تبلیغات مهمترین تکنیک برای معرفی هر محصول و خدمت جدید است و باعث شناخت برند میشود. به همین خاطر تقریبا همه کسبوکارها به تبلیغات و برندینگ نیاز دارند. حتی اگر کسبوکار موفق و فروش بالایی داشته باشید، درصورت غافل شدن از اهمیت نقش تبلیغات ممکن است از سایر رقبا عقب بمانید. شرکتها و کارخانهها به کمک ابزارها و روشهای بازاریابی بهخوبی میتوانند محصولات و خدمات و ویژگیهای منحصربهفرد خود را به مشتریان معرفی کنند. در این مقاله با کاربردیترین و قدرتمندترین ابزار و روشهای بازاریابی شرکت ها و کارخانه برای فروش بیشتر آشنا میشویم. اگر میخواهید با نحوه عملکرد و مزایای این روشهای بازاریابی آشنا شوید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
پیامک تبلیغاتی؛ روش محبوب و قدیمی برای بازاریابی شرکتها
یکی از روشهای قدیمی و متداول و در عین حال موفق برای بازاریابی شرکت ها استفاده از پنل پیامکی و ارسال پیامک تبلیغاتی است. موبایل یکی از پراستفادهترین ابزار رسانهای میان مردم دنیا محسوب میشود. به همین دلیل نرخ بازدید پیامکهای تبلیغاتی و بازدهی تبلیغات در این روش بسیار بالا و قابلتوجه است. این روش تبلیغاتی به دلایل متعددی همچون دسترسی مستقیم به مخاطبان، نرخ بازدید بالا و هزینههای پایین برای بازاریابی شرکتها انتخاب مناسبی محسوب میشود.
اساماسها بهعنوان پیامهای کوتاه و مختصر شناخته میشوند؛ بنابراین افراد برای نوشتن پیامهای تبلیغاتی دقت بالایی در انتخاب کلمات مناسب برای انتقال اصل مفهوم بهکار میبرند. این موضوع باعث افزایش تمایل مخاطب به خواندن پیامهای تبلیغاتی، افزایش نرخ بازدید و فروش میشود.
بررسی مزایای ارسال پیامک تبلیغاتی برای افزایش فروش شرکتها و کارخانهها
یکی از مهمترین مزایای ارسال پیامک دسترسی آسان به مخاطبان است. با تهیه یک پنل پیامکی میتوانید در هر زمان برای مخاطبانتان در هر شهر و استانی پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. این موضوع به افزایش فروش و شناخت برند کمک میکند. البته توجه داشته باشید که ارسال پیامهای متنی باید با رعایت قوانین حریم خصوصی و در حد معقول انجام شود. بهاینترتیب مخاطبان اذیت نمیشوند و به استفاده از خدمات و محصولات شما ترغیب خواهند شد.
با استفاده از کلمات مناسب، نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری میتوان برای مخاطبان پیشنهادهای ویژه فرستاد. ارسال کدهای تخفیف معمولا جذابترین و کاربردیترین استفاده پنل پیامکی برای کسبوکارهاست و به تحریک مخاطبان برای خرید کمک میکند.
ایمیل مارکتینگ؛ روشی مناسب برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی
ایمیل مارکتینگ بهعنوان یک ابزار بسیار موثر برای بازاریابی شرکتها و کارخانهها شناخته میشود. به کمک این روش تبلیغاتی میتوانید با مشتریان بالقوه و بالفعل ارتباط داشته باشید. ایمیل مارکتینگ یک روش تبلیغاتی جذاب برای شرکتها و کارخانهها بهمنظور معرفی خدمات و محصولات جدید است. با مراجعه به لیست مشتریان فعلی و اعضای سایت میتوانید یک لیست از ایمیل مشتریان تهیه کنید. سپس به یک محتوای ارزشمند درخصوص تبلیغات موردنظرتان همچون معرفی دوره، پروموت یک محصول جدید یا ارسال تخفیفها و پیشنهادهای ویژه نیاز دارید. استفاده از قالب و تصاویر مناسب نیز تاثیر بسزایی در افزایش بازدید و اثرگذاری تبلیغات به روش ایمیل مارکتینگ خواهد شد.
همچنین در این روش تبلیغاتی با استفاده از اتوماسیون ایمیل مارکتینگ میتوانید نحوه ارسال پیام برای مخاطبان را تنظیم کنید. بهعنوان مثال تعیین کنید که ارسال خودکار ایمیلهای خوشآمدگویی به مشتریان جدید و ایمیل تخفیفها به مشتریان وفادار انجام شود. بهطورکلی ارسال ایمیل و ارسال پیامک انبوه بهعنوان موثرترین روشهای تعامل مداوم با مخاطبان شناخته میشوند. به کمک این روشها میتوانید روی نگرش مشتریان نسبت به برندتان تاثیر گذاشته و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.
