
بروزرسانی: 30 خرداد 1404
بهترین راهکار برای افزایش فروش کالا
اگر از طرفداران خرید آنلاین باشید، احتمالاً تا به حال پیامک موجود شدن محصول را دریافت کرده اید. بسیاری از کسب وکارهای آنلاین، موجود شدن کالا، به خصوص محصولات پرطرفدار یا محصولی که مشتری قبلاً قصد خرید آن از سایت داشته را از طریق پنل های پیامکی اطلاع رسانی می کنند. سوال این جاست که اطلاع رسانی پیامکی موجودی کالا تا چه حد در افزایش فروش موثر است و چگونه انجام می شود؟ در این مقاله با اهمیت و نکات اطلاع رسانی پیامکی و افزونه های پنل اس ام اس که ارسال پیامک های موجودی کالا را انجام می دهند، آشنا می شویم.
اهمیت اطلاع رسانی پیامکی
\xa0ارسال پیامک از به صرفه ترین و سریع ترین روش ها برای اطلاع رسانی های مختلف به مشتریان و مخاطبان به شمار می رود. استفاده از این بستر مزایای متنوعی از جمله افزایش فروش، افزایش وفاداری مشتریان و بهبود تجربه خرید مشتری را به همراه دارد. اطلاع رسانی پیامکی موجود شدن محصولات، بیش از هر چیز، به مخاطب نشان می دهد که تا چه حد علایق او را تحت نظر داشته اید. همچنین باعث می شود تا به مشتریان یادآوری کنید که رضایت مندی آن ها از تجربه ای که در خرید از وب سایت فروشگاهی شما دارند، از اهمیت ویژه ای برای شما برخوردار است.
ابزارهای اطلاع رسانی پیامکی موجود شدن محصولات
تصور کنید مدت هاست که یک سایت فروشگاهی را چک می کنید تا یکی از محصولات دلخواه خود را خریداری کنید. هر بار که کالای مورد نظر را در وب سایت جستجو می کنید، با عبارت هایی که نشان دهنده ناموجود بودن محصول هستند، روبه رو می شوید. حتی شاید بعد از مدتی هم از خرید خود ناامید و منصرف شوید.
اما اگر وب سایت به شما اعلام کند که موجود شدن کالا را از طریق پیامک به شما اطلاع می دهد، چه حسی خواهید داشت؟ احتمالاً با خیال راحت، منتظر زمانی می مانید که پیامک موجود شدن محصول برای شما ارسال شود. حتی اگر فراموش کنید که به دنبال خرید این کالا بوده اید، زمانی که پیامک موجودی را دریافت می کنید، به احتمال زیاد فرآیند خرید را آغاز می کنید.
به عنوان صاحب یک سایت فروشگاهی، زمانی که این مثال را می خوانید، ممکن است به دنبال ابزاری باشید که به شما کمک کند تا این امکان را در سایت خود ایجاد کنید و به سراغ ارسال پیامک انبوه بروید. در ادامه با مهم ترین ابزارهای اطلاع رسانی پیامکی در سایت های فروشگاهی آشنا می شوید.
1. افزونه پیامک ووکامرس و ارسال پیامک موجود شدن محصول
از مهم ترین و پرکاربردترین افزونه ها برای اطلاع رسانی پیامکی، افزونه پیامک ووکامرس است. می توانید با تهیه یک پنل پیامکی متناسب با کسب وکار خود، اتصال آن به وب سایت وردپرسی و نصب افزونه پیامک ووکامرس، امکان ارسال بسیاری از پیامک های اطلاع رسانی برای مشتری و مدیر سایت را فراهم کنید. بعضی از امکانات افزونه پیامک ووکامرس عبارت اند از:
- ارسال پیامک به مشتریان سایت در هنگام ثبت سفارش
- اطلاع رسانی پیامکی اتمام و کاهش موجودی کالا به مدیران سایت
- ارسال پیامک موجود شدن محصول به مشتریان
- ارسال پیامک به مدیران سایت در هنگام ثبت سفارش
- اطلاع رسانی پیامکی تغییر وضعیت سفارشات سایت به مشتری و مدیر
- امکان ارسال پیامک تکی به مشتریان از طریق بخش ارسال پیامک در افزونه
- امکان اضافه کردن گزینه شماره موبایل به صفحه سفارشات برای دریافت پیامک
- امکان افزودن فرم اطلاع رسانی به کاربر در هنگام حراج محصول

تنظیمات افزونه پیامک ووکامرس برای ارسال پیامک موجود شدن محصول

تنظیمات افزونه پیامک ووکامرس برای ارسال پیامک موجود شدن محصول
2. افزونه پیامکی "خبرم کن/ Notify Me" برای اطلاع رسانی پیامکی موجودی کالا
