همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، نمونه کدها به همراه توکن مربوط به پنل کاربری مربوطه و آماده برای استفاده قرار داده شده است.
شکل 1
حساب کاربری:\xa0در ابن بخش تنظیماتی مانند بروز رسانی توکن، تکمیل اطلاعات حساب کاربری را می توان انجام داد.
مرحله دوم: سپس مطابق با شکل 2 نام کاربری و رمز عبور مربوط به پنل کاربری سامانه ملی پیامک (که پس از خرید پنل پیامکی از طریق پیامک برای شما ارسال شده است) را وارد نمایید و بر روی گزینه ارزیابی کلیک کنید تا عضویت شما در سامانه ملی پیامک بررسی شود.
همانطور که در تصویر فوق مشاهده می کنید، نمونه کدها به همراه توکن مربوط به پنل کاربری مربوطه و آماده برای استفاده قرار داده شده است.
شکل 1
پشتیبانی:\xa0در این بخش درخواست های پشتیبانی نمایش داده خواهد شد.
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
مرحله سوم: پس از اینکه ارزیابی شما با موفقیت صورت گرفت، مطابق با شکل 3 در صفحه مربوط به ثبت نام، می توانید نام کاربری و رمز عبور مربوط به کنسول ملی پیامک را انتخاب کنید و یک شماره همراه نیز جهت ارسال پیامک های اطلاع رسانی تیکت وارد فرمایید.
در نظر داشته باشید در صورتی که اطلاعات ورود به حساب کاربری کنسول می پیامک با پنل اصلی شما یکسان باشد هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.
دیده بان:\xa0در این سرویس سعی شده است تا وابستگی کاربران به پشتیبانی را تا حد امکان کاهش داد. به همین دلیل از بخش دیده بان می توانید دلیل دریافت خطاهای خود در سرویس را با توضیحات کامل مشاهده کنید. مواردی چون کلاس وبسرویس(ارسال یا دریافت)، متد مورد استفاده در وبسرویس (ارسال ساده، پیشرفته و ...) ، ip درخواست دهنده به سرورهای ملی پیامک، شرح کامل خطا و زمان رخداد آن را مشاهده کنید. حتی با کلیک بر روی هر رکورد خطای دریافتی در بخش دیده بان می توانید برای ارسال به واحد پشتیبانی اقدام کنید.
مرحله اول: پس از تهیه پنل پیامکی در سامانه ملی پیامک در صورتی که اولین بار وارد صفحه کنسول می شوید، ابتدا نیاز است که در کنسول ثبت نام کنید. برای این کار با انتخاب گزینه "ثبت نام کنید" (مطابق شکل 1) کلیک کنید تا وارد بخش ثبت نام شوید.
در راستای بهبود خدمت رسانی به مشتریان و افزایش کیفیت وب سرویس پیامکی، سامانه ملی پیامک محصول جدید خود به نام "کنسول ملی پیامک" را به کاربران ارائه می نماید. این سرویس برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان در هر سطحی از دانش برنامه نویسی تولید شده است تا پیاده سازی API پیامکی در پروژه های مختلف را به آسان ترین شکل ممکن، میسر گردد.
قبل از هر چیز برای استفاده از کنسول می بایست یک پنل پیامکی در سامانه ملی پیامک داشته باشید، در صورتی که هنوز پنل را تهیه نکرده اید می توانید از صفحه تعرفه ها پنل خود خریداری کنید و یا با شماره 02163404 تماس حاصل فرمایید تا پس از مشاوره با کارشناسان فروش، پنل کاربری مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
یکی از اهداف اصلی در کنسول ملی پیامک ایجاد روندی آسان و سریع برای استفاده از وب سرویس این سامانه می باشد تا تنها با یک عمل کپی و جایگذاری کدها در پروژه ی خود، امکان ارسال و دریافت پیامک را فراهم سازید. این سرویس بر اساس معماری REST api پیاده سازی شده و برای ارسال درخواست ها از توکن استفاده می شود. دیگر نیازی به استفاده از نام کاربری و رمز عبور در هنگام کار با وب سرویس نخواهید داشت.
شکل 4 - پنل کاربری کنسول
شکل 3 - ثبت\u200e نام در کنسول
حالا ثبت نام شما در کنسول ملی پیامک تکمیل شده و می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.
برای استفاده از وب سرویس خدماتی (ارسال پیامک از طریق پترن) می تواید مقاله از اینجا وارد مقاله مربوطه شوید.
وب سرویس ها:\xa0دو کلاس ارسال و دریافت پیامک در حال حاضر به کنسول اضافه شده است.
برای دسترسی به کنسول می توانید از اینجا یا با استفاده از لینک زیر اقدام فرمایید.
در ادامه به معرفی کامل این سرویس می پردازیم، در زیر ویدیو آموزشی کنسول ملی پیامک نیز برای تسریع در آشنایی قرار داده شده است. با ما همراه باشید.
کنسول ملی پیامک
پس از ورود به پنل کاربری می توانید از تور آشنایی استفاده کنید.
بخش های متفاوت کنسول به اختصار شرح داده خواهد.
بخش دیده بان
ارسال پیامک: متدهای آماده برای ارسال پیامک در این بخش وجود دارند.
شکل 2 - ارزیابی حساب کاربری
دریافت:\xa0در این بخش متدهای مربوط مدیریت پیامک های دریافتی قرار گرفته.