بسیاری از افراد کتاب دوست همیشه به دنبال آخرین کتابهای یک نویسنده یا مترجم خاص هستند. اگر این افراد از مشتریان همیشگی شما هستند در صورت موجود شدن آن کتاب اطلاعرسانی کنید و ارسال پیامک یکی از روشهای سریع و مقرون به صرفه است.
شماره تماس: (…)
ارسال پیامک تبریک
(لینک سایت کتابفروشی)
متن و جملات زیبا در مورد کتاب
کتابهایی که میخوانید و انسانیهایی که ملاقات میکنید.
- کتابها مانند زنبورهایی هستند که گرده گلها را از ذهنی به ذهن دیگر منتقل میکنند. جیمز راسل، شاعر آمریکایی
- ما میخوانیم تا ذهن را آموزش دهیم، ذهن را پر کنیم، به ذهن استراحت دهیم، ذهن را ترمیم کنیم حتی ذهن را رها کنیم. هولبروک جکسون، نویسنده معاصر
- انسان خردمند همواره تشنه دانش است، در حالی که بیخرد همیشه به دنبال غذای شکم میگردد. ضربالمثل
نکات مهم در نوشتن متن تبلیغ کتابفروشی
یکی از خدمات سامانه پیامکی ارسال لینک یا فرم کوتاه نظرسنجی است که با کمک آن میتوانید در موارد مختلف نظر مشتری را جویا شوید. حتی برای ارسال پیامکهای اطلاعرسانی کتابفروشی نیز خوب است هر از چند گاهی نظرسنجی صورت بگیرد تا در صورت ایجاد مزاحمت از ارسال مجدد آن خودداری کنید.
نمونه متن تبلیغ کتاب
- فروش فوقالعاده کتاب
در این مقاله از مجله ایدهپردازان از اصول نوشتن پیام تبلیغ کتاب گفتیم و با ذکر چند مثال تلاش کردیم منابع الهامی فراهم کنیم تا با کمک خلاقیت خودتان متن پیامک را بنویسید. شما نیز از تجربیات و نظراتتان در این زمینه برای ما بنویسید.
با توجه به آمار، درصد زیادی از پیامکهای تبلیغاتی خوانده میشود و همچنان افراد زیادی پیامکهای تبلیغاتی دریافت میکنند. طبق مطالعات صورت گرفته توسط یک شبکه بازاریابی مشهور، ۹۰ درصد پیامکها ۳ دقیقه پس از آنکه به دست مخاطب میرسد خوانده میشود. از همین رو اگر متن پیامک جذاب، گیرا و با توجه به نیاز مخاطب نوشته شده باشد احتمال تبلیغ مخاطب به یک مشتری بالاتر میرود. در این زمینه تهیه لیستی از مشتریهای دائمی و افراد با مشخصاتی مانند سن، جنسیت، سطح تحصیلات و رشته مورد نظر کمککننده است. از راههای دیگر تبلیغات مانند پخش بروشور، روزنامه یا ایمیل بازدهی مانند ارسال پیامک تبلیغاتی ندارند و هزینه آنها نیز بیشتر است. در اغلب این روشها نمیتوان تضمین کرد پیام حتماً به دست مخاطب مورد نظر شما میرسد.
راههای افزایش فروش کتاب با پیامک تبلیغاتی
همراه با ۱۰ درصد تخفیف برای خرید اولیها
تمامی مشخصات را مانند نام کتابفروشی و یک راه ارتباطی بهطور کامل بنویسید. راه ارتباطی میتواند آدرس اینستاگرام یا لینک سایت را بنویسید. در این صورت مخاطب با یک کلیک بر لینک در سریعترین زمان ممکن میتوانید به کتابفروشی مجازی شما وارد شوند.
پرسونای مخاطب را در نظر بگیرید
فروش به صورت کلی و تکی
استفاده از شعارهای کوتاه و گویا در تبلیغات کسبوکار خود تأثیر خوبی در جلب نظر مخاطب دارد. به همین منظور جملاتی الهامبخش در مورد کتاب در ادامه آوردهایم که به کمک آنها شعارهای مخصوص به کتابفروشی خود را بسازید.