این افزونه اطلاع رسانی پیامکی به شما کمک می کند تا گزینه ای مشابه «موجود شد خبرم کن» را در صفحه محصولات خود ایجاد کنید. بعد از این که فردی این گزینه را انتخاب کند، شماره تماس خود را وارد کرده و پیامک موجود شدن محصول برای او ارسال خواهد شد. تعدادی از امکانات این افزونه عبارت اند از:
- ارسال پیامک اطلاع رسانی بعد از موجود شدن کالا به صورت خودکار
- تحلیل داده های رفتاری مشتریان برای ارائه پیشنهادات شخصی سازی شده
- سازگاری کامل با ووکامرس و قابلیت شخصی سازی گسترده
- قابلیت ارسال اطلاع رسانی به مدیر فروشگاه برای نظارت بر عملکرد
افزونه "خبرم کنید/ Let Me Know"
با استفاده از این افزونه نیز می توانید پیامک موجود شدن یک کالای خاص را برای مشتریانی که می خواهند از موجودی اطلاع پیدا کنند، ارسال کنید.\xa0 این افزونه هم گزینه «خبرم کنید» را در صفحه محصولات ناموجود درج می کند و مشتری با انتخاب این گزینه، می تواند روش اطلاع رسانی (پیامکی یا ایمیلی) را نیز انتخاب کند. از مهم ترین امکانات افزونه «خبرم کنید» می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- سازگاری با ووکامرس (Woocommerce)
- اتصال به پنل پیامکی همراه با امکان ارسال با پترن
- امکان ویرایش متن اطلاع رسانی
- امکان اطلاع رسانی با پیامک و ایمیل (امکان غیرفعال سازی)
- نمایش خودکار دکمه در صفحه محصول
- امکان مشاهده لیست درخواست های اطلاع رسانی (امکان دریافت خروجی اکسل)
استراتژی های بازاریابی پیامکی برای وب سایت فروشگاهی
درست است که بازاریابی پیامکی یکی از روش های تبلیغات با بازدهی بالاست، اما فراموش نکنید که این بازدهی بدون الگو گرفتن از استراتژی های موفق چندان هم امکان پذیر نخواهد بود. برخی از استراتژی هایی که می توانید برای ارسال پیامک برای فروشگاه آنلاین خود در نظر بگیرید عبارت اند از:

استفاده از پیامک انبوه و پیامک اشتراکی
ترکیبی از ارسال انبوه و ارسال اشتراکی را دنبال کنید. بعضی پیام ها را برای بانک های شماره تلفن پنل پبامکی ارسال کنید و برای ارسال بعضی از پیام ها به صورت اشتراکی عمل کنید. پیامک اشتراکی، مشابه با خبرنامه پیامکی است که تنها برای افرادی ارسال می شود که خودشان به شما اجازه ارسال این پیامک ها را داده اند. می توانید پیامک های معرفی برند خود را به صورت انبوه و برای همه مخاطبان ارسال کنید و برخی از تخفیف ها یا محصولات پرطرفدار را تنها به افرادی اطلاع دهید که مایل به دریافت پیامک های خبرنامه شما بوده اند.
در نظر گرفتن کد تخفیف و جایزه همراهی
برای ترغیب مخاطبان به خرید از برندتان، کدهای تخفیف مناسبتی یا محدود را ارسال کنید. همچنین می توانید برای هر خرید امتیازی در نظر بگیرید و در صورت رسیدن امتیازات به یک حد مشخص، جوایزی را به مشتریان خود هدیه کنید تا وفاداری آن ها نسبت به کسب وکارتان را افزایش دهید.
می توانید با ارسال پیامک کد تخفیف، تیر را به هدف بزنید و مخاطبان خود را به مشتری و مشتریان خود را به مشتریان وفادار و ثابت تبدیل کنید!
ارسال پیامک موجود شدن محصول
پیامک موجود شدن محصول را برای مشتریان ارسال کنید. در صورتی که مشتریان قصد خرید محصول خاصی را داشته اند که در وب سایت شما ناموجود بوده، ارسال پیامک اطلاع رسانی بعد از موجود شدن کالا را فراموش نکنید و آن ها را به فروشگاه برگردانید!
تعامل دوطرفه (نظرسنجی)
برای بهبود تجربه مشتریان از خرید و افزایش صمیمیت، امکان تعامل دو طرفه از طریق پیامک را ایجاد کنید. پیامک های خود را طوری ارسال کنید که امکان پاسخ دهی از سمت مشتریان وجود داشته باشد. می توانید بعد از پایان فرآیند خرید، یک نظرسنجی پیامکی را برای مشتری ارسال کنید و کیفیت خدمات و محصولات خود را جویا شوید.
