدیو مارکتینگ در کسب و کار
یکی دیگر از ابزارهای در دسترس برای تبلیغات دیجیتال، اس ام اس مارکتینگ است. در این مدل بازاریابی، شرکتها و سازمانهای غیرانتفاعی آخرین آگهیهای تبلیغاتی خود یا فرصتهایی مانند تخفیفها را به مشتریان بالقوه پیامک میکنند. اثربخشی این نوع بازاریابی به اندازهای بالاست که حتی در موارد مهمی مانند انتخابات، نامزدهای سیاسی از کمپینهای پیام کوتاه برای انتشار اطلاعات استفاده میکنند.
بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از موثرترین کانالهای تبلیغات دیجیتال است. این نوع بازاریابی به شرکتها این امکان را میدهد که با مشتریان بالقوه و هر کسی که به برند آنها علاقهمند است، در تماس باشند. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از سایر کانالهای بازاریابی دیجیتال برای افزودن لیدها به لیست ایمیلهای خود استفاده کرده و سپس از طریق ایمیل مارکتینگ، قیفهای جذب مشتری ایجاد میکنند تا این لیدها را به مشتری تبدیل کنند. در زمانهایی که امکان استفاده از وب سرویس برای ارسال پیام کوتاه به خارج از کشور وجود ندارد، ایمیل مارکتینگ جایگزین خوبی به شمار میآید.
5- کاربرد شبکههای اجتماعی در کسب و کار
اس ام اس مارکتینگ یکی از سریعترین راهکارها برای شناساندن شما به مشتریانی است که به احتمال زیاد جامعه هدف شما هستند. ضمن اینکه اجرای کمپینهای تبلیغاتی با استفاده از ارسال پیامک انبوه، چندان هزینهبر نیست و چند برابر هزینه پرداخت شده در اکثر موارد به شرکت برمیگردد.
تبلیغات دیجیتال با پلتفرمهای ارسال پیامک انبوه در فراز اس ام اس
هدف اصلی کمپینهای بازاریابی در رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام شناساندن برند و ایجاد اعتماد در مشتریان بالقوه است. هر چه زمان بیشتری را به برقراری ارتباط با مشتریان در فضای مجازی اختصاص دهید، میتوانید از این شبکهها لید بگیرید یا حتی از آنها به عنوان یک کانال بازاریابی یا فروش مستقیم استفاده کنید. برای موفقیت در این راه مهم است که بدانیم چگونه لینک اینستاگرام خود را برای دیگران بفرستیم. پستها و توییتهای تبلیغاتی دو نمونه از بازاریابی شبکههای اجتماعی هستند. مثال دیگری از ترکیب دو نوع تبلیغات دیجیتال این است که لینک پستها را با ارسال پیامک برای افراد بفرستید.
6- بازاریابی وابسته چیست؟
دیجیتال مارکتینگ با ظهور اینترنت در دهه 1990 رایج شد و به استفاده از کانالهای دیجیتال برای بازاریابی محصولات و خدمات به منظور دستیابی به مشتریان اشاره دارد. این نوع بازاریابی شامل استفاده از وب سایتها، دستگاههای تلفن همراه، رسانههای اجتماعی، موتورهای جستجو و سایر پلتفرمهای مشابه است. برای مثال به منظور بازاریابی و مورد هدف قرار دادن تلفنهای همراه مشتریان بالقوه میتوان از سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کرد.
هدف بازاریابی محتوایی دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق تولید محتوای متنی یا تصویری است. محتوا معمولا در یک وب سایت منتشر شده و سپس از طریق رسانههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یا حتی کمپینهای پرداخت به ازای کلیک تبلیغ میشود. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگها، کتابهای الکترونیکی، دورههای آنلاین، اینفوگرافیکها، پادکستها و وبینارها هستند.
4- ایمیل مارکتینگ در تبلیغات دیجیتال چیست؟
بسته به کسب و کارتان میتوانید یک یا چند مورد را برای تبلیغات دیجیتال برندتان در نظر داشته باشید. برای مثال، برخی شرکتها با ارسال پیامک انبوه درباره محتوای تولید شده در بلاگشان اطلاعرسانی میکنند و به این ترتیب، با یک تیر دو نشانِ اس ام اس مارکتینگ و بازاریابی محتوایی را میزنند.
1- بازاریابی و تبلیغات دیجیتال در وب سایت
یوتیوب یکی از محبوبترین موتورهای جستجو در جهان است. بسیاری از کاربران قبل از تصمیم گیری برای خرید، برای یادگیری چیزی یا مطالعه نظرات دیگران به یوتیوب مراجعه میکنند. با این حال میتوان از پلتفرمهای مختلفی از جمله ویدیوهای فیس بوک، اینستاگرام و حتی TikTok برای اجرای کمپینهای بازاریابی ویدئویی استفاده کرد. بیشترین موفقیت از آن کسانی است که ویدیو مارکتینگ را با تبلیغات دیجیتال دیگر مانند سئو، بازاریابی محتوایی و کمپینهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی ادغام میکنند.
8- اس ام اس مارکتینگ؛ یکی از موثرترین انواع تبلیغات دیجیتال
یک وب سایت مرکز تمام فعالیتهای بازاریابی دیجیتال است و به تنهایی کانال بسیار قدرتمندی برای تبلیغات دیجیتال و زمینهای برای اجرای انواع کمپینهای بازاریابی آنلاین محسوب میشود. وب سایت باید برند، محصول و خدمات شما را به شیوهای واضح و به یاد ماندنی در معرض دید مخاطب قرار دهد. نکته مهم دیگر اینکه وب سایتها باید سرعت لود بالایی داشته و کاربر پسند باشند؛ در غیر این صورت، طولی نمیکشد که مشتریان قید بازدید آنلاین از فروشگاه شما را میزنند و وب سایتتان بلااستفاده میماند.
2- تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک؛ تبلیغات کلیکی چیست؟
در این مقاله توضیح دادیم که تبلیغات دیجیتال چیست و همچنین 8 تا از محبوبترین روشهای بازاریابی دیجیتال را معرفی کردیم. شما میتوانید هر کدام از روشهای تبلیغات دیجیتال را با اس ام اس مارکتینگ ترکیب و به این ترتیب، اثربخشی کمپینها را چند برابر کنید. در پایان از شما دعوت میکنیم هر سوالی درباره تبلیغات دیجیتال دارید، در بخش نظرات این مقاله با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی فراز اس ام اس به اشتراک بگذارید.