ویژگی های یک متن پیامکی جذاب
در این مقاله سعی شده است در مورد بازاریابی پیامکی آنچه که شرکت ها و اشخاص برای فروش محصولات خود لازم دارند بحث شود، در ابتدا تعریف کلی از بازاریابی پیامکی را در چند خط توضیح دادیم و سپس مزایایی که بازاریابی پیامکی را نسبت به انواع دیگر بازاریابی دارد را صحبت کردیم که عبارتند از هزینه پایین، سرعت بالا در ارسال پیامک از طریق اینترنت، تبادل اطلاعات بین مشتری و شرکت از طریق پیامک و … و سپس راه کارهای لازم برای ایجاد یک متن پیامکی خوب و عالی نیز به صورت بالت دار شده و کامل خدمات عزیزان ارائه شده است و در پایان مقاله نیز یک نمونه پیامک تبلیغاتی با توضیحات کامل نیز ذکر گردیده است که برای تمامی افرادی که قصد دارند کسب و کار اجرا کنند می تواند بسیار مفید باشد.
در این قسمت یک فرمت از متن پیامک تبلیغاتی را ارائه می دهیم:
همانطور که در قسمت بالا گفته شد نوشتن یک متن خوب در بازاریابی پیامکی نقش مهمی دارد و تنها یک بخش از چندین بخش بازاریابی پیامکی را به خود اختصاص می دهد. در این قسمت توضیحاتی را در ارتباط با یک متن جذاب ارائه خواهیم کرد:
- دو حالت پیش می آید یا قبلا خود فرد اطلاعاتش را در سایت شما به اشتراک گذاشته است و یا شما اولین بار می خواهید به آن پیامک تبلیغاتی ارسال کنید، اگر فرد قبلا در سایت ثبت نام کرده است در ابتدای متن پیامتان اسم ایشان را خطاب کنید مثلا «محمدرضا عزیز». اگر برای اولین بار است که می خواهید به آن پیامک ارسال کنید می توانید متن پیامکی را به صورت «مشتری عزیز»، «دوست گرامی» و … آغاز کنید.
- سعی کنید در متن پیامکی مودبانه برخورد کنید و مقدار کاراکتری که در متن پیامک می نویسید زیاد نباشد و سعی کنید کلمات را ناقص ننویسید که جذابیت متن را کم کرده و کار شما را بی ارزش می کند و هزینه ای که در این راه انجام داده اید از بین خواهد رفت.
- استفاده از نمادها و ایموجی ها بسیار موثر است، بسیاری از مخاطبان با پیامک هایی که فقط جنبه نوشتاری دارند و طولانی باشد بی اعتنائی می کنند و همچنین سعی کنید نکته اصلی متن پیامکی را با فاصله از خطوط دیگر قرار دهید این کار به جذب مشتری کمک شایانی می کند، مثلا اگر می خواهید در متن پیام تخفیف قرار دهید از نماد % استفاده کنید.
- تا الان توانسته اید مراحل خوبی را انجام دهید و برای اینکه کارتان رونق بیشتری بگیرد برای بهره مندی از ارزش کارتان یک مهلت قرار دهید، یعنی استفاده از جملاتی نظیر فروش فوری، فقط تا آخر هفته، تا 48 ساعت آینده و … که مشتری را اقدام به خرید کند و سعی کنید این زمان زیاد طولانی نباشد.
- در مرحله آخر نیز باید یک لینک به مخاطب یا مشتری خود بدهید، و این لینک باید در آخر متن پیامکی شما قرار داده شود که می تواند شماره تماس شرکت و یا آدرس سایت باشد، در قرار دادن آدرس سایت سعی کنید مختصر سایت شرکت را قرار دهید که متن پیام طولانی نشود.
استفاده از بازاریابی پیامکی دارای مزایای زیادی می باشد که به تفضیل در مورد هر یک صحبت خواهیم کرد.
- همانطور که میدانید عموم افراد در منزل خود یک دستگاه تلویزیون و یا رادیو دارند و بیشتر تبلیغات نیز در تلویزیون پخش می شود ولی برای افراد فعال و پر مشغله که دارای شغل هستند و حتی کسب و کاری نیز دارند تماشای تلویزیون بیشتر جنبه دیدن فیلم و سریال و آن هم مدت زمان اندکی را به خود اختصاص می دهد، ولی تنها وسیله ای که به طور متوسط بیشتر وقتمان را با آن سپری می کنیم و همیشه همراهمان است گوشی موبایل است، و این افراد پیامک های دریافت شده را خواهند خواند، پس همین کافی است که بدانیم هیچ رسانه ای به اندازه پیامک قدرت رقابت ندارد.
- نکته دیگر در مورد بازاریابی پیامکی این است که اکثر پیامک ها چه تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی زمان اندکی پس از دریافت خوانده می شوند، و این سبب خواهد شد که بازاریابان از بازاریابی پیامکی برای هدف خود استفاده کنند، یعنی می توانند به سرعت پیامی را منتشر کرده و به مشتریان خود بفرستند. یعنی اینکه می دانند که سرعت دسترسی به پیامک خیلی بیشتر از دیگر رسانه ها می باشد، مثلا برای برگزاری یک همایش و یا دوره آموزشی بهترین و موثرترین راه اطلاع که به زمان اندک نیاز داشته باشد ارسال پیامک خواهد بود.
- یکی دیگر از نکات مهم در پیامک این است که شما می توانید به سرعت لینک و شماره تماس را در آن وارد کنید و افراد در صورت اینکه از محصول شما رضایت پیدا کنند به سرعت می توانند به پیامک شما پاسخ دهند و یا از طریق لینک به شبکه های اجتماعی در گوشی های خود و یا سایت مورد نظر بروند و محصولات شما را ببینند، حتی می توانید شماره تماسی نیز در پیامک خود قرار دهید تا افراد با آن شماره با شما تماس بگیرند.
- نکته بعدی طول متن پیام است که هر چند کوتاه و مختصر باشد ارزش بالاتری دارد اگر چه در وهله اول شاید برای بازاریان این یک عیب محسوب شود ولی برای مشتریان و مخاطبان یک مزیت می باشد. مخاطبان دریافت کننده پیامک وقت کافی برای خواندن متن های طولانی پیامک تبلیغاتی ندارند و به سرعت از آن خارج خواهند شد، پس در مورد بازاریابی پیامکی این مورد مهم می باشد.
بازاریابی پیامکی، به طور مختصر همان پیامک های تبلیغاتی است که عموما در بیشتر گوشی های موبایل قابل رویت است. و این بدان معنا نیست که تولید آن کار ساده ای باشد، بازاریابی پیامکی دارای قوانینی می باشد که باید حتما آن را رعایت کرد و سهل انگاری در انجام آن نتیجه بخش نبوده و حتی باعث عملکرد نامطلوب برای شرکت خواهد شد.
راه کارهای مناسب برای بازاریابی پیامکی
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟
ملیپیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
بازاریابی پیامکی چیست؟