مطمئن ترین روش برای آگاهی مشتریان
کاهش عدم توجه به قرار ملاقات
یادآوری پیامکی با نرخ باز و دیده شدن بیش از ۹۸ درصد، میتواند به عنوان یکی از بهترین و مطمئنترین شیوههای آگاهسازی مشتریان و کاربران از یک رویداد، قرار ملاقات و یا اتفاق خاص باشد. این حالت برای هر دو طرف معامله بسیار سودمند است. هم مشتری از زمان قرار ملاقات خود آگاه خواهد بود و هم صاحب کسبوکار از خدمترسانی سر وقت به مشتری رضایت خواهد داشت.
مقرونبهصرفه
شاید ارسال یک پیام یادآوری، راهی ساده به نظر برسد، اما این پیامک میتواند مزایای زیادی را برای مشاغل مختلف به دنبال داشته باشد. در ادامه به معرفی مزایای استفاده از این پیامکها میپردازیم. شما هم میتوانید پس از درک بیشتر فواید این سری از پیامکها، سرویسهای مورد نظر خود را بر اساس نیازتان سفارش دهید و پنلهای اختصاصی را خریداری و راهاندازی کنید.
شما میتوانید پیام یادآوری خود را به گونهای تنظیم کنید که علاوه بر آگاهسازی مشتریان، به نیاز آنها نیز رسیدگی کنید. بنابراین استفاده از یک سرویس یادآوری پیامکی میتواند باعث بهبود تجربه مشتری شود. زمانی که تجربه مشتریان را بهبود دهید، میتوانید باعث جلب رضایت آنها شوید. در نهایت با ارسال یک پیام بازخورد نیز میتوانید در جذب مشتری و رشد کسبوکار خود نیز مؤثر باشید.
تبلیغ خدمات
بهترین نمونه متن یادآوری برای پرداخت اقساط
زمانی که یک پیام یادآوری خودکار اما رایگان برای مشتریان خود ارسال میکنید، میتوانید تضمینکننده به خاطر ماندن قرارهای ملاقات و رویدادهای مهم باشید. در نهایت شما بدون هزینه زیادی میتوانید سود مالی بیشتری از این فرآیند ببرید. زیرا یادآورها باعث میشوند که روند کار به صورت منظمتری انجام شود و کمترین زیان به کسبوکار شما وارد شود. از آنجایی که پیامکهای یادآوری یک روز قبل و حتی در برخی موارد چند ساعت قبل از موعد تعیین شده برای مخاطبین ارسال میشوند، بنابراین مشتری فرصت کافی برای آماده شدن خواهد داشت.
مزایای استفاده از یادآوری پیامکی
حتی یک روز فراموشی میتواند زیان بالایی را به بانکها وارد کند. در نتیجه بهترین شیوه استفاده از یک یادآوری پیامکی است تا بانکها و مؤسسات مالی بتوانند در زمان زودتری به پول خود دست پیدا کنند. بنابراین حتی اگر در این بین هزینهای هم صرف شود، میتواند به شکل بهتر و حتی بیشتری به خزانه شرکت یا کسبوکار مورد نظر برگردانده شود.
افزایش بهرهوری کارکنان
اینها تنها چند مثال از مواردی هستند که میتوانند برای ما دردسرساز باشند، فقط به خاطر اینکه از یادآوری پیامکی استفاده نمیکنیم. یادآوریهای خودکار در دنیای پرمشغله امروز برای بسیاری از مشاغل کارآمد خواهد بود. در این راهنما قصد داریم درباره این سری از پیامکها و کاربرد آنها صحبت کنیم و البته چندین نمونه پیامک یادآوری را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید از آنها ایده بگیرید.
گاهی یک پیامک یادآوری میتواند در بالا بردن بهرهوری کارکنان تأثیر ویژهای داشته باشد. برای مثال زمانی که با تعداد زیادی از کارمندان مواجه هستید، بهترین شیوه برای آگاهسازی آنها از یک موقعیت یا رویداد، میتواند استفاده از پیامکهای یادآوری خودکار باشد. استفاده از این شیوه نه تنها میتواند اعتبار کسبوکار شما را نزد کارمندان بالا ببرد، بلکه منجر به بهرهوری و افزایش راندمان آنها نیز خواهد شد.
یک پیامک یادآوری خودکار همانطور که میتواند جادویی برای حضور مشتریان در موعد مقرر باشد، تأثیرات زیادی هم بر رشد درآمد شما خواهد داشت. زمانی که شما بیشترین تمرکز خود را روی ارائه خدمات قرار دهید، بدون شک به مشتریان بیشتری نیز خدمت خواهید کرد. در چنین حالتی با رشد تعداد مشتریان مواجه خواهید شد که این در سادهترین حالت باعث افزایش درآمد شما میشود.