- کتاب راستگوترین، بیموقعترین، مفیدترین و همیشگیترین رفیق برای هر انسان است. مارک تواین، نویسنده و طنزپرداز آمریکایی
- اتاق بدون کتاب، همچون بدن بدون روح است. سیسرون، سیاستمدار و فیلسوف رومی
- برای من، تعطیلات یعنی برداشتن یک کتاب، رفتن به یک کوه و خواندن آن. سونام کاپور، هنرپیشه هندی
- کیفیت زندگی شما را دو چیز تعیین میکند:
تنوع در متن تبلیغ کتاب
کتابفروشی (…) برای شما عیدی مبارک را آرزو میکند. سالی پر از برکت و خوشدلی آغاز کنید.
درخواست نظرسنجی
از بهترین روشهای نوشتن تبلیغ برای کتاب و کتابفروشی، نوشتن متن پایمک با کمک خلاقیت خودتان است. استفاده نکردن از جملات کلیشهای و جملات آماده گیرایی متن را بیشتر میکند. با الهام از مثالها و شعارهایی که در این مقاله آمده است میتوانید متن پیامک تبلیغاتی را بنویسید. توصیه میشود نکاتی که در ادامه میآید را حین نوشتن متن، رعایت کنید.
مشخصات کامل را بیان کنید
کتابفروشی (…) هم اکنون در گوشی شماست.
به دلیل ارسال پیامهای تبلیغاتی فراوان بسیاری از افراد به دریافت اینگونه پیامها راغب نیستند. یکی از علتهای آن فرستادن پیام تبلیغاتی بیش از حد و بدون در نظر گرفتن نیاز مخاطب است. این امر موجب میشود مخاطب پیامها را نخواند و نسبت به آنها بیتوجه باشد. به همین دلیل در ارسال پیام تبلیغ کتاب زیادهروی نکنید. همچنین زمانهایی مانند صبح زود یا بعد از ساعت ۸ شب را برای این منظور در نظر نگیرید. بهتر است در بازه ساعت کاری باشد.
میتوانید اطلاعیههای خرید و جزئیات فاکتور را با هر بار رید برای مشتری ارسال کنید و در انتها از خرید آنها تشکر کنید. همچنین میتوانید فایلهای مختلف عکس و متن را با کمک یک لیک در متن پیامک بگنجانید و اطلاعات مهم را از این طریق ارسال کنید. یک مثال را در ادامه مشاهده میکنید:
- مشتری گرامی، فاکتور سفارش آخر شما پیوست شده است. از اینکه ما را انتخاب کردید متشکریم.
همانطور که در بالا به این موضوع اشاره شد، بهتر است هنگام ارسال یک پیامک سن، جنسیت، شغل یا زمینه مطالعاتی مورد علاقه مخاطب را در نظر بگیرید و متناسب با همان پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. خبر خوب آنکه هنگام ارسال پیامک انبوه آنها را بر اساس ویژگیهای مختلف ارسال کنید. برای مثال خبر آمدن کتاب کنکور پرفروشی که به تازگی تجدید چاپ شده است را برای مشتریهای ۱۷ و ۱۸ ساله خود ارسال کنید.
جدول زمانی ارسال پیام
انواع کتاب کمیاب و چاپ قدیم
تنها تا تاریخ (…)
جهت سفارش کتابهای کمیاب با شماره (…) تماس بگیرید.
- فروش انواع کتاب نو و دست دوم
تلفن مشاوره و سفارش: (…)
- همه کتابهای مورد علاقه شما در دسترس است.
کتابفروشی (…)
- کتابفروشی (…) کتابهای به روز کنکور را با ارزانترین قیمت در بازار ارائه میدهد.
برای مثال:
فروشگاههای کتاب از ارسال پیامک انبوه میتوانند برای اطلاعرسانی تخفیفها، تجدید چاپها، ترغیب به کتابخوانی و این دست اخبار استفاده کنند. در این مقاله از مجله ایده پردازان متن تبلیغ کتاب و شعارهایی برای ترغیب به کتابخوانی را آوردهایم.
چرا تبلیغات پیامکی برای کتاب؟
پرفروشترین کتابهای فصل را در لینک زیر ببینید.
با قیمت مناسب