این روزها افراد زیادی جهت بازاریابی محصولات و معرفی برند خود به ارسال پیامک تبلیغاتی روی آوردهاند. شاید در ظاهر ارسال پیامک امری ساده به نظر برسد اما جهت انجام آن شرایط و امکانات خاصی وجود دارد. به عنوان مثال بعضی از افراد جهت ارزان شدن و به صرفه بودن این روش از شماره شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده میکنند.
مسئله بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ یکی از مواردی است که این روزها نقش مؤثری در روند بازاریابی و تبلیغات محصولات کسبوکارها داشته است. با توجه به استقبال زیاد افراد، حجم پیامک های ارسالی با انواع سیم کارتها به حداکثر میزان خود رسیده است. بنابراین بر اساس مصوبهای از شورای عالی فضای مجازی و همچنین مطابق با آئیننامهای که از سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است، ارسال پیامک انبوه از طریق سیم کارت شخصی ممنوع اعلام شده است.
طبق مقررات فعلی تصویب شده، سقف مجاز برای ارسال پیامک، ۸۰ عدد در شبانه روز تعیین شده است. اپراتورهای تلفن همراه نیز این قانون را از فروردین سال ۱۳۹۸ اجرا کردهاند.
ضرورت محدودیت ارسال و تعداد پیامک مجاز در روز برای سیمکارتهای شخصی
در این مقاله از ایده پردازان به بررسی محدودیت ارسال و همچنین تعداد پیامک مجاز در روز برای سیم کارتهای شخصی پرداختیم. در ادامه به معرفی یک روش جایگزین مناسب یعنی استفاده از پنلهای پیامکی پرداخته شد. با توجه به مطالب فوق متوجه شدیم که با کمک سامانه پیام کوتاه، امکان ارسال پیامک به مشتریان به صورت صنفی یا منطقهای وجود دارد. همچنین میتوان برای ارسال پیامکها زمانبندی مشخصی تعیین کرد تا در موعد مقرر ارسال شوند.
پرسشهای پرتکرار
- آیا جهت ارسال پیامک انبوه با موبایل محدودیت وجود دارد؟