
بروزرسانی: 26 تیر 1404
بررسی محدودیت ارسال و تعداد پیامک مجاز در اپراتورهای مختلف
این روزها افراد زیادی جهت بازاریابی محصولات و معرفی برند خود به ارسال پیامک تبلیغاتی روی آورده اند. شاید در ظاهر ارسال پیامک امری ساده به نظر برسد اما جهت انجام آن شرایط و امکانات خاصی وجود دارد. به عنوان مثال بعضی از افراد جهت ارزان شدن و به صرفه بودن این روش از شماره شخصی برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده می کنند.

این روزها یکی از راحت ترین و به صرفه ترین روش های تبلیغاتی در هر نوع کسب وکاری، ارسال پیامک تبلیغاتی است. البته در این روش هم اپراتورها تعداد پیامک مجاز در روز را از قبل تعیین کرده اند. در واقع استفاده از این روش هم محدودیت ها و شرایط خاص خود را دارد که در این مقاله از ایده پردازان قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.
مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی، خدمات پیامک انبوه، از جمله خدمات تبلیغاتی است که توسط فرستنده مشخص از طریق شبکه های ارتباطی ارسال می شود. بنابراین بدون درخواست قبلی از سمت کاربران یا دریافت هزینه پیامک از آن ها ارسال خواهد شد.
یک موضوع موردتوجه دیگر این که اکثر مشتریان، به شماره های تلفن شخصی کمتر اعتماد می کنند. همین امر نیز ممکن است باعث نامعتبر به نظر رسیدن برند شما شود.
بررسی محدودیت ارسال در اپراتورهای مختلف
با خرید پنل های پیامکی از سامانه های پیامک معتبر از جمله ایده پردازان، امکان ارسال پیامک به صورت انبوه به طور همزمان فراهم می شود.
- آیا خرید پنل های پیامکی از سامانه های پیام کوتاه مقرون به صرفه است؟
در پاسخ به این سؤال می توان گفت، بله از طریق سیم کارت شخصی می توان برای ارسال پیامک استفاده کرد اما میزان بار حقوقی ارسال اس ام اس از طریق سیم کارت شخصی بسیار زیاد است. همچنین برای سیم کارت شخصی محدودیت ارسال پیامک وجود دارد. بنابراین بیشتر از تعداد سقف مجاز برای این خطوط، نمی توان پیامک ارسال کرد. در صورت عدم رعایت این موضوع، به سرعت از طرف مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.
بله. طبق قوانین تصویب شده توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی برای ارسال پیامک از سیم کارت های شخصی محدودیت وجود دارد. بر اساس این قانون، تعداد پیامک مجاز در هر شبانه روز در اپراتورهای مختلف برابر ۸۰ پیامک است.
- چگونه می توان تعداد زیادی پیامک را به طور همزمان و با سرعت بالا ارسال کرد؟
یکی از گلایه های شایع اکثر مشترکان تلفن همراه، دریافت پیامک تبلیغاتی از سرشماره های تبلیغاتی بوده است که در تعداد زیاد و به طور دائم موجبات اذیت افراد را فراهم کرده است. بنابراین جهت رفع این مشکل، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، به همه اپراتورهای تلفن همراه اعلام کرد، زمینه ای فراهم شود که امکان انصراف مشترکان از دریافت پیامک تبلیغاتی وجود داشته باشد.
بنابراین اگر یک شرکت برای تبلیغ محصولات خود از سیم کارت شخصی اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی کند، برای مشترکین تلفن های همراه امکان ثبت شکایت وجود دارد. در نتیجه با اعمال شکایت، سیم کارت در بلک لیست یا لیست شماره های مسدودی قرار می گیرد. هرچند که رفع مسدودی سیم کارت در صورت نداشتن شاکی امکان پذیر است.