بعضیها فکر میکنند کمپینهای پیامکی دیگر باعث فروش بیشتر نمیشود. اما این حرف از اساس غلط است. همین پارسال بود که برندها توانستند با بازاریابی پیامکی در بلک فرایدی، فروش خود را به حداکثر برسانند.
این درصد موفقیت بالا در صورتی است که شما پیامک هدفمند ارسال کنید. یعنی با استفاده از قابلیتهای متفاوت سامانه پیامکی، طوری پیامک خود را بفرستید، که اولا نرخ باز شدن پیام را بالا ببرید و در ثانی کسانی پیام شما را دریافت کنند که مشتریان بالقوه هستند. یعنی اگر در محدوده خاصی فعالیت دارید، از ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای استفاده کنید. یا اگر محصولات شما ویژه جنسیت خاصی است، فقط به بانوان یا آقایان اس ام اس تبلیغاتی ارسال کنید.
در این مطلب قرار است نکات کاربردی شروع استراتژی بازاریابی پیامکی برای بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه را با هم بررسی کنیم. پس اگر آماده طراحی کمپین پیامکی موفق هستید، بیایید کارمان را شروع کنیم.
بلک فرایدی چیست؟
اول بیایید ببینیم بلک فرایدی چیست؟ اصلا این جمعه سیاه از کی به وجود آمد و وارد ایران شد؟ برای پاسخ به این سوالات باید کمی عقب برویم.
پیشنهاد میکنم ویدئوی بلک فرایدی چیست؟ بازاریابی پیامکی در بلک فرایدی و جمعه سیاه ایرانی ها را از کانال آپارات ملی پیامک تماشا کنید.
به زبان خیلی ساده و آدمیزادی، بلک فرایدی آخرین جمعه ماه نوامبر است و از آنجا که آخرین پنجشنبه ماه نوامبر روز شکرگزاری است و تقریبا یک ماه پس از آن تعطیلات کریسمس شروع میشود، بهترین فرصت برای خرید و البته فروش است. درواقع حراج بلک فرایدی، آغازی برای خریدهای کریسمس و سال نوی میلادی است.
تاریخچه کوتاه بلک فرایدی
در سال 1951 میلادی، یک مجله عبارت بلک فرایدی را برای روز پس از شکرگزاری استفاده کرد. فردای روز شکرگزاری (آخرین پنجشنبه ماه نوامبر) کارگران دسته جمعی مرخصی میگرفتند تا یک تعطیلات طولانی مدت چهار روزه داشته باشند(پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه). اما این تمام ماجرا نیست. هر سال پس از روز شکرگزاری فروشگاههای فیلادلفیا آنقدر شلوغ میشدند که پلیس مجبور میشد مردم را کنترل کند. به همین دلایل این روز کمکم به روز جمعه سیاه در آمریکا معروف شد.
اما حراجهای گسترده و تخفیفهای ویژه فروشگاهها در اوایل دهه 2000 باب شد و رفته رفته در سالهای اخیر جای خود را در بازاریابی ایران هم باز کرد.
بلک فرایدی 1403 چه روزی است؟
تاریخ دقیق بلک فرایدی در سال 1403، جمعه 9 آذر 1403 است که مصادف با جمعه 24 نوامبر 2024 و جمعه 27 جمادی الاول 1446 میباشد.
چرا اس ام اس مارکتینگ برای بلک فرایدی حرف ندارد؟
پیامک یک ابزار تبلیغاتی است که به دست قشر وسیعی از افراد میرسد و راهی مستقیم برای برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی و مشتریان کنونی شماست. بر اساس آمارهای حاصل از بررسی پیامکها، 71 درصد از مصرفکنندگان در سال گذشته (2023 میلادی و 1402 شمسی) اس ام اسهای تبلیغاتی از برندهای بزرگ و کوچک دریافت کردهاند. علاوهبر این، 80 درصد از افراد در عرض نهایتا 5 دقیقه، پیامکهای خود را باز میکنند و آنها را میخوانند.