بازیابی سبد خرید رها شده
با استفاده از افزونه های پیامکی مانند سبد رها شده، مشتریانی که به هر دلیلی وب سایت شما را حین خرید ترک کرده اند را تشویق کنید که به فرآیند خرید خود ادامه دهند.
از استفاده وب سرویس پیامکی و افزونه های ارسال پیامک در وب سایت فروشگاهی خود غافل نشوید تا فرآیندهای ثبت سفارش را برای خود و مشتریان آسان تر کنید.
گروه بندی مشتریان
با استفاده از اطلاعاتی که به روش های مختلف از مشتریان خود به دست آورده اید، دسته بندی مخاطبین پنل پیامکی خود را بر حسب سن، جنسیت یا علاقه مندی و حتی موقعیت جغرافیایی انجام دهید تا مسیر ارسال پیامک هدفمند را با موفقیت طی کنید. برای مثال، اگر سایت فروش کفش یا لباس دارید، می توانید مشتریانی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند را فیلتر کنید و کد تخفیف محصولات زمستانی خود را زودتر از دیگران برای این مشتریان ارسال کنید!
نمونه متن های پیامک موجود شدن محصول
به نمونه متن های پیامکی برای اطلاع رسانی پیامکی موجود شدن محصولات توجه کنید:
نمونه پیامک اطلاع رسانی امکان استفاده از گزینه ارسال پیامک موجود شد خبرم کن
نکات مهم در ارسال پیامک موجودی کالا
باید بگوییم که تهیه یک پنل پیامکی برای ارسال پیام های اطلاع رسانی و استفاده از استراتژی ها برای موفقیت پیامک های تبلیغاتی شما کافی نیستند! رعایت نکات کلیدی زیر در ارسال پیامک به شما کمک می کنند تا مخاطبان بیشتری را به پیام های خود جذب کنید:
- ارسال پیامک در زمان مناسب را حتماً مدنظر داشته باشید. ساعت های مناسب و روزهای خاص مانند مناسبت ها را برای ارسال پیام انتخاب کنید.
- از مخاطبان خود برای ارسال پیامک اجازه بگیرید و به حریم شخصی آن ها احترام بگذارید.
- اصول نوشتن پیامک تبلیغاتی را رعایت کنید و مخاطب را به انجام یک عمل خاص (مثلا بازدید از سایت) دعوت کنید.
- ابزارهای تحلیل و گزارش دهی پنل پیامکی را فراموش نکنید.
ابزار لینک ترکر، از پرکاربردترین ابزارهای گزارش گیری در پنل پیامکی ست که نرخ کلیک را بررسی می کند و به شما کمک می کند تا متوجه شوید که کدام مخاطبان، بیشتر جذب متن پیامک شده اند. به این روش می توانید کمپین های آینده خود را به صورت هدفمندتری اجرا کنید.
در صورت تمایل به ارسال پیامک موجود شدن محصول، نکات زیر را هم در نظر داشته باشید:
- مشخصات محصول را طوری در پیامک ذکر کنید که مشتری متوجه شود دقیقاً کدام کالا موجود شده است.
- مخاطب را رها نکنید! لینک صفحه خرید همان محصول مشخص را در پیام خود بفرستید.
- از پیام های شخصی سازی شده استفاده کنید.
- استفاده از ابزار لینک ترکر را فراموش نکنید تا میزان بازدهی پیامک های موجودی محصول را به دست آورید.
- گزارش دقیقی از محصولاتی که مشتریان بیشتری درخواست اطلاع رسانی موجودی آن ها را دارند تهیه کنید. درخواست اطلاع رسانی پیامکی موجود شدن محصولات به معنای محبوبیت آن کالاست. به این ترتیب می توانید دفعات بعدی موجودی بیشتری را در نظر بگیرید.
نتیجه گیری: افزایش فروش با ارسال پیامک موجودی کالا
ارسال پیامک موجود شدن محصول، از مهم ترین اطلاع رسانی های پیامکی ست که بهتر است آن را در کسب وکار خود جدی بگیرید تا فروش خود را افزایش دهید. این سبک از پیامک های اطلاع رسانی، مشتریان را به بازدید مجدد از وب سایت شما هدایت می کنند و اهمیت علاقه مندی هایشان برای برند شما را کاملاً آَشکار می کنند.
در صورتی که استفاده از پنل پیامکی برای فروشگاه آنلاین خود را مناسب می داند، می توانید انواع تعرفه پنل پیامکی در ملی پیامک را بررسی کنید یا از طریق تماس با شماره 02163404 داخلی 1 با کارشناسان فروش ملی پیامک ارتباط بگیرید. همچنین می توانید دیدگاه ها یا سوالات خود را کامنت بگذارید.