مزایای ایمیل مارکتینگ در بالا بردن سهم فروش شرکتها و کارخانهها
پیامها و اطلاعات در ایمیل مارکتینگ به تناسب نیازها و علاقهمندیهای مشتریان هدفمندسازی میشوند. بهاینترتیب استفاده از ایمیل مارکتینگ به صاحبان شرکتها و کارخانهها این امکان را میدهد تا بازاریابی هدفمندتر و ارتباط موثرتری با مشتریان داشته باشند. این موضوع به شناخت بهتر برند و بالا رفتن سهم فروش کمک میکند.
مزیت دیگر این روش هزینههای پایین تبلیغات است. ایمیل مارکتینگ بهطور قابل ملاحظهای از روشهای تبلیغاتی سنتی مانند تلویزیون یا چاپ تراکت هزینههای پایینتری دارد. همچنین به کمک ایمیل امکان ارتباط مستقیم با مخاطبانتان را خواهید داشت. شما میتوانید پاسخها و بازخوردهای مستقیم از مشتریان دریافت کرده و از این اطلاعات برای بهبود خدمات و محصولاتتان استفاده کنید.
بازاریابی شرکتها از طریق شبکههای اجتماعی؛ افزایش سهم فروش با تولید محتوای جذاب
شبکههای اجتماعی بستری برای به اشتراک گذاشتن و تبادل حرفها، فکرها، ایدهها و اطلاعات هستند. به کمک پلتفرمهای مختلف همچون اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک، توییتر یا تلگرام، شرکتها و کارخانهها نیز این فرصت را دارند که محصولات و خدمات خود را به کاربران این شبکههای معرفی کنند.
با استفاده از هشتگهای مناسب و مرتبط با موضوع فعالیتها، پاسخگویی بهموقع به سوالات و پیامهای کاربران و تولید محتوای یونیک و جذاب میتوانید از شبکههای اجتماعی بهعنوان بستری مناسب برای افزایش فروشتان استفاده کنید. حضور مداوم و فعال در شبکههای اجتماعی نیز برای جذب مشتریان جدید و بالا بردن سهم فروش بسیار مهم هستند.
ترفندهایی برای افزایش فروش شرکتها با استفاده از شبکههای اجتماعی
اگر میخواهید در بازاریابی شرکت با استفاده از قابلیتهای شبکههای اجتماعی موفق باشید قبل از هر چیز به یک استراتژی و تقویم انتشار محتوا نیاز دارید. همچنین استفاده از لحن و سبک سفارشی، استفاده از تصاویر باکیفیت و جذاب، ساخت ویدیو، استمرار در تولید و انتشار محتوا و استفاده از تبلیغات هدفمند نقش موثری در افزایش فروش شرکتها و کارخانهها خواهد داشت. همچنین میتوانید از طریق استوری اینستاگرام برای سایتتان بازدیدکننده جذب کنید. درصورت استفاده از افزونه دیجیتس، عضویت افراد در سایت آسانتر و شرایط خرید آنلاین برای مشتریان سادهتر خواهد شد.
اهمیت بازاریابی شرکت ها و کارخانه ها برای ماندن در کورس رقابت
در این مقاله با انواع روشهای بازاریابی شرکت ها و کارخانه ها آشنا شدیم. همچنین به مزایای استفاده از هریک از این روشها و نقش آنها در بالا بردن سهم فروش کسبوکارها اشاره کردیم. ابزارهای تبلیغاتی و راههای ارتباط با مشتریان روزبهروز در حال پیشرفت و تغییر هستند. برای جذب مخاطبان جدید و حفظ مشتریان قدیمی به تبلیغات و استفاده از ابزارهای تبلیغاتی نیاز دارید.
یکی از کارآمدترین، مقرونبهصرفهترین و تاثیرگذارترین ابزارهای تبلیغاتی استفاده از پنل اساماس و ارسال پیامک تبلیغاتی برای مخاطبان است. با خرید پنل پیامکی فراز برای شرکت یا کارخانهتان میتوانید از امکانات مختلف این سامانه همچون ارسال پیامک به تفکیک استان و شهر، ارسال پیامک به تفکیک کدپستی، ارسال پیامک به بانک مشاغل و به مخاطبین دفترچه تلفن استفاده کنید. برای خرید پنل پیامک و تهیه خط اختصاصی رایگان برای ارسال پیامک تبلیغاتی میتوانید به بخش تعرفهها مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۷۴۸۵۳ تماس بگیرید.