سرعت مثالزدنی
در اجرای کمپینهای پیامکی فوت وقت وجود ندارد. یعنی فقط کافی است پنل خود را خریداری کنید و سپس ارسال پیامک را آغاز کنید. از طرف دیگر، پیامک خیلی سریع به دست افراد میرسد و افراد هم به سرعت آن را باز میکنند و میخوانند. اگر لینک داخل اس ام اس گذاشته باشید، سریع آن را باز میکنند و اگر از اجناس شما خوشان بیاید آن را میخرند. این فرآیند را با پروسههای دیگر مقایسه کنید تا متوجه سرعت بالای کمپین پیامکی شوید.
دسترسی بالا
آخرین باری که در جمعی نشسته بودید و افراد گوشی به دست نبودند کی بود؟ اصلا یادتان میآید خودتان چه زمانی از گوشیتان جدا بودهاید؟ با وجود تلفنهای هوشمند ما شبها با موبایل به خواب میرویم و صبح در عرض پنج دقیقه پیامهای خود را چک میکنیم.
شما هم میتوانید از این فرصت استفاده کنید و با ارسال پیامک در بلک فرایدی نام برند خود را روی صفحه گوشی تک تک مشتریان بالقوه خود بیاندازید.
حتما بخوانید: پنل اس ام اس کرمان با با 30% تخفیف برای تبلیغات حرفهای
هزینه معقول
پیامک در مقابل بسیاری از روشهای بازاریابی، یکی از راههای ارزان و مقرونبهصرفه است. مثلا برای تبلیغات روی بدنه اتوبوس و مترو باید چیزی حدود 35 تا 40 میلیون تومان هزینه کنید. هزینه اجاره بیلبورد و تبلیغات تلوزیونی هم آنقدر زیاد است که اصلا بهتر است راجعبه آنها حرفی نزنیم.
نکات طلایی بازاریابی پیامکی برای جمعه سیاه یا بلک فرایدی
اگر به دنبال یک استراتژی موفق برای بازاریابی پیامکی در بلک فرایدی هستید، به نکات زیر توجه کنید.
برنامهریزی کنید
مانند هر چیز دیگری باید حواستان باشد که کمپین تبلیغاتی خود را از قبل برنامهریزی کنید و تنظیم متن پیامک و غیره را به لحظه آخر موکول نکنید. این نکته به شما کمک میکند یک قدم از باقی کسبوکارها جلو بیفتید. هرچه برنامهای که برای اس ام اس مارکتینگ بلک فرایدی میچینید، جزئیتر باشد، نتیجه بهتری میگیرید.
هنگام چیدن برنامه باید این سوالات را بپرسید و با توجه به کسبوکارتان به آنها پاسخ دهید: مخاطب هدف ما کیست؟ چه تخفیف و پیشنهادات ویژهای باید برای جمعه سیاه بدهیم؟ چه چیزی این تخفیف و پیشنهادات را خاص میکند؟ چگونه میتوان مخاطب را وسوسه کرد از ما خرید کند؟
همیشه به یاد داشته باشید خریداران و مشتریان به دنبال این هستند که با پولشان بهترین خرید را انجام دهند و جنسهایی بخرند که واقعا ارزشش را دارد. بنابراین مطمئن شوید پیامکهایی که ارسال میکنید برای مخاطبان ارزشمند است و با خرید از شما تفاوتی در زندگیشان ایجاد میشود. حتی اگر این تفاوت یک چیز بسیار جزئی باشد.
برای یک برنامهریزی اصولی و قدرتمند باید دادهها و آمارهای فروش سال گذشته در برند خودتان و کسبوکارهای مشابه را بررسی کنید. بگردید و ببینید برندهای بزرگ از چه راهی توانستند حراج جمعه سیاه را موفق اجرا کنند و در نهایت کمی هم دل به دریا بزنید و ریسک کنید.
به متن پیامک بلک فرایدی فکر کنید
برای فروش حداکثری در حراج بلک فرایدی، هنگام برنامهریزی به این فکر کنید که چه متنی را باید پیامک کنید و در آن چه اطلاعاتی را بگنجانید. اگر لازم است آدرس اینترنتی خود را بگذارید، اگر نه حتما آدرس حضوری را در متن پیامک بگنجانید و اطلاعات ضروری دیگر.
