در حالت کلی برای خدماتی کردن خطوط و استفاده از آن نیاز است با توجه به شرایط خدماتی نمودن خطوط بین 200 الی 500 میلیون ریال سفته و کلی مدرک دیگه ارسال کنید. تازه بعد از ارسال این مدارک خدماتی شدن خط شما بین 2 تا 6 ماه زمانبره!
1400/06/01 = تاریخ
بهغیراز این دلیل که مهمترینش است؛ دلایل دیگری هم برای استفاده از اس ام اس بر اساس پترن وجود دارد که در زیر لیست کردم.
ارسال پیامک از طریق پترن به لیست سیاه مخابرات
در پنجره (pop-up) باز شده، یک عنوان دلخواه را تایپ کنید. (مثلاً اگر پیامک مربوط به فعالسازی ثبتنام است میتوانید عنوان را ثبتنام در نظر بگیرید.)
مشتری عزیز {0}
سفارش شما با آیتم {1} در تاریخ {2} ثبت شد.
از خرید شما متشکریم.
zarzar.ir
حالا اگر شما بیایید برای پیامکهایتان پترن تعریف کنید، این الگو یکبار تایید میشود و تمام. یعنی نیازی نیست برای هر بار ارسال کارتان برای گرفتن تاییدیه به تاخیر بیفتد.
مطمئناً در بین شماره موبایل مشتریان شما، حالتی وجود دارد به نام لیست سیاه مخابرات و پیامک از خطوط عادی (تبلیغاتی) برای آنها ارسال نخواهد شد. برای ارسال پیامک به همه مشتریان تنها راه حل موجود استفاده از ارسال پیامک از طریق پترن (یا الگو) است.
ارسال پیامک از طریق پترن چیست؟
خب مزیتهای ارسال بر اساس پترن را که متوجه شدیم و واحد تئوری را پاس کردیم؛ وقتش رسیده تا برویم سراغ واحد عملی.
مراحل تنظیمات اولیه و ارسال پیامک بر اساس پترن

مثلاً با کمک افزونه دیجیتس میتوانید برای مشتریان خودتان کد فعالسازی برای ثبتنام ارسال کنید.
در ویدئو آموزشی صفحه آپارات ملی پیامک مفصل در مورد نحوه استفاده از ارسال پیامک از طریق پترن توضیح داده شده است.
شخصی سازی پیامک با ارسال از طریق پترن
همانطوری که ملاحظه میکنید برای هر کدام از اطلاعات شخصی مثل نام و کد فعالسازی (که برای هر کاربری متفاوت است)؛ یک متغیر تعریف کردیم.
از لیست کشویی نوع را روی گزینه لیست سیاه قرار بدهید، لیست دریافت و لیست ارسال خالی باشد، در نهایت تغییرات را ثبت کنید.

خب حالا من میخواهم همین متن را در قالب پترن در پنل پیامکی خودم ثبت کنم.
قبل از هر چیزی باید متغیرها را در این متن مشخص کنیم. (متغیرها همان اطلاعات شخصی هستند که برای هر مشتری تغییر میکنند.)
معمولاً مشتریهای پنلهای پیامکی، اساماسهایی را با خط خدماتی ارسال میکنند که برایشان مهمتر است و میخواهند به دست همۀ مخاطبهایشان برسد.
برای ارسال پیامک بر اساس پترن در هر کدام از زبانهای تخصصی وب، میتوانید با استفاده از نمونه کدهای قرار داده شده در صفحه آموزش وبسرویس ملیپیامک استفاده کنید. همچنین نمونه کدهایی در گیت هاب ملی پیامک برای ارسال از پترن وجود دارد.
حرف آخر
چه دلیلی مهمتر از مشتریمداری؟
واضح است که پبامکهایی مانند ثبت سفارش، کدتائید، تغییر وضعیت سفارش محصول، پیگیری مرسوله پستی و… جزء پیامکهای تبلیغاتی به حساب نمیآیند، بنابراین نه تنها برای هیچ بنیبشری آزاردهنده نیستند؛ بلکه بهخاطر حفظ رضایت مشتری و همینطور وجهه کسبوکار شما، کاملاً واجب و ضروری هم به نظر میرسند. (البته بماند که فرستادن پیامک تبلیغاتی هم راه و رسم خودش را دارد.)
برای اینکه بتوانید پیامکهای خودتان را بر اساس الگوی خاصی و کاملاً بهصورت خودکار ارسال کنید؛ اول باید یک سایت یا اپلیکیشن برای کسبوکار خودتان دستوپا کنید.
هر کدام از افزونههایی که در بالا معرفی کردم، در آزمایشگاه ملیپیامک برای دانلود وجود دارند و شما میتوانید راهنمای نصب و ارسال پیامک بر اساس پترن را برای هر کدام از این افزونهها یاد بگیرید و از همین فردا با پترن منحصربهفرد خودتان برای مشتری پیامک بفرستید. اگر در هرکدام از مراحل ثبتنام و استفاده از ارسال پیامک از طریق پترن با مشکل روبرو شدید حتما با شماره 02163404 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمائیتان کنند.
یک پنجرهای برایتان باز میشود که باید متن موردنظرتان را در قسمتی که علامت زدم تایپ کنید.
یک سری از افزونهها هستند مثل افزونه پیامک ووکامرس یا افزونه دیجیتس که شما میتوانید با نصب آنها روی وردپرس بر اساس پترن برای مشتریهای خودتان پیامک ارسال کنید.
لیست تمام افزونههای ملیپیامک را که شما میتوانید با کمک آنها پیامکهایتان را بر اساس الگو تنظیم کنید، در ادامه آوردهام.
برای درج پترن پیامکی از بخش ابزار ویژه، وبسرویس خدماتی را انتخاب کنید و گزینۀ درج متن جدید را بزنید.
به همین دلیل هر زمان که شما بخواهید پیامکی را با این خطوط به دست مشتری برسانید، با تاخیر چند دقیقهای مواجه میشوید.
پس صحیح و سالم رسیدن این دسته از اساماسها اولویت مشتری و همینطور اولویت سامانههای پیامکی است؛ بنابراین معمولاً سامانهها تمام توان خودشان را به کار میبرند تا خدایی نکرده اختلالی در این کار پیش نیاید و همهچیز طبق میل مشتریهایشان پیش برود.
خطوط خدماتی به دلیل اینکه میتوانند از لیست سیاه یا همان بلکلیست عبور کنند، تحت نظارت شدید هستند تا خدایی نکرده این وسط پیامک تبلیغاتی جابهجا نشود و مزاحمتی را برای کاربرانی که جز بلک لیست هستند ایجاد نکند.