انتخاب ساعت مناسب برای آغاز فرآیند ارسال پیامک از دکل مخابراتی LBS برای هر کسبوکار مهم است. پس در دو ستون مذکور میبایست ساعت شروع و پایان ارسال پیامک از دکل همراه اول را تعیین کنید.
تعداد ارسال
شما نیز میتوانید از کد تخفیف زیر برای تهیه و فعالسازی آنی پنل پیامک خود استفاده کنید و ادامه مطلب را همراهی کنید.
کاربردهای ارسال پیامک زنده
سرویس LBS یا همان Location Based Service، خدماتی است که از سوی شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، قبلاً فقط برای شرکتهای مطرح و شهرهای مرزی ایران ارائه میشد. با رشد کسبوکارها و نیاز مبرم افراد به تبلیغات پیامکی زنده، همراه اول تصمیم گرفته است که از طریق سامانههای پیامکی، این سرویس را در اختیار کسبوکارها قرار دهد. ارسال پیامک زنده به معنای ارسال پیامک به افرادی است که در همان مکان حضور دارند و یا به محض ورود به آن مکان مورد نظر، پیامک را دریافت میکنند. این نوع پیامک که اس ام اس زنده شناخته میشود، مبتنی بر مکان و موقعیت جغرافیایی افراد است.
سرویس ارسال پیامک زنده برای کسبوکارهایی که خدمات مبتنی بر مکان ارائه میدهند مناسب است زیرا مشتریان بالقوه آنها در یک مکان خاص گرد هم میآیند.
جامعه هدف دقیق
هنگام تکمیل فایل اکسل پیامک live باید به این نکته توجه داشته باشید که برای هر روز خاص، میبایست یک تاریخ جداگانه درج نمائید. مثلاً اگر میخواهید پیامک زنده شما در 2 روز انجام گردد، میبایست دو ردیف جداگانه برای هر تاریخ در فایل اکسل تنظیم بفرمائید.
روزهای هفته
3- پیامک live شما با خطوط همراه اول ارسال خواهند شد. بنابراین گزارش جزئی نخواهد داشت.
پس اگر بخواهیم نتیجهگیری کنیم، دقت ارسال پیامک از طریق دکل LBS بسیار بیشتر از ارسال پیامک به محله و مناطق است.
مزایای اصلی سرویس ارسال پیامک زنده
قبل از اینکه تفاوت ارسال پیامک live و ارسال پیامک BTS را بررسی کنیم، پیشنهاد میکنم مقاله “چگونه از طریق آنتن ایرانسل پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم ؟” را مطالعه کنید. همچنین تماشای ویدئوی شرایط ارسال SMS از طریق آنتن ایرانسل نیز به شما برای آشنایی بیشتر با ارسال BTS کمک میکند.
مقایسه تعداد درخواست پیامک زنده و پیامک BTS
پس از ارسال تیکت به ملی پیامک، منتظر دریافت پاسخ از سوی همکاران ما بمانید. به تیکت شما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد.
محدودیت های ارسال پیامک لایو
دوماً: دارای سیمکارت همراه اول فعال و روشن در گوشی موبایل خود باشند.
تفاوت سرویس ارسال پیامک زنده با سرویس ارسال منطقه ای
آخرین ستون فایل اکسل پیامک زنده، فیلتر کردن پیش شماره است. ممکن است قصد داشته باشید که فقط صاحبین سیمکارت کد 1 شهر (مثلاً 09121XXXXXX) پیامک شما را دریافت کنند. در این صورت میبایست فیلد آن را برابر با 9121 تنظیم کنید.
ارسال درخواست پیامک LBS به پشتیبانی
از آنجایی که میدانید حداقل تعداد درخواست ارسال پیامک لایو، 5000 عدد است، پس مجموع اعدادی که در این ستون وارد میکنید، میبایست حداقل برابر با 5000 عدد باشد. به عنوان مثال شما میتوانید 1000 پیامک را برای روز شنبه و 4000 پیامک را برای روز دیگری مانند چهارشنبه تنظیم کنید.
گپ ارسال پیام کوتاه
پس اگر کسبوکار شما هم به موقعیت و محل حضور مشتریان وابسته است پیشنهاد میکنم حتما تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید. قبل از هر چیز بگذارید با یک مثال ساده این امکان فوقالعاده را بررسی کنیم. چند روز پیش برای یک سفر کاری یک هفتهای به شهر مشهد سفر کردم. پرواز من ساعت 09:30 در مشهد به زمین نشست و از آنجاییکه موبایل خودم را خاموش کرده بودم، بهمحض روشن کردن تلفن همراهم، یک پیامک از طرف هتل درویشی مشهد برای من ارسال شد و برای اقامت با تخفیف ویژه در آن هتل از من دعوت کرد! این موضوع بهقدری برایم جالب بود که چطور بلافاصله پس از روشن شدن گوشی موبایل، به من پیامک آمد؟ که با خودم فکر کردم اگر بتوانم برای کسبوکار خودم هم تبلیغاتی به این شکل داشته باشم چقدر میتواند در افزایش فروش مجموعه تاثیرگذار باشد.
قبلاً ارسال پیامک زنده را معرفی کردهایم، اصلیترین تفاوت ارسال پیامک live با ارسال اس ام اس منطقهای، این است که در پیامک زنده، فرد در همان لحظه در مکان جغرافیایی مورد نظر شما حضور دارد. در حالیکه در سرویس منطقهای، ممکن است شخص در لحظه در منطقه حضور نداشته باشد.
دقت ارسال پیامک زنده بیشتر است یا منطقهای؟
سرویس ارسال پیامک از دکل LBS همراه اول، برای صاحبین کسبوکارهای آژانسهای مسافرتی و توریستی، هتلها، مسافرخانهها و… بسیار کاربردی است. از آنجایی که نصب تابلو و بیلبورد در ورودیهای شهر بسیار هزینهبر بوده و از طرفی محدودیت فضای تبلیغاتی در این مکانها وجود دارد، ارسال اس ام اس live میتواند بهترین روش تبلیغاتی جایگزین و مقرونبهصرفهترین روش باشد. این شرکتها میتوانند با ارسال پیامک زنده به ورودیهای هر شهر مانند فرودگاهها، ترمینالهای اتوبوس، متروها، ایستگاههای راهآهن و… مشتریان هدف خود را سر بزنگاه جذب کنند.
هدفمندی دقیق مخاطبین و مشتریان
اولاً: در محدوده و مکان جغرافیایی شما حضور دارند و یا به محدوده شعاعی محل کسبوکار شما وارد میشوند.
برای بدست آوردن مختصات جغرافیایی یک مکان خاص، کافی است آن محل را بر روی گوگل مپ انتخاب کنید و مختصات جغرافیایی عددی آن را کپی کرده و در سلول مربوطه جایگذاری کنید. (مطابق شکل 3)

یکی از آنها عدم امکان انتخاب تعداد دقیق شماره موبایلها است. زیرا در این روش حداقل باید 5000 مخاطب را هدف قرار بدهید در حالیکه در روشهای دیگر ارسال پیامک تبلیغاتی، شما میتوانید از 1 نفر تا هر چند نفر را انتخاب کنید.
عدم امکان گزارش گیری از پیامک زنده
حال ممکن است برای شما سوال بهوجود بیاید که “چطور سفارش ارسال پیامک زنده را ثبت کنم؟”، برای پاسخ به این پرسش، به سراغ نحوه سفارش LBS میرویم.
نحوه سفارش lbs
شکل 3 – مختصات جغرافیایی از گوگل مپ
شعاع (متر)
شکل 1 – اطلاعیه پیامک زنده