بهطورکلی فاکتورهای داخلی آنالیز SWOT وظیفه شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان و عوامل داخلی را برعهده دارند.
فاکتورهای خارجی آنالیز SWOT: فرصتها و تهدیدها
نیروهای خارجی بر هر فرد، شرکت و سازمانی تاثیر میگذارند. چه این عوامل بهطور مستقیم و چه بهصورت غیرمستقیم به فرصتها (O) یا تهدیدات (T) مرتبط باشند، توجه به هر یک و مستندسازی آنها اهمیت زیادی دارد. عوامل خارجی معمولا چیزهایی هستند که تحت کنترل شما و شرکتتان نیستند؛ مانند موارد زیر:
- روندهای بازار (محصولات جدید، پیشرفتهای فناوری و تغییر در نیازهای مخاطبان؛ در این زمینه باید به این مورد مسلط باشید که crm چیست)
- روندهای اقتصادی (روندهای مالی محلی، ملی و بین المللی)
- تامین بودجه از منابع خارجی (کمکهای مالی، قوه مقننه و سایر منابع)
- جمعیت شناسی
- روابط با تامینکنندگان و شرکا
- مقررات سیاسی، زیست محیطی و اقتصادی
اولین بار در دهه 1960 آلبرت هامفری از موسسه تحقیقاتی استنفورد، آنالیز SWOT را طی مطالعهای برای شناسایی اینکه چرا برنامهریزیهای شرکت بهطور مداوم شکست میخورد، ایجاد کرد. از آن زمان، این روش تجزیه و تحلیل به یکی از مفیدترین ابزارها برای صاحبین مشاغل و رشد شرکتهایشان تبدیل شده است. در واقع ترسیم نقشه آینده یک کسبوکار بدون ارزیابی آن از همه جهات، که شامل نگاه جامعی به همه منابع و تهدیدات داخلی و خارجی است، غیرممکن است. با استفاده از آنالیز SWOT میتوان این کار را در چهار مرحله ساده انجام داد. این اقدامات را حتی صاحبان مشاغل تازهکار هم میتوانند درک کنند و از مزایای آن بهرهمند شوند.
قبل از انجام هر فعالیتی برای کسبوکار از آنالیز SWOT استفاده کنید
مهمترین اصل برای موفقیت در هر کسبوکاری، تجزیه و تحلیل منظم فعالیتهایی است که در آن بیزینس انجام میشود. بررسی اینکه آیا برنامههای فعلی بهترین راه برای سوددهی کسبوکار هستند یا نه، کمک میکند که در ذهن مشتریان باقی بمانید و از رقبای خود پیشی بگیرید. روشهای متعددی برای ارزیابی فعالیتهای شرکت وجود دارد و یکی از موثرترین آنها آنالیز SWOT است. در این مقاله به زبان ساده توضیح میدهیم که آنالیز SWOT چیست و چه فرصتهای بینظیری را برای کسبوکار شما فراهم میکند. از شما دعوت میکنیم مطالعه این مقاله کاربردی را از دست ندهید.
آنالیز SOWT؛ بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها
در این مقاله توضیح دادیم که آنالیز SWOT چیست و چه مواردی را دربرمیگیرد. شما میتوانید بعد از هر بار کمپین بازاریابی با استفاده از سامانههای ارسال پیامک انبوه فراز اس ام اس، نقاط قوت و فرصتهایی را که این روش مارکتینگ برای شرکت شما فراهم کرده است، شناسایی کرده و از تجربیات ارزشمندتان برای کمپینهای بعدی استفاده کنید. در پایان از شما دعوت میکنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی فراز اس ام اس به اشتراک بگذارید.