بر این باید بدانید که طول متونی که در پیامک ارسال میکنید محدود است. بنابراین پیش از اضافه کردن لینک به متن پیامک باید به اندازه نوشته خود نیز توجه کنید. یک پیامک میتواند تا ۱۶۰ کاراکتر را در خود جای دهد که حدود ۲۰ تا ۴۰ کلمه میشود. تعداد کاراکترها در اکثر لینکها به طور متوسط بین ۶۰ تا ۷۰ است، تقریباً به نصف کاهش مییابد. بهتر است که برای بازاریابی پیامکی متنهایی کوتاه، تأثیرگذار و دقیق بنویسید. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است مجبور به ارسال چند پیامک شوید تا همه نوشته شما در آن جا شود. با اضافه شدن پیامکها، هزینه شما نیز افزایش پیدا میکند.
اجتناب از زبان هرزنامه
پیوندها همیشه برای یک کمپین متنی موفق ضروری نیستند و در نهایت بستگی به این دارد که پیامک چه نقشی در کمپینهای شما داشته باشد. با این حال، اگر میخواهید تعامل را افزایش دهید و مصرفکنندگان را تشویق کنید تا زمان بیشتری را در سایت خود صرف کنند یا اقدامات خاصی انجام دهند، پیوندهای متنی میتوانند تأثیر بسیار خوبی داشته باشند. از ارسال لینک در متن پیامک میتوانید به دلایل زیر استفاده کنید:
- استقبال از مشتری جدید در فروشگاه شما: پیامهای متنی خوشآمدگویی، پیوندهایی با اطلاعات شخصیشده ارائه میکنند که تجربه مشتری را بهبود میبخشد.
- پیامهای سبد خرید رها شده: این پیامها میتوانند به پیوندهایی که کاربر پشت سر گذاشته است اشاره کنند. این نوع پیامک میتواند به میزان قابل توجهی باعث افزایش فروش شود.
- جزئیات تأیید سفارش: مشتریان با دانستن اینکه کالاهایشان ایمن و در راه هستند، آرامش بیشتری خواهند داشت و از طرفی اعتماد بیشتری نسبت به برند شما پیدا خواهند کرد.
- جزئیات تحویل سفارش: تقریباً ۸۰ درصد از مشتریان انتظار دارند بهروزرسانیهای تحویل سفارش را دریافت کنند. این بهروزرسانیها به آنها امکان میدهد بستههای بین مسیر را زیر نظر داشته باشند.
- ارسال پیامهای تبلیغاتی: ارسال پیامک تبلیغاتی یک روش بسیار مؤثر برای اطلاعرسانی از کمپینها و تخفیفهاست.
برای مثال:

(wa.me/98)
لینک واتساپ را نیز برای هدایت مستقیم افراد به برقراری ارتباط با شما میتوانید در متن پیام قرار دهید و برای مخاطب هدف خود ارسال کنید. برای قرار دادن لینک واتساپ در متن پیام باید از فرمت زیر استفاده کنید.
قرار دادن لینک واتساپ در پیامک
هنگامی که لینک را در پیامهای متنی قرار میدهید، مطمئن شوید که از زبان هرزنامهای اجتناب کنید. به یاد داشته باشید، مردم اغلب در مورد کلیک کردن روی لینکها محتاط هستند مگر اینکه به فرستنده آن اعتماد کنند. از آنجایی که ممکن است این اولین بار باشد که پیوندهایی را در پیامهای متنی ارسال میکنید، خطر از دست دادن مشتریان را با استفاده از زبانی که آنها را به متنهای شما مشکوک میکند، انجام ندهید.
یکی از کاربردهای ارسال لینک در متن پیامک هدایت کردن افراد به سوی وب سایت شماست. شما برای این کار میتوانید آدرس وب سایت خود را با فرمت (https: //sms.ir) در متن پیام قرار دهید. توجه داشته باشید که این فرمت از دو بخش (//:https) و دامنه شما تشکیل شده است.
قرار دادن لینک اینستاگرام در پیامک
معمولاً لینکها طولانی هستند. شما میتوانید از برخی ابزارها برای کوتاه کردن لینک استفاده کنید. برخی از وبسایتهای رایگان هستند که خدمات کوتاه کردن لینک را برای کسبوکارها ارائه میدهند. همچنین برخی از نرمافزارهای مخصوص به ارسال پیامک انبوه به صورت خودکار این کار را برای شما انجام میدهند. بنابراین دیگر نیاز به استفاده از ابزار دیگر نخواهید داشت.
طول متن پیام
۲. چگونه لینک را در متن پیام وارد کنیم؟
آنچه باید قبل از ارسال لینک در متن پیامک بدانید
مصرفکنندگان از طریق تلفن همراه خود با مشاغل مختلف ارتباط برقرار میکنند. صاحبان کسبوکار نیز با توجه به هدفی که از ارسال پیامک تبلیغاتی دارند، از نتایج پیامک مارکتینگ بهرهمند میشوند. بنابراین جای تعجب نیست که حتی در سال ۲۰۲۰، قبل از همهگیری کرونا که راههای تعامل کسبوکارها با مشتریان را دچار تغییر کرد، بیش از نیمی از خرده فروشان آمریکایی قصد داشتند سرمایهگذاری بازاریابی دیجیتال خود را در پیامک افزایش دهند. بازاریابی پیامکی میتواند مکمل مؤثری برای انواع دیگر بازاریابی و تبلیغات باشد و به شما امکان میدهد با پیامهای هدفمند و مؤثر به مشتریان در زمان واقعی دسترسی پیدا کنید.