یادآور پیامکی نوعی پیام خودکار است که میتواند موعد رسیدن رویدادهای مهم، قرارهای ملاقات و زمان پرداخت اقساط را به مشتریان و کاربران اطلاع دهد. یک یادآور مناسب میتواند به مشتریان کمک کند که چنین مواردی را فراموش نکنند. بنابراین تنها یک پیام یادآوری ساده میتواند از مشکلات پیش روی مشتریان و صاحبان کسبوکار جلوگیری کند.
۸۶ درصد از بازاریابان رویداد معتقدند که فناوری، از جمله یادآوری پیامکی، میتواند تأثیر مثبت زیادی بر موفقیت رویدادهای آنها داشته باشد. پس چرا به عنوان صاحب یک کسبوکار شما نباید از این فرآیند سود ببرید؟ در اینجا چند نمونه یادآوری پیامکی را برای آگاهی از رویدادها با شما به اشتراک میگذاریم.
- دوست خوبم سلام. از شرکت کردن شما در قرعهکشی برند (نام کسبوکار) متشکریم. برنده تا تاریخ (زمان مورد نظر) مشخص و اطلاعرسانی خواهد شد.
- با تشکر از حضور شما در رویداد سالانه (نام رویداد). منتظر حضور گرمتان هستیم.
- تأییدیه رزرو درخواست شما با موفقیت ثبت شد. قرار ملاقات ما فردا در تاریخ (زمان مورد نظر).
- شرکتکنندگان جشنواره (نام رویداد) یادآوری زمان اجرای مراسم متعاقباً اعلام خواهد شد.
- با تشکر از ثبتنام شما برای دریافت پیام از گالری (نام برند)! در مورد یادآوریها و تأییدیههای قرار ملاقات، سورپرایزهای ویژهها و کوپنها با شما در ارتباط خواهیم بود. ما همچنان منتظر حضور مجازی شما در تاریخ (زمان مورد نظر) هستیم.
یادآوری پیامکی یک شیوه کاملاً مقرونبهصرفه در آگاهسازی مشتریان است که میتواند سودآوری خوبی هم برای بسیاری از کسبوکارها داشته باشد. برای مثال پزشکی را تصور کنید که به طور منظم یادآوری پیامکی را برای بیماران خود ارسال میکند. در این حالت هیچ بیماری نوبت رزرو شده خود را فراموش نمیکند و از آن سو پزشک میتواند از بودجهای که بیمار برای درمان خود صرف میکند استفاده کند.
هزینههای مربوط به قرارهای ملاقات از دست رفته یا اقساط پرداخت نشده و شرکت نکردن در جلسات مهم، همگی میتوانند باعث اتلاف منابع، زمان و پول شوند که با یادآورهای پیامکی کاهش پیدا میکنند.
کاهش عدم توجه به قرار ملاقات
زمانی که بدانید با چه تعداد از مشتریان روبهرو هستید، میتوانید برنامهریزی بهتری برای کسبوکار خود داشته باشید. در این حالت کار شما آسانتر میشود، زیرا از مشتریان در صف انتظار، نیازها و زمان انتظار آنها آگاهی خواهید داشت. بنابراین منابع را بیش از آنچه نیاز است صرف نخواهید کرد.
رشد درآمد با استفاده از یادآوری پیامکی
از این شیوه میتوان برای یادآوری پرداخت اقساط بانکی و غیربانکی، قرارهای ملاقات با پزشک، جلسات کاری، قرار سخنرانی، رویدادهای مهم مانند تاریخ تحویل و موارد این چنینی استفاده کرد.
- پیامکهای یادآوری چه مزایای دارند؟
یک پیامک یادآوری خودکار همانطور که میتواند جادویی برای حضور مشتریان در موعد مقرر باشد، تأثیرات زیادی هم بر رشد درآمد شما خواهد داشت. زمانی که شما بیشترین تمرکز خود را روی ارائه خدمات قرار دهید، بدون شک به مشتریان بیشتری نیز خدمت خواهید کرد. در چنین حالتی با رشد تعداد مشتریان مواجه خواهید شد که این در سادهترین حالت باعث افزایش درآمد شما میشود.
افزایش اعتبار برند
زمانی که یک پیام یادآوری خودکار اما رایگان برای مشتریان خود ارسال میکنید، میتوانید تضمینکننده به خاطر ماندن قرارهای ملاقات و رویدادهای مهم باشید. در نهایت شما بدون هزینه زیادی میتوانید سود مالی بیشتری از این فرآیند ببرید. زیرا یادآورها باعث میشوند که روند کار به صورت منظمتری انجام شود و کمترین زیان به کسبوکار شما وارد شود. از آنجایی که پیامکهای یادآوری یک روز قبل و حتی در برخی موارد چند ساعت قبل از موعد تعیین شده برای مخاطبین ارسال میشوند، بنابراین مشتری فرصت کافی برای آماده شدن خواهد داشت.
مزایای استفاده از یادآوری پیامکی
امتیاز به این مطلب
این شیوه ارسال پیامک راهی ساده برای کاهش تعداد افرادی است که در قرارهای جلسات یا ملاقاتها حاضر نمیشوند و یا پرداخت اقساط خود را فراموش میکنند.
- از یادآوری پیامکی برای چه مواردی استفاده میشود؟
چرا پیامکهای یادآوری برای مشتریان مهم هستند؟
مطمئن ترین روش برای آگاهی مشتریان
بسته به نوع کسبوکار خود میتوانید از پیامهای متعددی استفاده کنید. اما قبل از ارسال پیام، خود را به جای مشتری قرار دهید و ببینید دوست دارید که کسبوکار شما چه کسی باشد؟ لحن پیام آن آرام باشد، رسمی یا صریح؟ شوخ و سرگرمکننده یا جدی؟ پاسخ به این سؤالات میتواند ایدهای از لحن کلی پیام به شما ارائه دهد که با کمک آن میتوانید پیام متنی قرار ملاقات مناسب کسبوکار خود را تولید کنید.
- سلام همراه گرامی، این یک یادآوری دوستانه برای قرار ملاقات آینده شما با (نام مشاور) در (تاریخ و ساعت) است. لطفاً برای تأیید با عبارت «بله» پاسخ دهید یا برای زمانبندی مجدد با (شماره تلفن) تماس بگیرید. با تشکر، (نام کسب و کار).
- سلام (نام) عزیز، مشتاقانه منتظر دیدار شما در (تاریخ و ساعت) هستیم! قرار ما باشد برای تاریخ (زمان و ساعت)، در غیر این صورت عبارت «کنسل» را برای ما بفرستید. با تشکر (نام برند).
- سلام (نام)، لطفاً قرار ملاقات خود را با (نام تجاری) در (تاریخ و ساعت) با پاسخ «بله» تأیید کنید. در غیر این صورت لطفاً جهت هماهنگی مجدد با (شماره تلفن) تماس بگیرید.
- برای تأیید قرار ملاقات خود با (نام تجاری) در (تاریخ و زمان)، لطفاً روی پیوند: (لینک تأیید قرار ملاقات) کلیک کنید. سپاس از همراهی شما.