افزایش اعتبار برند
درباره کارایی یادآوری پیامکی چقدر اطلاع دارید؟ احتمالاً بارها هم برای شما اتفاق افتاده است که وقت دکتر خود را فراموش کردهاید. آن هم پس از روزها و هفتههای متمادی که منتظر رسیدن این زمان بودهاید. شاید هم با آسودگی پشت میز کار خود نشستهاید، غافل از اینکه جلسه مهم با کارکنان خود را از دست دادهاید. بسیاری از ما هم فراموش کردهایم در دوره آنلاینی شرکت کنیم که هزینه آن را پرداخت کردهایم.
زمانی که بدانید با چه تعداد از مشتریان روبهرو هستید، میتوانید برنامهریزی بهتری برای کسبوکار خود داشته باشید. در این حالت کار شما آسانتر میشود، زیرا از مشتریان در صف انتظار، نیازها و زمان انتظار آنها آگاهی خواهید داشت. بنابراین منابع را بیش از آنچه نیاز است صرف نخواهید کرد.
رشد درآمد با استفاده از یادآوری پیامکی
۸۶ درصد از بازاریابان رویداد معتقدند که فناوری، از جمله یادآوری پیامکی، میتواند تأثیر مثبت زیادی بر موفقیت رویدادهای آنها داشته باشد. پس چرا به عنوان صاحب یک کسبوکار شما نباید از این فرآیند سود ببرید؟ در اینجا چند نمونه یادآوری پیامکی را برای آگاهی از رویدادها با شما به اشتراک میگذاریم.
- دوست خوبم سلام. از شرکت کردن شما در قرعهکشی برند (نام کسبوکار) متشکریم. برنده تا تاریخ (زمان مورد نظر) مشخص و اطلاعرسانی خواهد شد.
- با تشکر از حضور شما در رویداد سالانه (نام رویداد). منتظر حضور گرمتان هستیم.
- تأییدیه رزرو درخواست شما با موفقیت ثبت شد. قرار ملاقات ما فردا در تاریخ (زمان مورد نظر).
- شرکتکنندگان جشنواره (نام رویداد) یادآوری زمان اجرای مراسم متعاقباً اعلام خواهد شد.
- با تشکر از ثبتنام شما برای دریافت پیام از گالری (نام برند)! در مورد یادآوریها و تأییدیههای قرار ملاقات، سورپرایزهای ویژهها و کوپنها با شما در ارتباط خواهیم بود. ما همچنان منتظر حضور مجازی شما در تاریخ (زمان مورد نظر) هستیم.
زمانی که شما یک پیام یادآوری برای مشتری یا کارمند خود ارسال میکنید، در او حالتی را ایجاد کردهاید که برای حضور در زمان مقرر تعهد بیشتری داشته باشد. برای مثال دانشجویی که در یک دوره آموزشی شرکت کرده باشد، با دیدن یک پیام یادآوری که وی را مخاطب قرار داده است، انگیزه بیشتری برای شرکت در کلاس مورد نظر خواهد داشت. بنابراین نرخ بالای خواندن پیام یادآوری میتواند انگیزه افراد برای حضور در قرارهای ملاقات برنامهریزی شده، پرداخت اقساط یا حضور در رویدادها را افزایش دهد.
استفاده بهینه از منابع کسبوکار
هزینههای مربوط به قرارهای ملاقات از دست رفته یا اقساط پرداخت نشده و شرکت نکردن در جلسات مهم، همگی میتوانند باعث اتلاف منابع، زمان و پول شوند که با یادآورهای پیامکی کاهش پیدا میکنند.
بسته به نوع کسبوکار خود میتوانید از پیامهای متعددی استفاده کنید. اما قبل از ارسال پیام، خود را به جای مشتری قرار دهید و ببینید دوست دارید که کسبوکار شما چه کسی باشد؟ لحن پیام آن آرام باشد، رسمی یا صریح؟ شوخ و سرگرمکننده یا جدی؟ پاسخ به این سؤالات میتواند ایدهای از لحن کلی پیام به شما ارائه دهد که با کمک آن میتوانید پیام متنی قرار ملاقات مناسب کسبوکار خود را تولید کنید.
- سلام همراه گرامی، این یک یادآوری دوستانه برای قرار ملاقات آینده شما با (نام مشاور) در (تاریخ و ساعت) است. لطفاً برای تأیید با عبارت «بله» پاسخ دهید یا برای زمانبندی مجدد با (شماره تلفن) تماس بگیرید. با تشکر، (نام کسب و کار).
- سلام (نام) عزیز، مشتاقانه منتظر دیدار شما در (تاریخ و ساعت) هستیم! قرار ما باشد برای تاریخ (زمان و ساعت)، در غیر این صورت عبارت «کنسل» را برای ما بفرستید. با تشکر (نام برند).
- سلام (نام)، لطفاً قرار ملاقات خود را با (نام تجاری) در (تاریخ و ساعت) با پاسخ «بله» تأیید کنید. در غیر این صورت لطفاً جهت هماهنگی مجدد با (شماره تلفن) تماس بگیرید.
- برای تأیید قرار ملاقات خود با (نام تجاری) در (تاریخ و زمان)، لطفاً روی پیوند: (لینک تأیید قرار ملاقات) کلیک کنید. سپاس از همراهی شما.
