یکی دیگر از روش های تولید لید، تبلیغات در کانال های مختلف مانند موتورهای جستجو، وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و روش های قدیمی تری از جمله نصب بیلبوردهاست. در واقع هدف از تبلیغات این است که افراد را وادار به انجام کاری کند؛ بنابراین اگر می خواهید افراد موردهدف در تبلیغات، به مشتریان بالقوه یا لید تبدیل شوند، مطمئن شوید که صفحات فرود یا پیشنهاد شما دقیقا با آنچه در آگهی وعده داده شده است، مطابقت دارد و عملی که می خواهید کاربران انجام دهند، کاملا واضح است.
ایمیل یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی برای دسترسی به افرادی است که از قبل با برند، محصول یا خدمات شما آشنا شده اند و به هر دلیلی، ایمیل شان را در اختیارتان قرار داده اند. به این ترتیب، به سادگی می توانید تخفیف ها و کمپین های تبلیغاتی تان را برای این مشتریان بالقوه ایمیل کنید. نکته مهم این است که هر کسی در طول روز، هزاران ایمیل از منابع مختلف دریافت می کند. به همین دلیل باید از CTAهایی استفاده کنید که طراحی زیبا و چشم نوازی داشته باشند تا توجه افراد را به خود جلب کنند.
ارسال و تحویل فوری و افزایش روزافزون زمان استفاده از تلفن های همراه توسط کاربران، پیامک را به کانال سودآوری برای بازاریابی تبدیل کرده است. در این بخش بیشتر با مزایای اس ام اس مارکتینگ برای جذب لید آشنا می شوید.
روش های مختلفی از جمله ارسال پیامک تبلیغاتی یا کمپین های بازاریابی محتوایی وجود دارد که هر کدام بسته به کسب و کار شما می توانند در جذب لید موثر باشند. اما فارغ از نوع بیزینسی که دارید، بهترین روش ها برای تبدیل افراد به مشتریان بالقوه عبارتند از:
اجرای کمپین های هدفمند برای افزایش تعداد فالوور، لایک و اشتراک گذاری، انتشار محتوای منظم برای شناساندن برند به افراد و پاسخ به کامنت ها و دغدغه های مخاطبان فقط مشتی از خروار مزایایی است که فعالیت در فضای مجازی در اختیار کسب و کارها قرار می دهد.
نرخ باز کردن پیامک های تبلیغاتی توسط گیرندگان 85 درصد و نرخ پاسخگویی 45 درصد است. معمولا 90 ثانیه طول می کشد تا گیرندگان به پیامک پاسخ دهند. در مقایسه، ایمیل ها نرخ باز شدنی برابر با 24 درصد دارند. پیامک این پتانسیل را دارد که به سرعت توجه مشتریان شما را جلب کرده و آن ها را وادار به اقدام کند.