در این مقاله توضیح دادیم بازاریابی ویروسی چیست و چطور میتوانید با استفاده از سامانه پیامکی کمپینهای موفق وایرال مارکتینگ را برگزار کنید. بهطور خلاصه مهمترین نکته در هر روش بازاریابی اعم از وایرال مارکتینگ این است که در مدت زمان کوتاهی پیام تبلیغاتی خود را به مشتریان بالقوهتان برسانید. از این رو اس ام اس مارکتینگ نقش عمدهای در وایرال مارکتینگ داشته باشد. در پایان از شما دعوت میکنیم اگر سوالی در این باره دارید، با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی فراز اس ام اس به اشتراک بگذارید.
بازاریابی ویروسی از زمانی روی کار آمد که افراد از ایمیل برای به اشتراک گذاشتن محتوا با دوستانشان استفاده میکردند. در دنیای موبایل، این بازاریابی از طریق پیامک انجام میگیرد. در واقع استفاده از پیامک توسط کاربران تلفن همراه بسیار شبیه به استفاده از ایمیل توسط کاربران لپ تاپ است؛ امکان ارتباطات جمعی، ارسال محتوا و اشتراکگذاری تصاویر در هر دو روش وجود دارد. اگر متن تبلیغاتی پیامک شده به خوبی عمل کند و به اندازه کافی جذاب باشد، پیامک شما دست به دست شده و کاربر پیشنهاد جذاب شما را برای دیگران نیز خواهد فرستاد.
از سوی دیگر گاهی اوقات وایرال مارکتینگ نتیجه عکس دارد. مطالعات نشان میدهد که افراد واکنش عاطفی قویتری نسبت به اخبار منفی داشته و اکثرا تمایل دارند اخبار منفی را بیشتر از مثبت به اشتراک بگذارند. همین مورد میتواند بازاریابی را سخت کند و حتی به ضرر شرکت تمام شود. عیب دیگر کمپینهای بازاریابی ویروسی این است که موفقیت آنها چندان قابل اندازهگیری نیست. درواقع کارشناسان بازاریابی، امکان تعیین لید یا فروش را ندارند؛ درنتیجه نمیتوان مشخص کرد که کدام کانال ارتباطی با مشتری مناسبتر است. در نهایت اینکه اگر مشتریان بر این باور باشند که کمپین ویروسی حریم خصوصی و امنیت آنها را زیر سوال میبرد، احتمالا محتوای شما را به اشتراک نخواهد گذاشت. در نتیجه بازاریابی ویروسی شرکت با شکست مواجه میشود.