بهترین نمونه یادآوری پیامکی برای رویدادهای مختلف
مشتریان دوست دارند با مشاغلی کار کنند که زندگی را برای آنها راحتتر میکنند. زمانی که آنها متوجه شوند فعالیت شما در این راستا در حرکت است بدون شک رضایت بیشتری از شما خواهند داشت. آنها نمیخواهند هیچ موقعیتی را فراموش کنند، پس پیامک یادآوری شما میتواند مانعی برای از دست دادن چنین موقعیتهایی باشد. از طرفی پیامکها نسبت به شیوههایی مثل تماس تلفنی، آزاردهندگی کمتری دارند. زیرا آنها میتوانند بدون استرس از پاسخگویی به شما پیامک خود را در هر زمانی بررسی کنند. تمامی این موارد ارزش پیامکها را بالا میبرند.
نتیجهگیری
- بازاریابی پیامکی شما به همان اندازه مهم است که روی سایر شیوههای بازاریابی سرمایهگذاری میکنید. این امر در اطلاعرسانی به مشتریان، در جریان نگهداشتن آنها از آخرین اخبار کسبوکار و برند، دریافت بازخورد از آنها و یادآوری بسیار مفید است.
- ارسال پیامک یادآوری راهی عالی برای آگاه کردن مشتریان به منظور پرداخت اقساط، رفتن به جلسات مهم، رویدادهای مختلف یا رسیدن به قرارهای ملاقات محسوب میشود.
- این شیوه میتواند مزایای متعددی را برای کسبوکارها به دنبال داشته باشد که شاید مهمترین آنها صرفهجویی در وقت و هزینه باشد.
- شما میتوانید با توجه به نوع کسبوکار یا نیاز خود، مشتریان را با ارسال پیامک از یک روز قبل از قرار ملاقات آگاه کنید.
- یادآوریهای پیامکی میتواند در افزایش اعتبار برند، بهبود تجربه مشتری و البته رشد درآمد یک کسبوکار خاص بسیار موفق عمل کنند.
پرسشهای پرتکرار
- یادآوری پیامکی چیست؟
یا یک مثال واضحتر میتواند برای بانکها باشد. شما به عنوان کارمند یک بانک میخواهید که مشتریان در اسرع وقت و درست در موعد مقرر قسطهای خود را پرداخت کنند. فراموش کردن پرداخت قسط وام از جمله معضلاتی است که اغلب مردم به دلیل مشغلههای زیاد با آن درگیر هستند. حالا زمانی را تصور کنید که این فراموشی در حجم بالایی اتفاق بیفتد.
امتیاز به این مطلب
این شیوه ارسال پیامک راهی ساده برای کاهش تعداد افرادی است که در قرارهای جلسات یا ملاقاتها حاضر نمیشوند و یا پرداخت اقساط خود را فراموش میکنند.
- از یادآوری پیامکی برای چه مواردی استفاده میشود؟
یادآوری پیامکی چیست؟
شما میتوانید با استفاده از یادآوریهای پیامکی به تبلیغ سایر خدمات خود نیز پردازید. این کار نیز در دیده شدن بهتر برند شما مؤثر خواهد بود. اما توجه داشته باشید که برای بهترین بهرهوری در این زمینه حتماً از استراتژی تأثیرگذار استفاده کنید تا پاسخ معکوس نگیرید.
بر اساس آمارهای دریافتی استفاده از یک متن پیام یادآوری میتواند میزان پرداخت اقساط را افزایش دهد. اما به یاد داشته باشید که نباید پیامکی بنویسید که باعث ایجاد احساسات منفی در مشتری شود، زیرا این کار میتواند اوضاع را خرابتر کند. در ادامه به چند نمونه از این پیامها اشاره میکنیم. شما هم میتوانید با کمی خلاقیت از این نمونهها ایده بگیرید.
- سلام (نام مشتری) جان. مایلیم به شما یادآوری کنیم که برای پرداخت اقساط خود نیازی به حضور مستقیم در شرکت ندارید. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت ما مراجعه کنید.
- شما به عنوان یکی از مشتریان خوشحساب ما هستید. به همین دلیل شاید دوست داشته باشید که از سررسید پرداخت اقساط خود در (روز مورد نظر) دیدن کنید. برای این کار روی لینک زیر کلیک کنید.
- (نام مشتری) عزیز ما اینجا هستیم تا به شما یادآوری کنیم که مبلغ (میزان قسط) برای پرداخت در تاریخ (زمان) سررسید میشود. شما میتوانید برای آگاهی بیشتر با ما تماس بگیرید یا وارد حساب کاربری خود در سایت مؤسسه شوید.
بهترین نمونه پیامک یادآوری برای قرار ملاقات
از این شیوه میتوان برای یادآوری پرداخت اقساط بانکی و غیربانکی، قرارهای ملاقات با پزشک، جلسات کاری، قرار سخنرانی، رویدادهای مهم مانند تاریخ تحویل و موارد این چنینی استفاده کرد.
- پیامکهای یادآوری چه مزایای دارند؟