از همه مهمتر مطمئن شوید از کلمات هیجانانگیز و وسوسهکننده مثل تخفیف، ارسال رایگان، پیشنهاد ویژه و غیره استفاده کنید.
ارزش افزوده مهمتر از تخفیف
اگر نمیتوانید تخفیف زیادی برای کمپین بلک فرایدی خود در نظر بگیرید، حتما ارزش افزوده به مشتریان ارائه کنید. مثلا به مدت محدود خدمات رایگان به آنان ارائه دهید یا دسترسی زودهنگام به محتوای سایت یا کتابتان به مشتریان بدهید. بههرحال کسبوکار شما باید بتواند در این بازار پررقابت بلک فرایدی، خودی نشان دهد و در ذهن افراد ماندگار شود.
از فراخوان عمل یا اقدام به عمل استفاده کنید
اگر کمی در میان مقالههای بازاریابی چرخیده باشید حتما با عبارت فراخوان عمل یا اقدام به عمل روبرو شدهاید. این عبارت ترجمهای از عبارت انگلیسی call to action است. این اصطلاح بازاریابی یعنی از مخاطب بخواهید کاری را انجام دهد یا او را به مرحله دیگری از فرآیند بازاریابی دیجیتال سوق دهید. مثلا: روی لینک زیر کلیک کنید یا برایمان کامنت بگذارید. هر دو این جملهها، مثالهای عالی از فراخوان عمل هستند.
هنگام برگزاری بازاریابی پیامکی در بلک فرایدی هم باید از یک فراخوان عمل استفاده کنید. این اقدام به عمل باید واضح و روشن باشد و مخاطب را گیج و سردرگم نکند. مثلا:
پیامک یادآوری ارسال کنید
پس از اینکه پیامک اول را ارسال کردید، میتوانید یک پیامک یادآوری هم برای افراد بفرستید. این پیامک میتواند دوباره به تمام افراد فرستاده شود و یا فقط به افرادی ارسال شود که روی لینک شما کلیک کردهاند.
حتما بخوانید: کد پستی استان کهگیلویه و بویراحمد ، راهنمای افزایش فروش پیامکی!
مطالعهای که بر روی سایتهای فروشگاهی صورت گرفته نشان میدهد، 77 درصد از سبدهای خرید در فروشگاههای آنلاین، پرداخت نشده رها میشوند. بنابراین میتوانید یک پیامک یادآوری برای این گونه افراد ارسال کنید. مثلا:
لینک را فراموش نکنید
اگر سایت فروشگاهی دارید در هنگام ارسال پیامک بلک فرایدی حتما لینک سایتتان را در انتهای پیامک بگذارید. با این کار مخاطبان به راحتی یک کلیک وارد سایتتان میشوند. پیشنهاد میکنیم برای اینکه بتوانید بهتر کمپین خود را ارزیابی کنید، از قابلیت لینک ترکر ملی پیامک استفاده کنید. لینک ترکر برای هر پیامک یک لینک منحصربهفرد تولید میکند و سپس گزارشهایی کامل از افرادی که روی لینک شما کلیک کرده و رفتار آنان در وبسایت، به شما ارائه میدهد.
برای افزایش فروش در بلک فرایدی آماده هستید؟
اکنون که نکات طلایی برای ارسال پیامک در بلک فرایدی را میدانید و از اهمیت و جایگاه بازاریابی پیامکی در جمعه سیاه آگاه شدید، وقت آن رسیده که کمپین خود را شروع کنید. برای این کار از قبل برنامهریزی کنید و پنل پیامکیای بخرید که توانایی ارسال و تحلیل گزارشها در حجم بالا را داشته باشد. پنل اس ام اس ملی پیامک با سرعت بالای ارسال و پشتیبانی بسیار قوی میتواند شما را در مسیر موفقیت کمپین بازاریابی پیامکی در بلک فرایدی همراهی کند.
برای ارتباط با کارشناسان پشتیبانی و خرید پنل اس ام اس با شماره تلفن 02163404 تماس بگیرید و کمپین بلک فرایدی یا جمعه سیاه را طوفانی و قدرتمند شروع کنید.